Inlägg från: Särlan |Visa alla inlägg
  • Särlan

Vi på CvL fortsättningen

Hej!
    Myran: hoppas allt visar sig vara bra. håller tummarna!
    Embla: Lycka till! Det går nog bättre den här gången.

Myran: Wow, redan ÄP! Lycka till! Hur många blåsor hade du senaste VUL? Anledningen till att man äter flytande frukost är för att man kan mår lite illa av lugnande och smärtstillande som du får under ingreppet.

Caspers krypin; Det brukar variera när blödningen kommer. Jag fick blöding spraydag 10. Blöder ännu, efter 8 dagar...men det är för att sprayen fungerar och mina hormonnivåer är så låga. Men det är inget kul.

Sprutstart på onsdag för mig. Hoppas på att må bättre då. Har inte mått bra av sprayen denna gången...

/S

• Särlan

Fasen också Curly! :( Jag som verkligen trodde du skulle lyckas. Jag är rädd för att jag inte själv råkat ut för att ett minus RD12 blir plus sen. Men jag tror andra har det.

Ta hand om dig nu och ge inte  upp!

/S

• Särlan

Grattis till bra resultat Marvin! Kul med ET, det är en av de bästa grejerna med IVF, att man får se sitt embryo så tidigt, för man får ofta se det på en skärm när det sätts in.

Första sprutan taget ikväll. Det gick bra, fast katterna var lite väl nyfikna. Är inte van att ha katter springande på läkemedelsbordet på jobbet precis.

Stressade på jobbet så jag skulle hinna gå vid passets slut kl. 21.30, men såklart bara för att jag inte ville jobba över och ta sprutan så var det galet mycket att göra precis innan hemgång med en patient som blev jättesjuk och en annan som kom upp från akuten...precis innan slutet på passet... Fast jag hann iaf. :)

Skönt att ha börjat!

God natt allihop!

• Särlan

Hej allihop!

Det var visst ett tag sedan jag skrev något här även om jag skriver en hel del på min blogga annars. Det är kul att se några plus i länken, känns som det är dags för det nu (om inte redan för länge sen). Också kul att höra om ruvningar som pågår. Ni har alla mina tummar, ja, alla två då, men hade jag fler skulle ni få dem också! :)

Idag har jag varit på mitt tredje(!) VUL på CvL och nu har det äntligen tagit fart sedan dosen justerades upp ännu en gång. Alla blåsorna tycks dock ha börjat växa och det är ca 15 st av dem sammanlagt. Vore ju bättre om några färre ville vara med i matchen denna gång tyckte dr H. Själv är jag helt ok med det, är van att tömmas på 20-30 talet ägg... :S

Så nu väntar jag på samtalet ifrån dem om vad som händer härnäst. Blåsorna var inte tillräckligt stora än men äggplock blir troligtvis på fredag. Synd bara att det verkar som de vill att jag kommer in får YTTERLIGARE ett VUL på onsdag. Jisses, långt ifrån deras 1-2 vul som de pratar om i informationen man får. Suck!

Hur går det för alla andra?

/S

• Särlan

Ja, nu har jag fått samtalet från CvL och fått veta att jag ska dit på onsdag igen för ett fjärde VUL som förväntat. Dosen blir 225ie idag och 225ie imorgon så ampullerna räcker precis till dess. Sen får jag se på onsdag om det blir mer Menopur utskrivet eller ÄP på fredag. Själv vill jag ju att blåsorna ska växa till sig ordentligt så kanske vore bättre att plocka dem på måndag.

Embla: Jag  känner mig lite uppsvälld och fick illamående och huvudvärk nu efter lunch. Men östradiolvärdet var på 1850 så det kanske är något annat som orsakat det. :S Men det är klart jag känner av äggstockarna, tänker jag. Eftersom de är fulla av blåsor som vardera är över 10mm borde de ju göra sig lite  på minda kan tyckas.

Det ska bli spännande att se vad som händer på onsdag. Börjar bli lite småless på att inte komma till ÄP snart, men nu verkar det ju vara på g för mig med. :) Har haft sån tur hittills att inget VUL har krockat med jobbet, men på onsdag kommer det göra det. Får försöka ordna det genom att prata med chefen imorgon.

Ha det bra alla!

/S

• Särlan

Hej hopp allihop!
    Här var det ju massor på gång! Vad kul det är att läsa om er och jag tror på många plus i den här tråden rätt snart. Har det på känn. Grattis alla till plus och ruvningar!

Nu har jag äntligen fått datum för ÄP efter fem vul och 17 sprutdagar. Det blir på måndag. Idag syntes sju lagom stora blåsor och några till som kanske blir något. Hoppades på lite fler själv men doktorerna är nöjda. En himla balansgång har det varit, antingen för mycket eller för lite. Men nu verkar det vara ok.

Så en liten, liten injektion Menopur på 75 ie ikväll och Pregnyl imorgon kväll kl. 21.00. Sen blir det äntligen en medicinfri dag på söndag. :)

Det var på tiden. Har blivit lite trött på att det varit så utdraget den här gången.

/S

• Särlan

Tack för era lyckönskningar inför min äp imorgon! De behövs eftersom jag spenderat det senaste dygnet åt att noja mig något förfärligt över att jag haft spontan ägglossning eftersom mina bröst började ömma i fredags kväll och blev värre under lördagen.

Men nu har jag kommit fram till att det är ganska vanligt med ömma bröst under sprutperioden  och senare ändå mer efter Pregnyl. Detta efter att ha pratat med CvL och efter att ha googlat på ämnet under natten och dagen (lite trött nu, knappt sovit inatt).

Sabla orosmonster man är ibland!

Lycka till med ruvningar och hhoppas: ge inte upp än, det är tidigt att testa RD 10.

Grattis Dahlia om jag inte sagt det. Låter som en toppenblastis! Förstår din oro men "ett steg i taget", som alla andra sagt, är nog ett bra motto.

/S

• Särlan

Hej alla!
    Tillbaka från äp redan och med 11 ägg kvar med sambons små soldater på CvL. :) JAg hade ju oroat mig för att äggen lossat av sig självt redan men såklart fanns de fanns kvar och de var fler än jag vågat hoppas, så jag är nöjd.

Mår nu oförskämt bra men det molvärker rätt bra i ena äggstocken mest och jag är lite dåsig pga rejäl inpumpning av smärtlindring. Blöder lite också.

Någon annan som tycker att den där lugnande tabletten man får innan inte direkt gör någon skillnad? Jag var jättenervös hela tiden. Men ingreppet gick riktigt bra och vi var därifrån redan kl. 11 (hade tid 8.45).

Så nu är det bara att vila ut resten av  dagen och proppa i sig lite Alvedon framöver när smärtlindringen från kliniken slutar funka. Ska ringa CvL imorgon mellan 13-16 (om jag hinner efter jobbet) för att höra om några och i så fall hur många som befruktats.

Spännande! Hoppas på iaf tre embryon... men bara jag har ett fint ett så är jag glad.

Vill egentligen hitta på något i det fina vädret med sambo M idag men tror nog att jag är lite mer påverkad av smärtlindringen än jag egentlingen tror så tar det väl lugnt i soffan ett tag till.

Kram på er!

/S

• Särlan

Hej alla och tack för era grattis till ÄP!

Anlo: kul med sprutstart. Grattis! Jag drack två glas vin under spruttiden. Det kan knappast göra något. Inte förrän embryot har implanterat finns det egentligen någon anledning att avstå alkohol. Så länge man inte tutar i sig massvis varje dag, antar jag. :)

Embla: Några mer symtom? Inte långt till TD nu. Wow. Det kanske inte känns som det gått fort för dig, men jag tycker du precis blev ruvare.

Idag ringde jag CvL och hela 8 ägg är befruktade! {#lang_emotions_laughing} Känns jättebra. {#lang_emotions_sunny}Två ägg var omogna så det var egentligen bara ett som inte blev befruktat. Jag blev glatt överraskad. Var på jobbet och sken som en sol efter samtalet. Folk frågade varför men det är ju inte så lätt att säga att jag just fått bekräftat att jag och M skapat åtta potentiella barn! {#lang_emotions_tongue_out}

Pratade med Ingela på CvL och tänkte på Dahlia här på tråden som ju gjort långtidsodling, så frågade om det. Ingela sa att det var upp till oss och pratade om det vanliga om att man inte direkt har sett någon skillnad i om det blir graviditet eller inte, att om det var bättre skulle man alltid göra långtidsodling, men att de inte sett någon skillnad. Åh, det är svårt. Egentligen vill jag inte behöva välja! Trodde hon skulle säga att de inte gör långtidsodling förrän man misslyckats några gånger. Vi kom fram till att  jag skulle  lämna ett meddelande på telsvararen tidigt imorgon ifall vi vill vänta till lördag annars komma in som planerat på em.

Men jag tror jag har bestämt att det blir ET imorgon iaf. Inte för att jag tror det är mycket bättre utan av den enkla anledningen att jag jobbar på lördag. Det är ganska skönt att det är så för då blir beslutet lättare. Usch vad svårt.

Vad skulle ni andra gjort?

Ha en fortsatt bra dag. Det regnar här hos mig.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen