Jag gick på vattengympa när jag väntade Elsa. Det var jätteskönt men då började min UVI. Den höll på i 8 veckor (kom och gick) och sen fick jag moderkaksavlossning. En del sjukvårdspersonal tror att UVI.n kan påverkat avlossningen medan andra säger att den inte gjort det. Denna gång har jag inte badat en enda gång och har inte haft UVI heller. Valde medvetet bort vattengympan pga UVI:n förra gången.
Det är bebisen eller graviditeten ska jag snarare säga som gör att jag inte sover så bra. Är dock ledig nu sen tre veckor så jag kan vila på dagen. Inatt har jag sovit 11 timmar, så skönt!
Är hemma själv med Elsa idag då förskolan är stängd. Får se om jag låter mina föräldrar ta hand om henne så vilar jag istället.
Det där med amning är alltid ett hett kapitel. Jag slet som ett djur första sex veckorna med Elsa. Fick inte ge ersättning för sjukvården för då skulle hon sluta ta bröstet. Tillslut hamnade jag hos en vettig sköterska som sa åt mig att åka hem, ge ersättning och sova. I bilen hem sa maken att han redan hade flaska plus ersättning klart hemma. Hon fick ersättning, växte bättre och efter en månad med amning och ersättning kunde vi ta bort ersättningen och jag helammade länge. Hade det inte fungerat hade det gått alldeles utmärkt med bara ersättning. Har sett mammor som helammat och bebisen inte fått tillräckligt (är min tro) då de halkat efter på tillväxten. Ändå vill vissa mammor inte ge upp amningen och ge mer ersättning, helt galet och hemskt enligt mig!
Nu får vi se om amningen fungerar denna gång,
Nu står Elsa och häller ut en massa smådjur på mig så det är dags att logga av och leka lite. (Inte min starka sida).