• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Har tjuvtestat men aldeles för tidigt, negativt så klart. Borde veta bättre eftersom förra gången när jag var gravid var strecket första veckan svagt!!!!!

• pp08

RD13. Ingen mens, men fortfarande svag molvärk. Testade imorse men det var minus. Tror att det är progesteronet som bara försenar mensen nu.

Tråkigt. att ha perfekta 4-celliga embryo betyder ju inte automatiskt att det blir en graviditet; har nu totalt fått 4 gånger ett fint embryo tillbaka (2x färskförsök 4-celligt, 1x färsförsök 5-celligt, 1xFET 4-celligt). Just det ägget som hade blivit 5-celligt vid tidpunkten för återföringen resulterade i en graviditet (2008). När ägget valdes ut var det dock fortfarande 4-celligt.

Hoppas då att sista 4-celliga ägget i frysen klarar sig och blir ett syskon vid nästa försök.

• pp08
    Susie skrev 2010-09-09 13:29:16 följande:
    Pp08, Näe fy va trist! Känner med dig! Som du säger är det det jävla progesteronet som antagligen försenar mensen. Jag minns varje känsla av den processen Såklart att ni ska få ett syskon snart ändå och vi får hoppas på det lilla embryot i frysen om mensen nu kommer. Det där med jättefina embryon.....hmmm....
    Då skulle jag vart gravid 2 ggr innan den här gången....vi hade ju extreeeeeema resultat enligt vår läkare, 8 embryon som var 4celliga med högsta poäng allihopaFörvånad vid första färskförsöket, om man då tänker att de valde det finaste och det blev ingenting den gången. Inte heller blev det nåt av vårt FET från samma omgång som var toppkvalité...men nu vid andra färskförsöket.....Så det där kan man verkligen spekulera ihjäl sig på, det är ju just det där de säger "men vi kan inte se inuti embryot vad det har för kvalité". Jag hoppas fortfarande att det kanske kommer ett svagt plus imorrn eller kommande dagar!
    Om inte nästa frysförsöket fungerar heller får vi fundera på nya IVF. Inte det lättaste beslut. Men man vet ju nu att man KAN bli gravid, så varför inte en gång till.
  • pp08

RD14, TD, neg.test, ingen mens än. Väntar dock på mensen i helgen.

Myran: hoppas det går bättre för dig, KRAM!

• pp08

Mensen kom igår på RD16, lite försenat pga crinonet. Får hoppas på ny FET snart.

• pp08

Myrran...vad tråkigt, var det redan TD för dig då??? Stor KRAM !!!

Har själv pratat med CVL och vi ska försöka göra nästa FET kommande månad (om sista ägget klarar upptiningen, och om det inte är för mycket ÄP/ET inplanerad redan, de har ju förtur).

• pp08

Grattis anlo: det kommer säkert att gå bra nu. Det är lite att pyssla med Menopur men det är resultatet som gäller!
    Jag hade bäst resultat med korta Menopur behandlningen.!

Lycka till.

• pp08

Jag gjorde FET i naturlig cykel och bad om Crinone eftersom jag hade en kort lutealfas sista halvåret. Tog det morgon och kväll. Mensen försenades pga crinonet, hade inga flytningar och mensen kom RD16.

• pp08

Myran och tjorven: stor kram på er, tråkigt att höra att ni inte lyckades heller.

• pp08

Idag utslag på ÄL testet, tidigt igen Hoppas de har tid på lördag (!) på CVL för återföringen av vårt sista embryo. Annars får vi vänta till nästa månad.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen