• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24

Grattis Curly till bra resultat. Skönt för dig att det gick bra.
    Jag fick också ut 10 blåsor o det var nio ägg i dom. Jag ringde dagen efter. Kunde inte hålla mig. Gör det som känns bäst imorgon. Svara i tlf ingår i deras jobb så känn inte att du ringer och stör.

Ta det lugnt ikväll. Ta smärtstillande var 6:e timme fast det inte gör ont nu. Jag mådde jättebra när jag kom hem men fick som mensvärk på kvällen.

Kram kram

• CurlyRed

Anlo - åh en medsyster m 10 sitter o slappar i soffan o njuter av utsikten o solen o tittar på humlorna som flyger utanför - så det känns rätt lugnt (enorm skillnad mot en stressig jobb-dag
    tack för tipset om alvedonen - jag hade nog tänkt skippa det, men kanske är lika bra att ta någon i förebyggande syfte!

• myran6801

@curly: GRATTIS, vilken fantastiskt fin skörd! Skönt att allt gick smidigt och fint o ja de är helt underbara på CvL!

@smassk, känner inte igen att man får irriterade halsmandlar. Jag tyckte bara att det smakade illa. 

Jag är på RD11 och har fortfarande som mensvärk från och till. Är helt nojjig och har känslan av mens typ hela tiden. Har haft lite slemmiga flytningar (ursäkta detaljer...) idag, är det någon som vet om det är vanligt? eller är det ett förtecken på mens? Kom inte ihåg att jag hade det sist, då kom mensen pang på RD14.

Sköt om er/M

• anlo24

Hej Myran. Jag är på RD 9. Känner också som att mensen ska komma hela tiden. Fast inga tecken annars. Flytningarna vet jag inte. Är dom missfärgade eller som vanligt?

kram AL

• Marvin
    Curly - Va´skönt att det gick bra vid ÄP!!

Det börjar ju närma sig för mig med så man blit mer och mer nyfiken på vad som kommer hända!!
    Jag mår dåligt och har gjort det i två dagar, men har väl nu kommit fram till att det är pga blödningen som började i måndagsmorse. Det är som mensverk, plus att jag är grinig, håglös och orkeslös. Har varit hemma i två dagar och känns det så här imorgon med, så brli jag nog hemma då också...hatar mensvärk. Är det någon mer som haft så ont vid blödningen? Hur mycket och hur länge är det normalt att blöda? Glömde fråga BM.
    Men nu ska jag vara lite possitiv...på torsdag kväll är det dags för första puregon-sprutan och då får jag hoppas att jag mår bättre!! Så nu har jag också fått dos 150 enheter och VUL den 29/4!!
    ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Särlan

anlo och myran:
    Den där känslan av mensvärk kan vara ett gott tecken. De båda gångerna jag var gravid hade jag mensvärk från RD6 eller så som kom och gick. Det kan ju vara embryot som bäddar ner sig och töjer lite på livmoderslemhinnan. :)

Marvin:
    skönt att ha startdag för sprutorna nu. Inte långt kvar. Tror säkert att du kommer må bättre när du börjar med dem. Man kan känna sig så nere när man sprayar och är nedreglerad. Riktigt deppigt kan det vara. Jag har oftast mensvärk men minns inte om den brukade vara värre vid "sprayblödningen".

Själv har jag tjatat lite på CvL om att få preliminärt datum för sprutstart så jag kan ordna lite med jobbet och ev. lägga om schemat där lite. Mailade dem i går och fick svar om att jag kan boka in den 6/5 som startdag (förutsatt att mensen kommit och så tills dess då). Då kommer jag ha sprayat i 3 veckor (!) minus en dag men datumet passar ändå rätt bra. Dessutom var 6 maj beräknat födelsedatum (kan inte de där förkortningarna man kör med på FL) för min dotter år 2000 så det kanske är ett bra omen. :P Däremot fick jag inte dag för första VUL vilket jag behöver mer egentligen för den dagen måste jag ju vara borta från jobbet. Så jag får ringa dem och tjata lite mer imorgon. Men bra med en liten plan iaf.

Hoppas allt är bra med er andra!

/S

• myran6801

@anlo, då är vi nästan lika, när har du TD? Flytningarna är ofärgade, som vid ägglossning. Vanligt?

@smassk, åh du ger mig hopp! håller tummarna!!! Vad skönt att du har fått lite planering och att du snart sätter igång.

@marvin, vila och försök att kurera dig från håglösheten och mensvärken!

Idag ska jag överaska min man med middag när han kommer hem. Händer inte så ofta så jag hoppas han blir glad! 

kram M

• Marvin

smassk - jag är van vid att ha mycket mens och mensvärk och det här är nog ändå inte det värsta jag upplevt, men tillsammans med att man är deppig är jag nog ännu mer deppig...
    Jag vart lite orolig att blödningen inte skulle komma som det var tänkt och att allt skulle skjuta på sig, för jag har också en plan på jobbet, men jag har iof fått så bra stöd från min chef, så det fixar sig nog i vilket fall som hellst. Har fått planera om mina åtaganden så att jag slipper vara borta från stan där jag bor, vilket jag egentligen skulle ha varit stundtals. Min chef antydde att han inte vill att jag sedan ska kunna lasta honom eller företaget att behandligen inte fungerade, vilket väl innebär att jag har rätt mycket att säga till om vad det gäller min planering. Plus att jag har jobbat länge på företaget. Jag är väldigt öppen om behandlingen, så hela min enhet vet....vilket innebär ett gäng på ca 8 killar vet och så har jag berättat för de ganska många vänner jag har på företaget (även privat och släkten). Så det är nog rätt många som vet, men det är rätt skönt. Och jag hoppas att jag inte får anledning att ångra det.
    Kul att ha lite mer planerat, både för dig och för mig!!

Jag hade stora problem med förkortningarna i början...då fick jag tips om den här sidan: www.familjeliv.se/Forum/forkortningar.php

♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-04-20 18:40:53 följande:
    @anlo, då är vi nästan lika, när har du TD? Flytningarna är ofärgade, som vid ägglossning. Vanligt?@smassk, åh du ger mig hopp! håller tummarna!!! Vad skönt att du har fått lite planering och att du snart sätter igång. @marvin, vila och försök att kurera dig från håglösheten och mensvärken!Idag ska jag överaska min man med middag när han kommer hem. Händer inte så ofta så jag hoppas han blir glad! kram M
    Myran: Tror att vi har samma TD. 25/4. Jag har också fått lite mer flytningar idag. Precis som du. Hoppas att det är bra tecken för oss båda. {#lang_emotions_smile}
  • Marvin

Myran - Tack jag ska försöka vila!! Hoppas att det gick bra med middagen och att mannen blev glad!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen