Inlägg från: Anonym (en äckelmagad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en äckelmagad)

Hon låter katterna slicka på matporslinet!

Jag fattar ts, jag är också extremt äckelmagad med sånt. Min svärmor har en miljon katter typ och två hundar. Jag tycker inte alls om djur, även om jag förstår att andra gör det. Att djuren får slicka av tallrikarna tycker jag inte är sååå farligt men jag blir spyfärdig när jag ser att hon använder skålar och sånt som hon bjuder oss på mat i, som djurmatsskålar till hund och kattmat. Dessutom så använder hon matbestick för att lägga upp djurmaten. Bestick som jag sen ska ha i munnen! Hua mig, tänk om diskmaskinen diskar lite dåligt någon gång liksom!! Hemska tanke...

Men alla är ju olika, hon tycker uppenbarligen inte att det är äckligt, min man har inget problem med det och det verkar finnas gott om folk här som inte skulle eller bryr sig om sånt.

För att hjälpa dig lite i ditt dilemma om huruvida du ska ta upp det med henne eller inte så tycker jag att du nog gör bäst i att låta bli. Hon älskar ju antagligen sin katt och tar säkert illa upp som om du hade sagt till henne att sluta mata sitt dregglande barn framför ögonen på dig för att du blir äcklad. (Och nu säger jag varken att barn som dregglar är äckliga, att ts tycker det eller att kompisen ser sin katt som sitt barn och att det är därför hon gör så.) Skriver bara att risken finns att hon tar illa upp. Men du känner ju henne bättre än vi, om du tror att hon fixar att höra det så är ärlighet, konstruktiv kritik det bästa sättet. Annars så sluta ät hos henne och problemet är löst. De gånger hon ändå bjuder på mat; bit ihop och försök svälja dina kväljningar, det gör jag hos svärmor.

Lycka till!

• Anonym (en äckelmagad)
    Anonym skrev 2010-01-11 18:11:17 följande:
    Men Ts hade du tyckt det var äckligt om vännen använde samma talrikar till sina barn? Barn kan ju med stoppa i sig lite vad som helst och ha fingrarna lite överallt trots att man nyss tvättat dem..... Det blir ju oftast kladdigare porslin efter barnen ätit än djuren, större risk att något inte försvinner i disken då! Vilket osmart resonemang du har.
    Jag brukar tvätta av mina barn innan de får sätta sig vid matbordet. Skulle min unge pilla sig i rumpan vid matbordet och sen kladda i sin mat och på tallriken skulle hon få tvätta av sig igen och jag skulle slänga maten och ge henne ny och förklara att så gör man inte, bakterier från stjärten vill man inte ha i munnen för det är äckligt och man kan bli sjuk om man har otur. Lite svårt att förklara för en katt att; vill du äta här vid bordet så får du inte slicka dig i rumpan först.
  • Anonym (en äckelmagad)
    Anonym (en äckelmagad) skrev 2010-01-11 18:19:04 följande:
    Jag brukar tvätta av mina barn innan de får sätta sig vid matbordet. Skulle min unge pilla sig i rumpan vid matbordet och sen kladda i sin mat och på tallriken skulle hon få tvätta av sig igen och jag skulle slänga maten och ge henne ny och förklara att så gör man inte, bakterier från stjärten vill man inte ha i munnen för det är äckligt och man kan bli sjuk om man har otur. Lite svårt att förklara för en katt att; vill du äta här vid bordet så får du inte slicka dig i rumpan först.
    Oops, Nu svarade jag visst på en fråga som var ställd till ts.. Inte meningen, ville bara ge en annan syn på saken.
  • Anonym (en äckelmagad)

Men herregud vilka kommentarer ni har för er...

Så jävla typiskt fl. Det ska bara häcklas hela tiden. Jag förstår om ts tycker att detta är ett problem för henne och som påverkar hennes och kompisens relation/umgänge, därav skriver hon i känsliga rummet. Och jag tycker att hon indirekt skriver och ber om råd hur hon ska ta upp det med sin kompis. Varför inte bara svara på frågan och försöka hjälpa ts. Om man tycker att det är löjligt av henne att tycka som hon tycker så kan man antingen sluta läsa i tråden eller på ett trevligt sätt skriva att hon kanske ska tänka om i sitt resonemang. Det hjälper väl inte att skriva kommentarer endast menade för att driva med ts. Har man inget snällt eller konstruktivt att säga eller skriva så behöver man väl inte säga eller skriva något alls. Det tycker jag borde gälla på fl också.

• Anonym (en äckelmagad)
    Anonym skrev 2010-01-11 18:56:48 följande:
    Tyyyyypiskt FL att om man inte håller med TS så får man inte  kommentera nåt, bara klappa medhårs, mjauuuuu
    Jag skrev inte att man måste hålla med. Jag skrev att man kan vara lite trevlig och inte häckla henne och driva med hennes problem oavsett om man tycker som hon eller inte. För sarkastiska kommentarer så finns ju "sandlådan".
  • Anonym (en äckelmagad)
    FH Mamma skrev 2010-01-11 19:07:01 följande:
    fast samtidigt om ingen "häcklare" skriver i tråden så är den oftast borta på några minuter från framsidan och de flesta kommer nog inte att läsa den. Kanske är bättre med 100 "häcklare" + ett riktigt tips än att ingen läser tråden alls... svårt att avgöra..
    Då är det alltså typiskt fl. Fullt av häcklare och få av de som skriver konstruktiva saker för att på något sätt ge råd till de som har problem.
  • Anonym (en äckelmagad)
    FH Mamma skrev 2010-01-11 19:15:29 följande:
    Man skojar ofta om saker som man inte förstår och som låter absurt i ens öron tror nog inte du är helt oskyldig till att någon gång gjort det..
    Självklart har även jag gjort det, det är ju mänskligt beteende att driva med sånt som man inte förstår. Men i känsliga rummet så behöver man ju inte fundera över om en taskig kommentar, som ämnar att driva med den som har problemet kanske kommer att såra, eller iaf landa i dålig jord. Det gör den ganska garanterat. Känsliga rummet tycker jag borde få vara ett forum där man skriver om problem anonymt (om man vill) för att man kanske vet att de uppfattas som konstiga eller överdrivna. De som svarar borde vara de som känner att de kan ge bra svar även på problem som de inte kan förstå. Annars så finns ju som skrivit sandlådan, där även jag ibland huserar och slänger mig med sarkasm kring problem som för mig är helt obegripliga. Där är det ingen som blir sårad.

Men detta är OT.
  • Anonym (en äckelmagad)
    Anonym (ÄCKELVARNING!!!) skrev 2010-01-11 19:24:29 följande:
    Hittills har jag inte skrivit något som är emot reglerna!
    Men regler och regler... Om risken finns att du sårar någon så borde det väl finnas någon moralisk regel i alla som tar vid?? Det finns ju en plats för sarkastiska och okonstruktiva kommentarer och känsliga rummet känns inte som en sådan plats. Men jag kan ju ha missuppfattat det här med internet helt fel. Det är jävligt lätt att vara elak mot människor som man aldrig behöver möta öga mot öga.

Men skitsamma, detta är OT.
  • Anonym (en äckelmagad)
    hemljuvahem skrev 2010-01-12 00:18:45 följande:
    Jag tycker visserligen det är skillnad att äta vid matbordet med bajs på fingret, än att slicka av en tallrik (på golvet brukar ju djuren äta) som sen ska diskas.. ser inte likheten?
    Nej, du har rätt, det finns väl egentligen ingen likhet. Jag är nog också en av de "extra bacillkänsliga" som helst inte vill ha något för mig äckligt, varken bajsiga barnfingrar eller djurtungor, på mitt matporslin. Lite lättare att få barnet att tvätta sig om händerna än att få katten att låta bli sin rumpa dock.
Svar på tråden Hon låter katterna slicka på matporslinet!