• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Tack för tummar!!

Tyvärr var det inte ett mirakel, men det känns ok. Det är inte riktigt dags än. Jag måste komma i bättre form, dvs ner i vikt och bättre kondis. Jag tappar fokus hela tiden, så det tar tid!!

Om man gör eget bekostat IVF har Linné något krav på BMI?

Ha det bra i sommarvärmen!!

Kram

• Marvin

Myran - Ja, det är bra med mig och familjen. Har dock haft lite problem med magont. Kanske är lite stressad. Docktorn tyckte inte det var så konstigt när hon hörde att jag hade en son på 1 år. Ja, för så ska man jobba och så vill man så mycket annat också. Kanske ska man varva ner och bara vara!! Men nu när helgen är här känns det mycket bättre och snart är det semester och man kan vara hemma hela familjen Ja, jag är verkligen lyckligt lottad!!

Såg precis Downton Abbey (på svt play) när Cora (som har tre döttrar, varav den yngsta är ca 18 år) upptäcker att hon är gravid och senare förlorar barnet pga missfall i månad 4-5. Så tråkigt, man blir ledsen.

Ska be om många friska bebisar till alla som vill ha, i bönen i kväll!!

Härlig sommar önskar jag oss alla!!

• Marvin

Hej! Har under sommaren skaffat mig en ny egen mobil och nu öppnas helt nya världar! Man kan faktiskt se fl i mobilen osv! Jo. Jag undrar när man pratar om den långa behandlingen, finns det ändå oli:ka versioner på den eller är nedregleringen lika för alla? Min svägerska s kompis har tydligen gjort ivf och den var så jobbig, värre än din. Ungefär så sa hon till mig när hon berättade om det för mig. Jag fick inte chansen att fråga mer. Vet bara att deras chanser att lyckas inte var bra, för landstinget ville inte betala. Det gjorde de själva och nu är hon gravid i kanske v14, så det är bara att hoppas att det går bra! Min svägerska har nog ingen aning om hur jag mådde under behandlingen. Tror inte vi sågs något då och hon var nog helt upptagen av sin bebis! Inskolningen är klar för vår del och det har gått ganska bra! Nu jobbar jag 75% och imorgon är vi lediga! Det är skönt att jobba mindre än i våras! Jobbigt dock med en make som jobbar em jämna veckor, men bra för Simon som får kortare dagar på dagis. Det tråkigaste är all restid! Vi har 45 min åt olika håll och det är ganska små och kurviga och mycket vilt och på vintern snö o is. Inget kul, men svårt att jobba med kärnkraft på annat ställe. Kanske är det dags för något helt annat. Simon säger Sibons mamma och min mamma! Han har blivit lite mammig efter att ha varit pappig under våren när de var hemma. Det som är tråkigt är att vi har en del problem med förstoppning. Någon mer? Nej, nu måste jag sova!

• Marvin

Hej! Kämpa på är det jag vill säga! Simon 2 år ligger och sparkar mig i sidan och vi hade tur att få honom på 1a ivf-försöket. Inget i frysen. Nu funderar vi på syskon och tyvärr såg mina värden inte så bra ut, så det är lite mer bråttom än vad vi räknat med. Jag fyller snart 39 Jag hör av mig mer om när det är dags.

• Marvin
    Amie77 skrev 2013-02-05 07:02:33 följande:
    Tack, tack! Tyvärr lite (knappt märkbart) blod på papperet inatt + att under gårdagen försvann alla symptom (trötthet, växtvärk och ömma bröst) så jag tror nog det är kört. Och tyvärr minst 2-3 veckor kvar innan man kan få 100-procentigt besked... :(
    Åh, nej...hur har det gått??
  • Marvin
    pp08 skrev 2012-11-18 12:03:39 följande:
    Hoppar över behandling denna månad. Blev ju uppsagt fr jobbet i år och har inte hittat ngt nytt ännu. Inte mycket reserver kvar på kontot och lån äringen möjlighet. Dock sista året vi kan / får göra behandling.
    Har alltid haft kort menscykel men den är ännu kortare efter det senaste året då jag hade två st mf/ ma efter mina ivf ( v 5 resp v8). Nu har jag ca 23 dagars cykel har dock äl varje månad ( enligt äggstickorna och äl flytningar). Vet ej om denna kortare cykel påverkar fertiliteten ännu mer. Trodde att menscykeln skulle bli glesare/ längre när man blir äldre?
    Har hört att det tyvärr är så att menscykeln blir kortare när man blir äldre...fast man tror ju det borde vara tvärtom. Vet dock inte vem som sagt det.
  • Marvin

Jag har fått spraystart 4/3 och injektionsstart 20/3, äggplock efter påsk (förmodligen).

Fortfarande dock lite osäkert hur de ska hantera mina blödningar och den ökade blödningsrisken, men det är ju ett tag kvar. Sist jag hade mens hjälpte inte mina cyklokaprontabletter tillräckligt och jag fick läggas in på gyn/förlossningen och få cyklokapron intravenöst. Känns bra att det hände, så att vi kan ha en bra plan under IVF-försöket!

• Marvin
    Amie77 skrev 2013-02-18 21:20:55 följande:
    Spottings av och till sen dess.Tidigt VUL i v7+0 imorgon så då vet jag med största sannolikhet hur det gått. Men eftersom det varit spottings typ var tredje dag sedan jag fick plusset 1/2 så har jag inget större hopp. Nu senast har det varit spottings 2-3 dagar på raken så det känns som det eskalerat också.
    Men spottings kan väl förekomma....så spännande imorgon!! Lycka till och hoppas att du får se ett hjärta picka!!
  • Marvin
    Amie77 skrev 2013-02-19 07:04:01 följande:
    Tack!

Ja, det kan ju förekomma, men tycker att många symptom har minskat. Är t.ex. inte en zombie av trötthet längre. Men i eftermiddag vet vi. Hoppas naturligtvis på ett pickande hjärta, men vill även gå in med realistiska förväntningar. Även om spottings inte behöver vara dåligt så är det ju inte BRA heller.
    Åh, nyfiken på hur det gick...
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen