Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Curly
    Jag ska ta tag och boka in både flyg och undersökningen  idag.
    Har bara haft fullt upp.
    Måste bara uppdatera här oxå eftersom jag har olika FL vänner  i olika trådar so here it comes

Igår ringde min fina läkare från HS bara för att kolla hur jag mådde och hur det hade gått med senaste ivfen
    Jag her eg TD på lördag men har ju redan blödit och testat negativt så jag sa åt honom att det ju inte var någon överraskning.
    Han sa att han hade tänkt på oss eftersom det inte var han som gjorde ÄP eller ET och han undrade hur vi ville gå vidare.
    Jag sa att vi nu var redo att ta nästa steg men att jag nte visste vad vi hade för möjlighet att få ÄD hos dem men han lovade att han skulle fixa det.
    Sedan sa jag att vi under väntetiden (eftersom den är ca ett år) skulle testa våra frys men även vända oss till IVIes och frågade om han hört talas om dem.
    Då sa han att han inte tyckte att vi skulle behöva vänta ett år eftersom vi redan hållit på så länge men att IVI ju hade bäst statistik i hela europa och sa att han absolut tyckte att vi skulle testa där. Men han sa oxå¨att vi bara skulle höra av oss när vi ville ha ÄD så skulle han se till att vi fick det fortast möjligt
    Han oxå att han tyckte att det var märkligt att min kropp svarade så dåligt på stimulering trots bra blodvärden.
    Jag har inte riktigt landat i ÄD än men det är ( känns hemskt att säga) mitt andrahandsalternativ framför adoption.
    Innan dess ska vi naturligtvis testa både frysen och ny klinik i Barcelona. Eftersom stimuleringen fungerar lite annorlunda där och jag ju har varit lite svår så hoppas vi att det kanske ger utdelning.

Kram alla fina

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Så var det gjort
    Har bokat in hysteron hos Penny
    Åker fredag den 25e.
    Måste bara hitta en flygresa som inte kostar skjortan Foten i munnenHar gjort för många sökningar på flygresor.se så de har trissat upp priset nu, måste avvakta ett par timmar hmmmm

• tjorven01

Det gör du helt rätt i Curly
    Får man inte den hjälp man behöver så får man själv ta den där den finns att få
    Kram vännen

• tjorven01

Tack alla fina underbara människor för att ni finns.

Kramiiis
    Skickar en beundrande xtra varm kram till dig med styrka för det du tagit dig igenom på sista tiden. 

Underbara
    Dina ord både värmer och peppar mig
    Känns nästan som om vi känner varandra trots att vi aldrig ens träffats IRL
    men det känns som att du förstår mig.

Ja besvikelse är vi ju många som har fått gå igenom
    Inte bara en, två eller tre, utan måååååånga gånger om.
    Jag ville ju så gärna vara den som plussar mot alla odds. När man minst anade, på det tvåcelliga, och när man i princip nästan gett upp. Då skulle det komma, som en jättefin examenspresent, i perfekt timing, äntligen skulle jag se en mening med alla dessa år. Dessa tårar, besvikelse, de oändliga timmarna framför datorn i jakt på en lösning, nya behandlingsmetoder och medicineringar eller svar på VARFÖR det inte funkade.
    Men jag har ju sagt,
    att solskenshistorier bara händer andra
    Jag är inte bitter och jag förtjänar inte ett barn mer än någon annan (tror faktiskt inte att man förtjänar sina barn). Men jag tror att vi alla har känt igen oss i tanken att "bara jag får plussa snälla gud eller ödet eller vem det än är som styr, bara jag"
    Vi vet att ivf inte hjälper alla.
    Vi vill gärna tro det att det förr eller senare kommer att gå. Trägen vinner osv.
    Vi vet oxå att efter 6 misslyckade ivf (inte FET inräknat) så räknar en del kliniker att chansen att lyckas sjunker.
    Hur det räknar vet jag inte.
    Tycker själv att statstik borde räknas per återföring men jag har ingen koll.
    Kanske ÄR det faktiskt så att plus eller inte på stickan faktiskt bara har med embryot att göra, att svenska läkare faktiskt har rätt i det men det kommer vi heller aldrig att få veta. VAD exact det var som gjorde att den eller den lyckades.
    Nåja
    Vi gör ju alla vad vi kan för att försöka skapa oss det liv vi så gärna vill ha.
    För vissa går det lätt och vissa andra (som vi här i tråden) får kämpa.
    Skulle vi plussa skulle jag aldrig vara bitter, känna att det var synd om oss som inte kunde få barn naturligt, att det var orättvist att just vi skulle behöva gå ivf vägen. Nej jag skulle bara känna tacksamhet och lycka för att trägen vinner lönade sig till slut.
    Nu är inte sagan slut än men vi börjar bli trötta.

Ville bara säga att jag är så otroligt glad över att ni finns
    Vissa av er har fått lära känna IRL medan vissa andra finns här och stöttar peppar och hjälper när det känns tungt.
    Ville bara säga att ni betyder så oerhört mycket oavsett var och hur vi hörs/ses

Ni är guld värda tjejjer
    Det gäller er allihop

Kram Hjärta

• tjorven01

Underbaraste du
    När jag kom till Lotta sa hon att hon hade blivit förvånad OM jag hade blivit gravid eftersom jag hade så lite energi till njurarna och livmodern var dessutom kall.
    Nu ser det MYCKET bätte ut och vid mitt senaste FET var värmen i livmodern på topp. Däremot kunde det se bättre ut på njurana men det var OK.
    Vid senaste ivfen såg det oxå bra ut om än inte helt perfekt.
    Lotta tyckte när jag tog upp samtalet i somras inte att jag skulle ge upp på egna ägg och jag svarade otroligt bra och fort på hennes behandlingar
    Jag misströstar ibland men känner att man bara kan vinna om man inte ger upp.
    Jag misstänker att jag fått oönskade mindre vanliga åkommor av mina immunbeh men de är ju inte beständiga och försvinner sedan ur kroppen.
    Jag har mixtrat en hel del med mediciner på inrådan av olika fertilitetsläkare men har nu bestämt mig för att pausa med det och bara göra en hysteroskopi i Aten innan mitt sista frys.Jag mår otroligt bra av Lottas beh och fortsätter naturligtvis med dem.
    Vi har ju inte alltid fått fina embryos men efter jag började hos Lotta har vi ju bara gjort två försök och om de nu hittar ngt på hysteron så räknar jag det som ytterligare en ny tideräkning
    Jag är inte redo att ge upp

Du verkar vara en fantastisk förälder som verkligen uppskattar ditt föräldraskap. Jag vet att det inte alltid är enkelt men ni kommer garanterat att få sova mer i framtiden Flört
    Blir så otroligt glad när ni som fått barn orkar komma in och dela med er.

Den 25nov bär det av till Aten och 2012 börjar vi om på nytt.
    någon gång borde det faktiskt gå.

Kram vännen

• tjorven01

Tack fina Ullis
    för att du orkar peppa oss
    Härligt att du mår så bra
    v 12 wow vilken milstolpe Skrattande
    Du ska bli min förebild nästa år
    så vill jag oxå ha det
    Kram till dig vännen

• tjorven01

Ullis fina
    Det vet vi att du gör
    Men tyvärr så kan vi ju inte ge andra ett barn oavsett hur mycket vi önskar det åt dem
    Det du kan ge oss är att du njuuuuuuuter av varje dag när du får din lill*
    ❤❤❤

• tjorven01

Ha ha det sista skulle vara hjärtan men grejjar inte det från iphonen hrm mycket kan den men inte allt

• tjorven01

Susie fina tack för att du frågar
    Ja jag mailade Penny på Serum i Aten som jag haft kontakt med tidigare och frågade om hon trodde att jag skulle vara förtjänt av en hysto eftersom jag haft dold chlamydia och nio misslyckade Ivf och då sa hon att det alltid efter Hidden c var ide att göra hysto men ffa efter nio misslyckade Ivf!!!!!!
    Egentligen så var det Bling som tipsade om hyston efter att jag testade positivt på Hidden C och vi känner nu att vi inte har så mycket att förlora
    Jag frågade om riskerna men doc menade att de endast var relaterade till narkosen och dessutom så ska de enligt flera källor vara bäst på hysto på Serum så det var lika bra att göra det ordentligt
    Vi börjar om med FET i januari eftersom vi annars hamnar mitt under jul i dec och dessutom så behöver livmodern tid att läka
    Sedan är det nog dags för oss att söka oss utomlands och se om vi kan få en mer individanpassad behandlingsplan

Kom på en annan läskig grej
    Eftersom mina cykler är i snitt 35 dagar så har jag bara tio chanser per år hmmmmmm
    Surt

Hur mår ni och hur gamla har dina prinsessor hunnit bli????
    De är sååå söta blir glad varje gång jag ser din bild

Myran har ni bestämt när ni startar nästa beh?

Kramar om er andra

• tjorven01

Vi åker nästa fredag
    Har heller inte hunnit kontakta IVI
    Måste ta tag i det NU!!!!!!
    Vill absolut ses snart
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen