Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Jagvilloxå - välkommen hit ! Vi gjorde som ni, gjorde ett försök hos CVL när vi väntade på kön. Om vi inte lyckas på landstingsförsöken, så tänker vi fortsätta privat sen. Hoppas du kommer trivas hos CVL!

• CurlyRed

Poussin, finaste finaste vän, du vet att jag känner m dig och skickar dig hur många styrke kramar som helst!! Finns här för dig när du än behöver ngn att ventilera med!

Cah - håller m alla goa tjejer här, klart du får "klaga ut" om gravid krämpor! I den här tråden vet vi ju vilka enorma uppoffringar och kämpiga tider vi alla gått igenom, så kom igen bara och ventilera ut det !! Och du, verkar väldigt mysigt m en bonus dotter!! Själva njuter vi av att gosa lite med grannens 2 åring och kompisarnas 2 resp 4 åringar till busfrön! 

P.S. hade middag för andra grannar igår och tjejen drack inte vin och åt inte av lufttorkad skinka och bresaola som vi hade som förätt... hmmmmm så nu är det baby på G i det huset med... så roligt!! Men hade såååå gärna velat att vi hade kunnat va gravida ihop och mamma lediga ihop... så jag blev bara ännu beslutsammare för att 2011/2012 det blir vårt år att vara gravida med!!!  Njaaa, alltså 2012 kanske mer realistiskt då...
    Fredag blir det resultat genomgång av hormon prover och VUL m nya Gyn. Blir spännande och lite läskigt att få höra "domen" efter 2 års IVF... kommer test resultaten vara mycket sämre....??? och kommer han att se ngt avvikande med ena äggstocken som min förra Gyn??? Kommer ha svårt att sova torsdag kväll...

kramar till er alla och ha en skön söndagkväll!
    Här tänds snart första brasan i kaminen för säsongen!       

• CurlyRed

Cah - Precis kollat samma program ! Och nu i veckan börjar ju det som bara är om IVF kämpar också! Redan bokat på inspelningen på boxern

Poussin - låter som en bra plan! Har precis som ni stått och bitit ihop på jobbet på alla möjliga konstiga ställen för att få vara ifred när man ringer samtal (& i och med att man inte vet hur man reagerar efteråt, så vill man inte sitta på sin plats direkt...)
    Ses imorn på yogan, kram!!

• CurlyRed

Test svar avklarade idag... Inte så illa som jag befarade - men jag blev inte så mycket klokare på vår "oförklarliga barnlöshet" heller... Summa summarum:
    S-AMH bra (2,1) dvs t o m högre än för 2 år sen... go figure...?  OK sköldkörtelvärden. Men låga Hypofysvärden (S-FSH 5,2 (men var 4,9 sist) och LH på 3,6 dvs också lite lågt.
    TSH hade sjunkit fr 2,0 till 1,5, så det är väl bra gissar jag. 
    T4 fritt var på 13... låter högt spontant? Vad tror ni?
    --- Någon som har något tips för hur man kan öka Hypofysvärdena? Tänkte på DHEA tex, skulle det hjälpa? Eller Inofolic?  

Gjorde VUL också och han kunde se att min ena äggstock är mindre än den andra, vilket skulle förklara varför vi alltid får så få ägg från den sidan (typ 30% mindre än den andra äggstocken). Återigen - ny information, fastän man varit i "svängen" i 4 år... Någon som har ngn erfarenhet av detta??

Dvs inget som förklarar orsaken, men heller inget som hindrar att vi fortsätter m nytt frys-försök.
    Kände mig lättad men ändå lite snopen på något sätt - som att man hela tiden hoppas att man ska hitta "nyckeln" till mysteriet...

Ha en skön fredagkväll alla! 

• CurlyRed

hahaha en liten bortbyting alltså nej det tror jag inte, de verkar ha stenkoll på laben.

Vi har 2 i frysen  som vi ska tina och använda.
    Ev är jag bortrest m jobbet denna månad runt ÄL dock... så kanske nästa månad om det inte sammanfaller m vår semester...  ja du hör, det är bara och vänta och se när kroppen har lust att ha ÄL kommande tiden
    Ska försöka m lite mer efterbehandling denna gång iallafall & även kolla VUL innan återförandet (här i Stockholm för på Ackis gör de inte det)
    Men tror inte det kommer lyckas m dessa heller (blir ju 6e återföringen med Puregon). Min gyn jag träffade idag tyckte vi skulle ta Menopur när vi börjar "om" nästa gång. För det har hypofys hormon i det, vilket inte finns i Puregon. 

Låter underbart att kunna "släppa alla dessa tankar" iallfall Cah!! NJUT av det!! KRAM!  

• CurlyRed

Hej Turbo! Säger som Cah - roligt m några "gamlingar" som tittar in !! ViIken lycka m tvillingar! Stor kram!

Myran - ingen aning varför AMH kan öka efter 2 år sen sist... men jag blev glad jag Kanske bara ett tecken på att testerna inte är så tillförlitliga och kan diffa lite hit och dit...
    Otroligt spännande m er nya klinik! Kanske är det som behövs lite "miljöombyte" och så all yoga och trevligt sällskap vi haft under året!

Poussin - härligt m nya tag!! Låter som en bra plan!

Tjorven - v43, det är ju supersnart! Ska hålla tummarna hårt!

Ullis - kan tänka mig att det är omtumlande och inte riktigt verkligt! När får man göra första VUL?    

Ego - själv fick jag mens igår. Dvs med lite "räknande" på ÄL dagar de närmaste månaderna så är jag rädd att vi inte kommer vara hemma ngn ÄL cykel alls ännu innan jul-uppehållet... (vi som vill tina våra 2 frysisar)  eller så klockar vi sista dagarna innan de stänger...   Så i värsta fall blir det inte förrän i mitten/slutet januari. Ska försöka tänka som Lotta sa idag, "se det som en paus och att du unnar dig den här tiden att komma i balans igen" ... men det är ju så svårt att ha det fokuset när åren bara går.... och man redan är 37....      

• CurlyRed

Piken säger som Myran -beundrar ert beslut & ni har ju redan ett "lyckligt kvitto" på att det funkar!! Njut av livet och titta gärna in här!!

pp08 krya på dig vännen!!! höst basilusker verkar gå runt runt runt just nu!

Tjorven - välkommen hem vännen !! Vill höra allt när vi ses nästa vecka!

Ego - funderar på att också testa inofolic som många testat redan. Hörde ryktas att det kan förbättra LH och FSH värdena - och det är ju just dom som är lite låga hos mig, så hoppas hoppas att detta hjälper! Hörde ett annat tips att även Vitex kan hjälpa - och dom åt jag ju i våras, så får väl beställa en ny burk och så D-vitamin som Lotta tipsade om....   Så var man igång med lite "omvårdnad" om sig själv då, så får ET vänta tills januari (troligtvis) om jag inte lyckas försena cyklerna några dagar m Progesteron kräm, kan ju vara värt ett försök (blev ju naturligt längre av den krämen i somras...

kram alla!         

• CurlyRed

Hej Små räkorna!! Välkommen tillbaka och även lycka till i framtiden om du inte kommer titta in här mer!
    Vilka goa tvillingar ni har (på ert kort).
    kram/ C  

• CurlyRed

Hej söta myran, vilka kluriga beslut och vilken knas-klinik som inte ringer tillbaka, förstår att du bara går och väntar på besked... kan ni fortsätta spruta några dagar till, tills de andra 3 är större, så ni isåfall "förlorar" en men vinner 3?

Ullis - låter UNDERBART!! Längtar så jag kan spricka efter att få känna samma sak... när nu det blir...

Själv började jag m Inofolic igårkväll och mådde såååå konstigt imorse... lite illamående och alldeles yr. Tog flera snedsteg av att det snurrade så mycket och kände mig inte vaken förrän jag kom till jobbet 1,5 timme senare...
    Försöker tänka positivt, att jag fick så djup sömn och blev så avslappnad så jag inte kunde vakna   Ska ta igen iväll iallafall så får vi se imorn bitti. Oc försök somna tidigit idag, så jag får lite mer timmars sömn (blev nog bara 7 igår)

• CurlyRed

vilken bökig dag Myran!! Förstår att tankarna vandrat iväg...
    Stort lycka till på fredag! Kraaaam 

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen