• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Grattis Tjorven01 och pp08!!

• Marvin

Poussin - Åh, vad härligt med ett pickande Hjärta !! Grattis!!

Underbara - Vad kul med syskonförsök! Hur gammal är sonen?

Vår son är snart 15 månader och jag börjar komma i form, så snart är det dags för hemma försök på allvar. I maj ska vi väl vara igång lite mer aktivt än nu...det var då ET fungerade fint! Min plan är att prata med CvL efter sommaren, tror jag. Vi får se!! Är ju rätt fantastiskt med ett mirakel och lite känner jag att det kan vara svårt att hinna med två små, men samtidigt är det kanske inte alltid kul att vara ensambarn. Fast man kan inte veta...svårt det där...

Hoppas ni får fina graviditeter, utan krämpor och kräksperioder!!

• Marvin

Cahela - Berätta gärna mer om din koagulationsutredning!!

Jag gjorde en del prover/kontroller i slutet av graviditeten. Då konstaterades att mitt blod inte koagulerade som det skulle, men pga graviditeten gick det inte att kolla det med säkerhet. Jag fick tabletter utskrivna, att ta vid förlossning och efter. Även fanns en plan om jag skulle börja blöda under förlossningen. Jag fick inte heller ta ryggbedövning pga blödningsrisk.  För några månader sedan fick jag brev från karolinska och de ville fortsätta utredningen efter att jag slutat amma. Så jag fick göra fler prover och sedan ett test med ett ämne som sprutades in i blodet och sedan kontrollerades hur blodet reagerade. Det konstaterades att jag har von Willebrands sjukdom i mild till moderat form. Har inte pratat med läkaren än, har telefontid i veckan som kommer. Det som oroar mig mest är hur det kan vara med Simon. Jag hoppas nu kunna få tabletter så mensen blir mer hanterbar, tycker den är värre nu än någonsin.

Är det någon som vet om det här kan påverka om man får göra IVF? När vi gjorde IVF visste vi inget om mitt problem med blodet.

• Marvin

Underbara - Lycka till med ruvningen!! Ja, det är en jobbig tid, men med en liten hemma har du ju lite annat att tänka på också!! Flört

• Marvin

angel4u75 - Lycka till med ruvningen!! Glad

För oss fungerade vår 1a IVF och det är min mans spermier som är för få och har "fel kostym".

• Marvin

pp08 - Oj, vad jobbigt. Vad tråkigt. Hoppas det visar sig att det ändå är ett fint foster.

• Marvin

Tjorven - Hoppas ni snart får en diagnos för din man och att ni får lugn och ro och kan njuta av graviditeten!! Kram

• Marvin

Jag har lite koll på Susie. Via FB. Vi bor i samma stad, fast jag en bit utanför och sågs en gång när bebisarna var små. Det verkar som hon har fullt upp och att flickorna växer! Skriver på min gamla mobil, så jag kan inte fixa några stycken. Själv väntar jag på mensen den är två dagar sen och jag tycker jag borde se något rött på pappret. Tog ett gammalt gravtest igår, men fick inget utslag. Det var bäst före 2012-03. Väntar några dagar och ska sedan testa igen, med ett nytt test. Kan det vara ett mirakel på g? Vårt problem är ju makens spermier och det är inte troligt att vi kan bli gravida naturligt. Ja, det är bara vänta och se!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen