Inlägg från: Märtalina |Visa alla inlägg
  • Märtalina

Vi på CvL fortsättningen

Hej, härligt med så många nya ruvare! Åh vad det ska ruvas ordentligt nu!! Själv är jag på ruvardag (FET) 12 nu, men dag 15 efter ÄL i naturlig cykel så jag klurar på när BIM är....Känner mig som vanöigt innan mens så hoppet börjar att dala och det känns tyvärr som det lutar åt att försöka igen efter sommarstängningen.....kram till alla!!

• Märtalina

Hejsan alla! Vill bara säga YES!!! Testade + i morse!!! Är i ett töcken av känslor...HAr knappt kunnat jobba, svårt att koncentrera mig. JAg är så lycklig!! Och vill skicka stora styrkekramar till alla som kämpar på, det är segt men någon gång är det vår tur. Efter 17 år tillsammans och ett barn sen innan, sex år sen jag var gravid så är detta helt enormt! Än kan mycket hända men så ska jag inte tänka, det här är den enda gång det fäst på sex år! Stor kram till er alla!!!!

• Märtalina

Anlo, jag hade ÄL 24/5 FET 27/5 TD 10/6.

Jag har verkligen nu grunnat på skillnaden i symptom nu när jag vet att jag är gravid.

Förra IVF  i april i år var jag ju stimulerad med äggplock och sånt och mådde verkligen mycket dåligt under ruvningen, på CvL trodde de att det var alla hormoner, de undrarde om jag inte kännt lika under sprayningen men det gjorde jag inte, den här gången är det helt ostimulerat.

Om jag jämför denna ostimulerade med alla månader till baka i ex höstas varje månad efter ÄL då man kännt och klämt på kroppen för att leta symptom, så kan jag inte direkt säga att det var någon skillnad.  Inte extra.... kissnödig, ina onda bröst så det stör, de har inte vuxit osv...

Så svaret blir för mig att jag hade inte kunnat säga att det var en graviditet eller inte på gång. Alla säger tt de känner på sig att de är gravida och sen visar det sig att det är så, det kan jag inte säga att jag gjort. Det enda skulle kunna vara att jag inte haft så axtrem huvudvärk som jag brukar ha innan mens.

Jag skulle testat i torsdag men var inte hemma och hade testsakerna i närheten, mensen skulle kommit i måndags enl min egen cykel, testade imorse, efter att jag morgonkissat, och det kom utslag efter 30 sek! Gick även till mödra för att få det bekräftat.

Hade inga känningar kring någon fästdag eller sånt, det ända var väl att precis som du skriver så började hoppet att dala då, mest tror jag för att den första lyckan över att fått tillbaka ett ägg-lyckan liksom lägger sig efter ett par dagar?....

oj, min mat i ugnen, återkommer!

• Märtalina

Tack för alla grattis!

Curly! Kör hårt med FET i augusti, de öppnar väl igen den 5 tror jag. Kändes bra att göra FET i naturlig cykel, utan meckandet med hormoner som busar med kroppen! Stort Lycka till!

Anlo: Hålller tummar och tår!! Kikar in här då och då för att hålla lite uppdaterring på hur det går för er, jag hoppar nu över till CvL-tråden med gravida, hoppas innerligt att det kommer en liten svans med gravida bakefter snart!!

• Märtalina

Anlo24: När jag plussa hade jag världens mensvärk, svullen, svettig och allt vanligt mensigt. Gick tom med tampong och bara vänta på mensen. Plussade iaf! Så det här med symptom är helt galet!

• Märtalina

usch, jobbig helg alltså! om jag fattat det rätt så är det idag v 5+0. Alla symptom ä lite mensvärk och konstant illamående...

• Märtalina

Hej Susie, roligt att du börjar känna av den lille rackaren! Det finns en Gravidtråd för oss osm nu gått på CvL och blivit gravida, där finns tex Marwin som du skrev till!

• Märtalina

Ni som pratar om två ägg tillbaka, det fick jag nu i maj efter att försat försöket med ett ägg i april inte gick.
    Det var inte jag som frågade om det utan läkaren sa det själv - jag har en fråga sa han, går det bra om vi sätter tillbaka två ägg och låter naturen avgöra? Och jag sa jaaa, lite frågande visst gör det de! så jag fick tillbaka ett 4-cell och ett 3-cell, är nu gravid i v 14 och har en extra hinnsäck som är tom där embryot stannat av direkt under utvecklingen, men ändå fäst!! så vilket som än valde att växa vidare så är jag honom tacksam! och enl honom är ett 3 eller 4 har eg lika goda chanser! Lycka till!! PS, det var Oddvar som gjorde det och enl fler jag har talat med nu i Linköping säger att han är den som oftast föreslår det? vad vet jag?

• Märtalina

Anlo: Jag vet inte vad vi hade för chans i procent, det har inte någon pratat med oss om och jag har nog inte hunnit tänka efter på det! Vårt första IVF försök var i mars till april i år, jag plockades i april och två dar senare fick jag tillbaka ett ägg som fäste men stöttes bort ca 2 v efter (icke)förväntad mens, jag kände mig ganska så tveksam till att ett äg ville stanna kvar direkt efter urtag och allt då jag kände mig risig, blödde och hade ont, efter det bestämde vi att göra ett FET eftersom vi inte skulle hinna ett ET innan sommaren, vi hade 6 ägg i frysen, när jag kom dit så fick jag Oddvar, hade någon annan på första besöket, han sa nu är det så att det 1a ägget var trecell, det andra dött och det 3e var fyrceliigt, jag vill sätta in båda för at öka din chans, går det bra, och jag som inte visste något om detta innan om chanser till tvillingar eller ej och allt annat hade ungefär två minuter opå mig att bestämma mig och sa såklart, javisst, och så

• Märtalina

där blev min dator tokig! javisst sa jag, och så blev det som det blev. Jag har ju inte gått på CvL innan behandlingen på alla samtal utan dem har jag gjort i LInköping och där har aldrig pratats om procent att lyckas per gång, utan vår doktor Susanne Damm Karolinakliniken sa bara att tag ett 3 pack så kommer det lyckas någon av gångerna, problemet för oss är att mannen knappt har några spermier och vi har gjort isci. Så procentchansen kanske är olika beroende på vad infertiliteten beror på? Ingen aning. Sen efteråt tänkte jag visserligen tanken innan jag visste om jag blivit gravid eller ej att det kanske var slöseri med ägg att "offra" två om det ändå inte ökar chansen?...

Den andra hinnsäcken är nu kontrollerad tre ggr och två olika doktorer har konstaterat att den nog inte sk aställa till problem, jag försaöker låta bli att tänka på det! en sa att den kan stötas bort innan, men att det troligaste är att den kommer med vid förlossningen, vilket jag givetvis hoppas på!!

Kram och lycka till, det är nog jättebra att få ett telefonsamtal med oddvar och få mer info och förhoppningsvis mer stöd i er fråga, det är säkert väldigt individuellt vilket som är det bästa!

• Märtalina

Skönt att det gick bra att prata med Oddvar, och att ni kom till en "plan" iaf! Kram till dig och er andra som kämpar på! KRRRAAAAAM!!

• Märtalina

Hej CurlyRed, och välkommen tillbaka, skickar lycka till hälsningar!!
    Och lycka till idag Susie! Jösses så spännande!

• Märtalina

Stort GRATTIS SUSIE!! Helt fantastiskt! Oj som jag längtar.... KRAM

• Märtalina

Skickar lite styrkekramar till dig Curly!! KRAM

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen