Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Mickes puma skrev 2010-01-25 22:04:13 följande:
    Piken: Håller tummarna för dig imorgon! Önskar att du plussar fett!Embla82 och cookie27: hoppas att era vul går bra och att det finns många (dock inte för många) växande blåsor!För mig verkar det som om det hjälpte att gnälla av sig igår. Imorse var där en glad gubbe på testet, så på tordag ska jag till CvL på FET :) Är så himla nervös, för man vet ju vilken ångest som ligger framför en i två veckors tid efteråt...
    Vad kul att du fått omslag!! Lycka till på fet, så är kan du hänga på Piken sen!
  • Embla82

mickes puma, jag var orolig att mitt immunförsvar var för bra och att min kropp skulle stöta bort embryot pga det, eftersom jag inte varit förkyld på över ett år. Så jag frågade om det och fick svaret att det immunförsvaret inte hängde ihop med vad som hände i livmodern...typ. Det är två olika grejer (men jag förstår ändå inte hur...för man har väl bara ett immunförsvar?)

Så jag tror du kan vara lugn, en förkylning påverkar nog inte. 
  • Embla82

Mickes puma, härligt att du är ruvare igen!! Ska ni åka till något varmare ställe? det är så man blir lite sugen på det när det är snöoväder ute...

Idag har jag varit på vul igen. Alla blåsor hade växt, så jag har fortfarande ca 30 stycken varav dom största kring 14-16 mm. Östrogenvärdet var tydligen högt så det blir ytterligare dossänkning idag och sen ignen sprutan alls imorgon. Sen tillbaka söndag.. men nu hoppas jag verkligen att jag går hela vägen till äp, känns skit om jag skulle behöva avbryta nu. 
    Cookie, hoppas dina ägg skärper sig lite och itne beter sig som mina. Det verkar vara en svår balansgång det här.
    Ha en trevlig helg tjejer!! 
  • Embla82

cah, nej jag tar ju spray nu. Blev långa metoden denna gång. 

Skrev lite i bloggen om du vill läsa, men H sa väl inte så mkt mer än att det är lite osäkert iom att det är så många blåsor. Så det gäller alltså att värdet sjunker till på söndag. Nu blir det soffan!! har börjat skaka, man mår rätt konstigt av det här {#lang_emotions_undecided}
    Trevlig kväll!!
  • Embla82
    Kakor skrev 2010-01-29 19:18:14 följande:
    Embla: Hoppas att det blir ÄP! Lycka till på söndag :)
    ja vi får se! Vi verkar lika svåra du och ja, hoppas det ser bra ut på måndag för dig nu då så att du får ta äl-sprutan.
    Jag fortsätter att må illa och är rätt rädd för hur ajg kommer må om dom ger klartecken för äl-sprutan. 
    Cah, ja må sämre än jag redan gör är det sista jag vill, men det känns oundvikligt på något sätt om jag nu får gå vidare. 
    Hur mår du? Kram
  • Embla82

Cah, åh det lät jättemysigt! Hoppas ni får roligt på kalaset, både små och stora

• Embla82
    Kakor skrev 2010-01-31 11:57:56 följande:
    Embla: Hur har det gått idag?? Håller tummarna!
    tack bra tror jag Det blir i alla fall äl-sprutan ikväll! Mitt värde hade sjunkit till 4400 (från 12000). Så det blir äggplock på tisdag. Både kul och läskigt. HOppas det går bra för dig imorgon!! Visst skulle du på vul då? 
    Anlo, välkommen hit Knasigt med puregonet, du borde ha fått tre ampuller då. Men om det räcker till på torsdag får du nytt recept om du ber om det. Men dom brukar skriva ut så att det räcker från början. Då låter det mer som apoteket har gjort fel. 
    Jobbigt med magbesvären, det borde inte vara sprutorna så tidigt men man vet aldrig. Jag tyckte mig ju känna av äggstockarna redan dagen efter första sprutan men min läkare sa att det är omöjligt. (Fast där håller jag inte med!).
    Cah, vad duktig du är som torkar huden innan. Vill minnas att jag kanske undrade det första gången jag tog sprutor men sen har jag inte haft en tanke på att sprita av ytan. Hmm... har i alla fall alltid tvättat händerna innan. 
  • Embla82

Mickes puma... å det låter underbart med thailand!! Ha det så himla skönt  

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-02-01 07:44:09 följande:
    Embla 82, lycka till på ÄP på tisdag. Håller tummarna.Ha en bra måndag allihopa.
    tack tack
    Hur går det för dig? väntar du på mens nu så du får börja spruta?
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen