• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

myran6801 skrev 2010-04-15 20:01:07 följande:
    Hej allesammans,idag är det RD 6 och jag har fortfarande som mensvärk till och från. Är nojjig och inbillar mig att jag känner att mensen kommit. Idag har jag också världens chokladsug och fått en finne på hakan vilket också är menstecken. Fyfabian vad detta är frusterande. Är det någon annan som vet när man som tidigast kan testa? Jag orkar inte vänta!!!!!!! Sköt om er. Hälsn M 
    Hej Myran.

Känner igen denna oro. Man analyserar allt! Vad jag läst här på FL så kan ÄL sprutan sitta i upp till 10 dgr o ge falsk pos resultat. Mitt råd är att försöka att vänta så länge som möjligt.

Jag tyckte själv att det var så jobbigt att få neg o sen vänta ut rätta testdagen.

Kram
  • anlo24
    myran6801 skrev 2010-04-18 16:14:48 följande:
    Hej alla!hoppas ni har haft en bra helg. Vi har varit på landet och haft det skönt. Är på ruvdag 9 nu. Har kommit in i fasen att jag tycker mig känna att NU är mensen här. Jag tycker verkligen denna del av ivf behandlingen är den jobbigaste. Är det någon mer som ruvar nu? Sköt om er! M
    Hej. Låter härligt med en helg på landet. Själv var jag på möhippa igår. Lite trött idag men varit ute i trädgården hela dan.

Jag är på RD 7. Har inte direkt några symtom heller. Jag gör detta helt ostim i egen menscykel. Så jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig. Har oreg mens så den skulle kunna komma allt från nu i helgen till i veckan. nga menskänningar än.
    Har TD på sö. Men om planen börjar flyga igen så har vi en resa inplanerad till Nice på lö. Hoppas verkligen på det. Kommer kanske test till dess om inte mensen dykt upp innan.

Kram
  • anlo24
    Embla82 skrev 2010-04-18 19:34:40 följande:
    Myran, håller tummar för plus nu. Ska du våga tjuvtesta lite tidigare eller väntar du till testdag? Anlo, hoppas flygen kommer igång. Jag har också en spanienresa bokad å det var tänkt att vi skulle åka på tisdag, men vi får se. Det ser rätt mörkt ut just nu. Curly, lycka till med sprutan. Det blir antaligen et på torsdag för dig, dom brukar bara odla två dagar på linne
    Hej Embla.

Det verkar finnas en liten ljusning trots allt. Vad jag kunde se tidigare idag så var inte Spanien involverad i stängningen. Och Arlanda öppnar evt tis.
    Vart reser ni ifrån? Ryanair verkar ha stängt tom ons em.

De kommer att tas ett beslut om Europa trafiken i morgon em.

KRAM
  • anlo24

Grattis Curly till bra resultat. Skönt för dig att det gick bra.
    Jag fick också ut 10 blåsor o det var nio ägg i dom. Jag ringde dagen efter. Kunde inte hålla mig. Gör det som känns bäst imorgon. Svara i tlf ingår i deras jobb så känn inte att du ringer och stör.

Ta det lugnt ikväll. Ta smärtstillande var 6:e timme fast det inte gör ont nu. Jag mådde jättebra när jag kom hem men fick som mensvärk på kvällen.

Kram kram

• anlo24

Hej Myran. Jag är på RD 9. Känner också som att mensen ska komma hela tiden. Fast inga tecken annars. Flytningarna vet jag inte. Är dom missfärgade eller som vanligt?

kram AL

• anlo24
    myran6801 skrev 2010-04-20 18:40:53 följande:
    @anlo, då är vi nästan lika, när har du TD? Flytningarna är ofärgade, som vid ägglossning. Vanligt?@smassk, åh du ger mig hopp! håller tummarna!!! Vad skönt att du har fått lite planering och att du snart sätter igång. @marvin, vila och försök att kurera dig från håglösheten och mensvärken!Idag ska jag överaska min man med middag när han kommer hem. Händer inte så ofta så jag hoppas han blir glad! kram M
    Myran: Tror att vi har samma TD. 25/4. Jag har också fått lite mer flytningar idag. Precis som du. Hoppas att det är bra tecken för oss båda. {#lang_emotions_smile}
  • anlo24
    Ingen mens i sikte än så länge. Så det är pos. Sen igår har tempen gått upp till 37 gr. Så det känns också mer hoppfullt. Men inga andra symtom...

Ruvning suger verkligen. Kommer ni andra vänta att testa tills sö eller när är det ok att testa tror ni?

Vi åker till Nice på lö morgon (om nu vulkanen kan hålla sig i schack). Vore skönt att veta innan så jag isf kan ta ett glas vin på lö kväll annars. Så min tanke är att testa på fre kväll när jag kommer hem från jobbet. Om mensen inte kommit förståss.
    Samtidigt om det blir neg ska man då gå och oroa sig för att det kanske är falskt neg.

Jag gjorde ju mitt FET helt ostim. Hade ÄL på dag 18. Satte in ägget på dag 21. När är det rimligt att kunna få utslag. RD 10 idag.

Kram
  • anlo24
    CurlyRed skrev 2010-04-21 14:22:52 följande:
    Anlo - jag måste erkänna - jag kunde inte heller hålla mig... jag var tvungen att ringa... fick precis höra att 5 små rackare blivit befruktade!! SÅÅÅ GLAD NU!!! Blev så lycklig i telefon att jag glömde fråga något om de kunde se vilken kvalitet det blivit (men det kanske de inte kan se förrän morgon?).Så nu blir det Uppsala-färd imorgon för ET. Håll tummarna för mig på em!!Anlo - låter ju riktigt lovande för din del!! Du ska se att du snart får ett...!
    Stort grattis. Kommer ihåg den känslan. Den var helt fantastisk. Jag svävade på moln. {#lang_emotions_sunny} Jag tror inte det har kunnat sagt nått om kvaliten idag utan det får du veta när du träffar dr innan insättningen imorgon. Jag kommer att hålla alla tummar jag kan för dig imorgon. Det kommer att gå såå bra.

Bamse kram {#lang_emotions_nalle}
  • anlo24
    Kakor skrev 2010-04-21 14:07:06 följande:
    Jag testade + på RD11 efter FET :)
    Har du kollat din temp under ruvningen? Jag brukar ligga på 37.1 mellan ÄL o mens. Normalt 36.6-36.8. Hade du nga grav symtom?

Hur mår du själv? I vilken vecka är du i? Vad händer nu framöver för kontroller?
    Kul att höra vad som händer i steg 2.

Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen