Vi på CvL fortsättningen
Curly
Jag ska ta tag och boka in både flyg och undersökningen idag.
Har bara haft fullt upp.
Måste bara uppdatera här oxå eftersom jag har olika FL vänner i olika trådar so here it comes
Igår ringde min fina läkare från HS bara för att kolla hur jag mådde och hur det hade gått med senaste ivfen
Jag her eg TD på lördag men har ju redan blödit och testat negativt så jag sa åt honom att det ju inte var någon överraskning.
Han sa att han hade tänkt på oss eftersom det inte var han som gjorde ÄP eller ET och han undrade hur vi ville gå vidare.
Jag sa att vi nu var redo att ta nästa steg men att jag nte visste vad vi hade för möjlighet att få ÄD hos dem men han lovade att han skulle fixa det.
Sedan sa jag att vi under väntetiden (eftersom den är ca ett år) skulle testa våra frys men även vända oss till IVIes och frågade om han hört talas om dem.
Då sa han att han inte tyckte att vi skulle behöva vänta ett år eftersom vi redan hållit på så länge men att IVI ju hade bäst statistik i hela europa och sa att han absolut tyckte att vi skulle testa där. Men han sa oxå¨att vi bara skulle höra av oss när vi ville ha ÄD så skulle han se till att vi fick det fortast möjligt
Han oxå att han tyckte att det var märkligt att min kropp svarade så dåligt på stimulering trots bra blodvärden.
Jag har inte riktigt landat i ÄD än men det är ( känns hemskt att säga) mitt andrahandsalternativ framför adoption.
Innan dess ska vi naturligtvis testa både frysen och ny klinik i Barcelona. Eftersom stimuleringen fungerar lite annorlunda där och jag ju har varit lite svår så hoppas vi att det kanske ger utdelning.
Kram alla fina