Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

cah, men oj vad konstigt. Hoppas verkligen att det blir bättre och att du slipper ha ont. Trist att du behöver börja med orgalutran, det är min hat-spruta. Men det brukar gå bra ändå... Skönt att du fick komma förbi idag! Du får se till att vila ordentligt nu dom här dagar fram till äp, så det inte blir värre. Kram

• Embla82
    Cahela skrev 2010-01-17 19:39:07 följande:
    Piken: jaha, TPA veckan är det! Inte att leka med:) Hur är det med orgalutran? Det står att man helst ska ta den i låret men visst är magen ok att ta den i?
    jag tog min i magen, en på varje sida fick jag instruerat för mig på linne. 
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-17 19:46:28 följande:
    Embla: en på varje sida? Menar du puregon på ena sidan och orgalutran på andra sidan? Hitills har jag tagit puregon på varannan sida dvs ena kvällen höger och andra vänster.
    ja, jag tog puregon på ena sidan och orgalutranet på andra. Eller så får man ta nån centimeter ifrån. 
    Kul att du uppdaterade oss om de olika faserna bra för nya att läsa också. 
    Trist att du mår dåligt, ta en alvedon och kryp ner under täcket vetja, med en bra bok kanske eftersom det är lite tidigt. 
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-19 14:42:37 följande:
    Ska öka dosen till 150 ikväll och sen tillbaka imorgonbitti för VUL och nytt blodprov. Jag vet inte om det är ÄP på g på fredag. Tycker att jag hade lite för många små för det. Gör de ÄP på lördagar?
    hade det blåsorna blivit lite större idag? kanske inte blir så jättestor skillnad till imorrn, men hoppas ni kan göra äp på fredag då. Jag frågade också om äp på helgen och dom sa att dom gör det om det skulle bli så, men försöker att hålla det till vardagar. Så i värsta fall så får du göra det på helgen alltså. HOppas det går bra imorgon nu då!!
    Piken.. åh.. den jobbiga ruvartiden. Jag vet hur jobbigt det är... ! 
    Fröken knopp skrev 2010-01-18 19:20:23 följande:
    Jag o min man ska på vårt första besök den 8 april,jag har pco. Som jag skrivit förut har vi varit i denna sväng förut fast på fertilitetscentrum i sthlm-utan bebis resultat:( Är dr jan.H bra?
    Fröken Knopp - alla läkare jag har träffat på Linne tycker jag är bra! Dom är väldigt kunniga och man känner sig väldigt trygg där, och med på allt som händer. Dr H är väldigt kunnig och förklarar allt väldigt bra när man frågar.
  • Embla82

CAH: jaa... äp på helgen vore toppen!! jag försöker alltid få in mina undersökningar då.. men det funkar bara om man har superman

Om en är 18 mm så borde du ju vara redo för äp? jag tror min största var 17 ...fast förresten... då dröjde det nog två dagar innan jag fick ta äl-sprutan. 
  • Embla82

Cah, åhnej vad himla tråkigt att du måste avbryta Man som är så laddad! Förstår att det känns skit just nu.
    Då ska du alltså inte ta äl-sprutan? Jag har ju fått avbryta flera inseminationsförsök och när jag slutade med sprutorna utan att ta äl-sprutan så fick jag som mens några 3-4 dagar direkt efter. Alltså blev det inte äl på mig trots massa mogna äggblåsor. Så sista gången jag fick avbryta fick jag provera istället för att inte få mens direkt.

Så du har två stora blåsor alltså.. då skulle jag nog chansa och köra på om ajg var du. Det kan ju blir bra äl av det hela!

• Embla82

nej, jag fick som riktigt mens då. Hade inte tagit orgalutran då eftersom det var inför inseminationsförsök. Så egentligen borde de blivit äl, men det blev det inte. Det blev samma visa alla gånger innan jag fick provera.
    Ja, vad konstigt att det blev så få blåsor den här gången, men det är väl som H säger. Allt eller inget. Tråkigt att du måste vänta till vecka 11-12.. Men jag hoppas tiden går fort!!

• Embla82
    Cahela skrev 2010-01-20 14:34:52 följande:
    så efter den mensen så dröjde det fyra veckor tills nästa mens för dig? H sa att jag skulle ta vaggisar nu tills mensen kom så att jag blöder av slemhinnan ordentligt.  Frågan är från när man ska ta det? Tror jag måste ringa kliniken och fråga.
    nej, jag fick sätta igång nästa mens med provera eftersom ajg så sällan har egen mens.
    Men tar du vaggisar blir det nog en annan grej, då fördröjer ju antagligen dom mensen så att du får den när du ska, oavsätt om du får äl nu eller inte.
  • Embla82

Cah, jag förstår att du är ledsen nu! Det är klart man blir det. Men det positiva är ju du fått ut många ägg tidigare, så alltså har ni fortfarande goda chanser att lyckas, bara att ni tyvärr fick avbryta detta försöka. Jag vet att det är jobbigt ju längre tiden går, men jag tror det är värt all väntan!

Men du, satsa på att försöka hemma nu då, trots sexförbud. Och det kanske bara är min kropp som är knasig och itne fattar vad som händer när man slutar med sprutorna. När kroppen signalerar äl så mognar ju dom ägg som är tillräckligt stora, så eftersom du hade flera små som var på gränsen till mogna så finns det en möjlighet att dom också släpper, därför gav H dig sexförbud. Men det är ju inte så troligt...

Jag tror nog din man förstår att du är ledsen och hur illa det känns just nu, han kanske inte upplever exakt samma tomhet eftersom han har barn sen tidigare. Men det gäller att inte ge upp! Stor kram till dig idag, snart är det er tur att försöka igen och då sjutton ska det bli barn!!

Varför måste du förresten vänta till mars? hade dom inga lediga tider kvar?

• Embla82
    Cahela skrev 2010-01-20 16:18:27 följande:
    Embla: H ville att jag skulle ha en vanlig mens emellan försöken. Antagligen för att "skölja ur" medicinerna. Kan jag bli lite tokigt om man kör puregon ena cykeln och sen menopur direkt i nästa. Nu när jag läser om menopur så står det att det finns smittorisker med preparatet eftersom det utvinns bland annat ur andra kvinnors urin samt att det finns kliniker som inte alls använder menopur för att man är skeptisk mot prepararet.
    smittorisker? det kan jag inte tänka mig. Men just att det är ett naturligt preparat gör att det funkar bättre på många. Jag provade det en gång, och fick tokmånga ägg. Men iof är motsvarar lägsta dosen menopur ungefär 75 ie puregon tror jag, så kanske var därför. Men jag svarade bra på det i alla fall, så hoppas du också gör det!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen