Barnböcker om bonusfamilj??
Någon med tips? Någon som har elr vet var jag kan hitta böcker om olika familjekonstelationer för barn?
Bonusfamiljer, nyfamiljer, nya syskon, pappas nya osv?!
Tack!
Någon med tips? Någon som har elr vet var jag kan hitta böcker om olika familjekonstelationer för barn?
Bonusfamiljer, nyfamiljer, nya syskon, pappas nya osv?!
Tack!
Fan.. jag som trodde det skulle finnas lite tips för mig här. Men icke.. jag har iaf ett tips. Bli en lycklig styvmamma.. av viktoria nånting... sök på google. Den är bra.
bli en lycklig styvmamma är inte direkt en barnbok även om den var bra att läsa :)
jag har också letat efter just detta, tror att "min familj" av anna-clara tidholm ska behandla ämnet, har inte lyckats låna den, är alltid utlånad när jag har tid att gå till biblioteket! men jag har tänkt att låna den till min killes son eftersom den verkar ifrågasätta kärnfamiljsnormen:
www.bok.nu/Anna-Clara_Tidholm/Min_familj
Tack förr tipsen! =) Hoppas fler ramlar in med lite ideer!!
Pappa hämtar av Alexander Holmberg har vi hemma. Den beskriver väl inte själva styvfamiljslivet men beskriver iaf vad Tyra och henns pappa hittar på den veckan hon bor hos honom. Den är för ganska små barn, bara någon rad per uppslag men vi läser den för vår lite drygt 4 årige son och ställer lite följdfrågor också. T.ex. vad brukar du hitta på tillsammans med pappa, brukar du också vara sådär ledsen som Tyra, vad får dig att bli glad? osv.
Hej!
Jag läser just nu Gummimammor, plastpappor och bonusbarn av Tilde de Paula & Birgitta Klang.
Den är väldigt intressant.
hej!
om jag får stipendiet jag sökt, kommer det snart en bok just om det du frågar efter.
håll tummarna!
haha!