Inlägg från: Märtalina |Visa alla inlägg
  • Märtalina

Vi på CvL fortsättningen

Hej hopp! Nu har jag pratat med CvL och planen är att bärja testa för ÄL den 20/5 och sen ett FET 3 dagar efter utslag, känns bra att ha en plan igång igen. Känns inte så jättetungt att första försöket inte gick, för då går det väl den här gången då med ett frys!!
    Nu hoppas jag bara att ÄL vill visa sig i tid, så att det inte drar ut på tiden och vi inte hinner innan de stänger för sommaren.

• Märtalina

Här har jag inte varit inne på ett tag, det har tagit emot ett tag, men nu så, vill jag passa på att gratulera alla PLUSSARE!! Härligt.

Vårt 1a IVF gick ju inte vägen och vi bestämde oss snabbt för ett frysförsök nu innan sommaren, så nu e vi på G igen, första ÄL idag (som kom spontant i en ostimulerad cykel nu efter första misslyckade ivfet), så på torsdag ska jag in på Cvl och stoppa tillbaka ett befruktat ägg!! Tjoho, och sen hem och ruva och hålla tummarna!

Nu ska jag läsa igenom allt jag missat och kolla hur det går för er alla!

• Märtalina

Oh! Såg nu att Marvin och Susie plussat! Stort grattis till er!

• Märtalina

Hej hopp, åker till CvL imorgon och gör ett FET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Puh, ska försöka sova nu och andas djupt och varva ner och bara tänka positivt!

Kram till alla kämpare!

• Märtalina

Hej! Detta kan bli långt!

Gjorde FET igår... Gick bra, men läkaren började tala så allvarligt med mig när han kom in i rummet att jag bev alldeles nervös.

Joooo, sa han så här är det, det 1:a vi tog upp var 2 celler kvar av fyra, den 2:a var dött, ( då blev jag alldeles kallsvettig som just kört 42 mil för att komma dit), men ägg 3 var 4-celligt! okej.... Sen sa han jag har ett förslag, det finns inget som säger att det 4celliga vinner över det 2celliga, det avgör naturen vilket som passar dig, så jag vill sätta in båda, behöver du ringa din man för att prata? Jag hade mamma med mig pga jobbsituation, nej sa jag, vi tar dom!!

Så så gick det till!

Du CurlyRed: Min ÄL kom på dag 16!! och allt var heeeelt normalt!

Marvin: Inga hormoner alls, naturlig cykel, fick inget att "stoppa upp" efter heller...

Så nu ska ruvas!!!

• Märtalina

Grattis! Grattis! Grattis! Embla! Stor kram till dig, NJUT!

• Märtalina

Morsning, någn som vet när man kan förvänta sig att ägget fäster efter ett FET med 2-dagars odlat...

Man ska ju inte känna efter sådant, men undrar gör man ju alltid iallafall!!

• Märtalina

Marvin, låter härligt med hus, då hinner ni boa färdigt lite innan bäbisen kommer! Man kan ha tur med allt samtidigt, fast det känns inte som man kan få ha det, men nu måste det vara vår tur!!

Embla, symptomen kan komma och gå från att känna sig gravid till inte gravid, det är som en hel bergochdalbana!!

Hoppas ni får semester snart och kan luta er tillbaka och bara njuta av att faktiskt ha livit gravida!!

Själv ojar jag mig också och ska försöka tänka mer positivt, gjorde ju ett FET i torsdags och bortsett från den dagen så har jag nu ruvat i hela 6 dygn och tänkte nu att ett litet litet tecken kunde komma till mig! Jag har dåligt minne eoch minns inte heller vad alla gör för behandlingar just nu, men är det någon som ruvar nu som gjort ett FET? som kan dela med sig av tankar..

kram till alla från en solig och varm småstad!!

• Märtalina

Lycka till på VUL Susie!! Spännande..

• Märtalina

ÅH! Stort grattis Dahlia! Försök och njuta av solen och allt det vackra! Förstår din oro, och det är lätt att säga att man inte ska grubbla, för det gör man ju! Hoppas du hittar någon form av ro i detta fina väder!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen