Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Turbomamma skrev 2010-01-20 16:50:04 följande:
    Ja Menopur. Tror att jag sprutade typ 37,5 E för mycket. Var tvungen att ta det som 2 sprutor så det var ett himla smygande för sambon
    haha, turbo du är galen
  • Embla82
    Turbomamma skrev 2010-01-20 17:37:41 följande:
    Nejdå, man måste bara våga testa gränserna lite och resultatet var ju bättre än vad jag någonsin vågat drömma om  Nej, skämt åsido, Superman hade själv funderat på att höja för jag steg lite långsamt i Östrogen tyckte han. Hade jag stått på mig så hade han säkert låtit mig starta med en större dos så jag var inte helt ute och cyklade.Dock inget jag rekommenderar! Även om vi också kan och vet mycket så är vi ju inte doktorer som jobbat med IVF i typ 100 år...
    ne, fast jag håller med. Man lär sig rätt snabbt vad som funkar och inte. Problemet är väl bara att om man fuskar ena gången så tas det ju ingen hänsyn till fusket nästa gång... så då måste man fortsätta fuska.
  • Embla82
    Susie skrev 2010-01-20 18:26:33 följande:
    Turbolina, Tack! Nu blev jag lite lugnare! Jaha, så du har gjort ET på helgen alltså! OK, då borde det ju kanske vara en möjlighet ifall allt ser bra ut på måndag. Ni verkar ju lite mer pålästa så jag får ju passa på och fråga, jag ska fortsätta ta Gonal i 6 dagar med samma dos, om jag hade 13 blåsor nu som var lite små, är ju tanken att de ska växa till sig, men finns det risk att det växer till fler blåsor? Hur går det för dig?
    Susie, har man otur fortsätter blåsorna bara att bli fler och fler, istället för större. Så blir det ofta för mig i början. Men förhoppningsvis får du lagom många i rätt storlek
    Angående äl-känslan så är det ju faktiskt många många ägg där nu, istället för bara ett som normalt. Så jag brukar få som äl-verk ganska snart jag börjar med sprutorna. Så du behöver inte oroa dig att du ägglossar i förtid. 
  • Embla82

piken, tiden går fort.. jag håller med cah, när ska vi fira?! håller tummarna för dig!

• Embla82

haha, jag läste visst fel på cahs inlägg, trodde hon skrev när är det dags för fest?! Men det tyckte jag lät bra.. vore kul med ett plus här i tråden! det var rätt länge sen tycker jag. 

• Embla82

Elsa2, välkommen hit

Skönt att ni är igång och får hjälp, även om det är tråkigt att det blivit så. Hur ska ni gå vidare? Ska ni testa insemination kanske?
  • Embla82

Tiamant, välkommen till tråden. Vilken sprutdag är du på? Vi verkar ligga rätt lika, jag ska också göra vul på tisdag. Känner du av sprutorna ännu?

Jag börjar oroa mig för att jag har fått för hög dos. Jag började faktiskt känna av äggstockarna redan dagen efter första sprutan. Var väldigt nära att jag ringde idag, men så stundade jag i det i alla fall. Har nu tagit min femte spruta och jag vaknar på nätterna av att det gör ont när jag vänder på mig. Som det känns nu kändes det ungefär några få dagar innan äp, och jag är ju bara på sprutdag 5!! 
    Undrar lite också vad som kan hända. Jag är rätt nojig nu för att jag ska behöva avbryta allt och det är det sista jag vill.
    Piken - åh denna ruvarångest. Jag förstår du känner dig just nu. Inte långt till tisdag nu! Men jag håller mina tummar för dig!! 
  • Embla82
    Piken skrev 2010-01-24 20:01:17 följande:
    Embla82: Jag tyckte oxå att jag kände äggstockarna redan på första eller andra sprutdagen, tyckte det var lite skumt. Men kan det inte vara så att nu vet kroppen vad som komma ska och reagerar lite snabbare? Tack för omtanken!
    jag vet inte... kanske. Men det är ju typ sjätte gången jag sprutar.. eller ännu mer. Och jag har aldrig känt så här mycket i början. Fast å andra sidan är ju startdosen nästan dubblad mot vad jag haft tidigare gånger. Men men, nu ikväll har jag börjat övertyga mig själv om att det är bra att jag känner så mycket redan. Men jag får väl se hur det går på tisdag när det är dags för vul. 
  • Embla82

piken piken piken, ska du testa imorgon?? Jag ska tänka på dig!!! Hoppas verkligen på ett plus nu för din del, så får du sprida lite glädje i tråden imorgon kram lycka till!

tiamant, nu när du börjat spruta kan du ha puregonet i rumstemperatur.
    Imorrn bär det av till uppsala för vul. Nog fasen måste det hänt grejer eftersom jag känner så mkt redan.
  • Embla82

Piken - men vad är det jag läser, har du plussat?? STORT GRATTIS!! Va härligt!

tack för att ni tänker på mig
    Var på vul imorse och hade många fjuttblåsor. Det var ca 30 st och den största var 10 och resten under det. Vaknade inatt av att jag mådde illa och det har fortsatt hela dagen :( Jag darrar, har ont i huvuet och mår illa. Tror den högda dosen var för mycket för min kropp. Ska iallafall sänka dosen och åka tillbaka på fredag. Jag känner mig inte så hoppfull och är rätt tveksam till om jag kommer så långt som till äp, men dr H var positiv i alla fall. Hoppas på färre och större blåsor på fredag.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen