Inlägg från: Dahlia79 |Visa alla inlägg
  • Dahlia79

Vi på CvL fortsättningen

Hej tjejer!
    Har inte orkat vara inne och läsa och skriva då jag är inne i en depperiod nu.
    Känner att jag inte vill bli gravid för jag vill ju ha Elias. Men honom får jag aldrig tillbaka ju... Så jag vill ju bli gravid ändå men det blir ju inte som vi tänkt och det känns just nu förjävligt! Vill ha tillbaka honom!
    Fan att livet ska vara så orättvist!
    Man borde ju vara glad att vara på g nu och sprutstart nästa vecka. Men ist är jag ledsen att Elias bf närmar sig med stormsteg.

• Dahlia79

Ser att några testat minus och några småblöder Så trist!!!!!

Håller tummarna för er som snart har äp och et!!
    Och Embla- Härligt att det blir äp trots få äggblåsor. Kan ju ge dig lite hopp om att vår son som på måndag fyller två år föresten Han är resultatet av ett äggplock där vi bara fick ut ETT ägg... Ett litet ägg och det blev barn!

Själv har jag börjat med mina sprutor i onsdags så det blir väl äggplock om drygt en vecka kanske. 8:e äggplocket, hoppas dessutom att det är det sista... Jag vill egentligen inte vara en sån som gör typ 10 äggplock.. Men om det är det som krävs så!

• Dahlia79

Curlyred- Nej vad tråkigt!!! Stor kram till dig...

Susie- Det är ju omöjligt att INTE noja när man ruvar... Skulle vara så skönt om man kunde bestämma att nu kopplar jag bort allt nojande under ruvartiden. Men så lätt är det ju inte att det bara är att koppla bort

• Dahlia79

Känns som jag är världens mest oaktiva här men det har ju sina skäl
    Var mycket mer aktiv på fl innan Elias föddes och dog.

Men jag är inne och läser titt som tätt och håller tummar och tår för alla som behöver det!!!

Själv ligger jag och slappar i soffan efter dagens äggplock. Inte lika bra skörd som sist ( 40 äggblåsor och 26 ägg).
    Idag var det bara 20 äggblåsor som punkterades och 9 ägg. Blir som vanligt icsi på alla. 
    Men den här gången ska de testa med långtidsodling och det är minst 4-5 befruktade imorgon.
    Trodde jag skulle behöva tjata mig till långtidsodling men när jag tog upp det med Holte så sa han att han redan tänkt att det ska bli så efter så här många ivf. Kul att man var inne på samma bana iaf.
    Men de kommer inte sätta tbx två igen som de gjort förut på mig eftersom vi förlorade Elias. Då vill de inte riskera att sätta mig i en högriskgraviditet och att samma sak händer igen

Nån annan som testat långtidsodling på Linné?

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Tyvärr vet jag alltför väl hur det kändes för dig. Man är livrädd!!!! Hade blödningar så med Eddie och trodde att allt var kört när man kom till dr. Men ett hjärta fanns alltid som pickade på
    Men när vattnet gick med Elias visste jag att det var kört och då förändrades hela mitt liv och jag är ännu inte den jag var innan Elias dog.

Om man kommit så långt som till ivf och dessutom för göra det om å om igen så kan man väl iaf få en lugn och lyckad graviditet när man väl får ett plus.

Curly red- Fy attans att det inte gick vägen Hur känns det nu? Kan du känna lite hopp inför FET? Men trist att det inte hinns med innan stängningen. Men så är det ju ibland. Men då får du njuta av sommaren och ladda inför en höst där du förhoppningsvis är gravid

Tack Marvin och Piken för era lycka till!

Pratade med Linné idag och av de 9 äggen vi fick ut igår var 5 mogna. Och full pott blev det, alla fem var befruktade idag. Så om det ser bra ut dagarna som går nu så blir det ET på lördag. Men skulle det se konstigt ut nån dag så runger de in oss för ET tidigare sa hon. Har aldrig tidigare fått 100% befrukting på de mogna äggen så det känns bra.
    Kanske Elias hjälper till lite från himlen

• Dahlia79

Embla- Oj är du på ruvardag 4.. Känns som det var längre sen jag läste att du gjort ET
    Fy så jobbigt det är att ruva och det är precis som du skriver! Tiden segar men ändå är man rädd för testdag...
    Visst fick du tbx 2 st den här gången?

• Dahlia79

Curly red- Din vän har ju faktiskt rätt. Man får blicka framåt och kämpa vidare. Nån gång går det! Men de gånger man misslyckas faller allt för en stund! Tur vi är starka och kan resa oss igen för att ge det en ny chans

Hoppas hoppas att du ändå hinner med ett FET och att du får ringa från Italien och boka en tid. Hoppas ni får en underbar resa!

myran- De gör bara långtidsodling om man gjort väldigt många ivf och de fortfarande anser att man har goda chanser. Så förstog jag det på Holte iaf. Men jag kan ha fattat fel också såklart

Du gör helt rätt i att INTE ge upp! Skönt att veta att ni kör igång direkt efter sommaruppehållet!

casperskrypin- Spännande med menopurstart!

• Dahlia79

anlo- Räkna med att du får mens ca 14 dgr efter ägglossningen.
    Trist att ni bråkar du och din man men det är nog tyvärr nåt som är ganska så vanligt när man genomgår allt det här.Det är så starka känslor och inte alltid lätt att hantera det man känner.

Susie- Man odlar i 5 dagar ist för 2 när man långtidsodlar.

Marvin- Spännande med TD på lördag!!!

Djurgårdsrutan- Tack

• Dahlia79

Marvin och Susie- Kul att ni bor så nära varandra
    Håller mina tummar för testdag!!!

Embla- Du har så rätt, sommaruppehåll e TRÅKIGT!!!!! Men förhoppningsvis ska du mest vara illamående den här sommaren.

Curlyred- Ha en underbar resa!!! Vi skickade dit min pappa när han fyllde 50 förrförra våren och han sa att det var underbart i Italien på våren

Här analyserar jag min kropp och tex ömma bröst trots att jag inte ens gjort ET än!!! E man puckad eller
    Ringde Linné idag och alla fem som var befruktade i tisdags hade fortsatt att dela på sig tills igår. Idag hade de inte tittat till dem utan vill att de ska vara ifred. Är så rädd att de ska dö så det inte blir ET på lördag.
    Kanske var dumt med långtidsodling nu när man tänker efter..

• Dahlia79

Smassk- Härligt att det blir äp av nu!!! Tror säkert att det blir en fin skörd på måndag Skönt att vara utan mediciner nu några dagar!

Marvin- Grattis

anlo- Jag hade nästan börjat imorgon med sprutorna då så man säkert vet att mensen kommit igång. När jag gick på bara puregon förr så minns jag att jag att jag alltid började på dag 3. Det gjorde jag en gång när jag körde korta metoden på ivf också.
    Men testa att ringa kliniken imorgon igen och hör med dem

Idag var vi på Linné för ET. Satt hela bilresan med mobilen i handen och var livrädd att de skulle ringa och säga att det var inställt.
    Men ingen ringde
    En av de fem befruktade hade överlevt tills idag och den var kanonfin idag! Dr sa att hade vi kommit på dag 2 hade de valt en annan med högre poäng då men med facit på hand så hade ju aldrig den blivit nåt då. Så han var nöjd med långtidsodlingen
    Poäng kunde de inte sätta på dag 5 som de gör på dag 2 fick jag veta när jag försökte pumpa honom på information om blastosycten. Men jag fick veta att vi har superbra chanser, hela 59,6% !!!!!!
    Det var oförskämt bra sa han

Men för mig räcker det inte längre med att bara bli gravid som jag tänkte förr. Nu är det delmål...
    1) Att bli gravid
    2) Att det inte blir ett tidigt missfall som det blivit några gånger förr..
    3) Att det finns ett hjärta som slår
    4) Att passera vecka 12
    5) Att rutin ul är bra
    6) Att kroppen inte startar förlossningen så tidigt att bäbisen inte överlever.
    7) Att kanske till o med få vara gravid så man får ett fullgånget barn!

Ja ni ser... Jag kommer nog inte jubla massor OM det blir ett plus! Jag jublar när jag passerat delmål 6 och 7.. Nu vet jag ju att så mycket kan gå fel och det har det ju gjort för mig så hoppas vågar jag inte. Fy, vad nego jag är men jag är nog mest bara rädd Rädd och förväntansfull, vilken kombo!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen