• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Imorse pussade jag Elsa hej då. Kommer inte träffa henne på en vecka. Längtar massor redan!!

• Cahela

Anlo: 13 var bra men kom ihåg att 1 räcker! Jag har inte varit utan Elsa mer än 2 dagar så det här blir tufft. Hon är hos mina föräldrar på landet. Jag har varit lite nere hela dagen pga att inte få träffa min lilla älskling.

• Cahela

Vi är på väg till Göteborg med makens äldsta dotter. Kommer hem på måndag, sen jobbar jag tom torsdag men sen blir det Elsa igen! Bra att du kommer ihåg att det är guldägget som räknas;)

• Cahela

Anlo: det låter som att det kan finnas en fin liten bland de som nu växer till sig!!

• Cahela

Anlo: låter jättebra! Hoppas det går vägen nu! Det har varit fullfart hela helgen så jag har inte hunnit längta så mkt. Har varit skönt att få slippa passa hela tiden. När jag sett andra små då har jag saknat henne. Idag åker maken ut på landet till henne o det känns bra att hon får vara med honom. Hon har varit på bra humör hela tiden hos mina föräldrar. Kan rekommendera helger/ dagar utan de små om man har möjlighet till det.

• Cahela

Piken: det var väl bra resultat?! Jag fick 8 till frysen en gång o då blev det iaf inget så antalet räknas inte. Jag mår bra, trött men illamåendet börjar bli bättre. KUB är den 4 juli, lite nervöst! Är ensam hemma idag o imorgon o det är faktiskt skönt. Längtar efter Elsa men njuter av stunden att få vara själv. Lycka till nu!

• Cahela

När jag blev gravid med Elsa fick jag ut 7 ägg. 5 var mogna o 3 blev bra. 1 av dom blev Elsa. Innan dess hade jag fått ut mellan 12-21 ägg på varje försök. Vad jag vill säga med det är att räkna inte antalet, det är kvalitén som räknas. Jag tycker det låter som ett bra resultat för dig Pemberly!

• Cahela

Anlo: Jag skulle inte dricka! Jag var på ruvardag 1 på sista april (då med min blasto). Jag sa att jag haft så ont i huvudet under dagen och att jag gick på alvedon, jag sa även att jag inte är gravid för att möta alla funderingar.
    Tycker du ska göra samma sak!
    Ang. alkoholfria drycker om de nu inte är verkligen 0,0 så rekommenderar det stället där jag går hos BM att inte dricka något även de som skrivs vara alkoholfria (upp till 1,5 % tror jag det är). Hon tittade på mig och sa att kan du tänka dig att ge det i nappflaskan då kan du dricka, kan du inte det så drick inte!

Det här är bara mina åsikter och jag känner att när jag har kämpat så hårt så vill jag inte göra ngt under ruvningsperioderna som jag sedan kan ångra även om man nu aldrig får reda på varför det inte fäster.
    Lycka till nu!!

• Cahela

Bra beslut Anlo! Det är lite jobbbigt under ruvningsperioder när man inte vill berätta. Vi har många stunder med alkohol i Sverige och jag tycker alltid att det känns som att folk kollar konstigt på en om man inte tar ett glas på en fredag med jobbet eller likande. Den som inte dricker måste alltid motivera sitt nej. Jag hoppas du får plus snart.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen