• Cahela

Vi på CvL fortsättningen

Maaroj: Det blir nog inga nya försök innan jul för dom stänger snart. Hoppas du får tag i dom imorgon så kan du boka in nytt försök i januari.

Bonusmamma till ljuvliga lilla Emma.
  • Cahela

Rutan: Hoppas ni får vara ifred från allt vad operationer heter och bara kunna börja leva ordentligt nu med lilltjejen! Stor kram!

• Cahela

Myran: Förstår hur du känner med hemmaförsöken, man vill ju att allt ska funka bara. En månad kvar för dig nu?

• Cahela
    Susie skrev 2010-12-05 20:57:32 följande:
    Hej Myran vännen!

Va trist att det inte tog sig..... Vet ju så väl hur hoppet inte överger en även om man vet att chansen är liten.
    Än ska vi väl inte helt ge upp, mensen kan ju bete´sig konstigt och att man faktiskt är gravid trots allt. Allt är möjligt gumman! Hursomhelst, hur räknar de nu ifall din mens nu kommer igång...När exakt börjar du med sprutorna sa du nu igen? Kommer vara här och kolla till dig det vet du!Hjärta
    Förlåt för att jag e lite förvirrad men har haft det lite upp och ner med humöret här och är lite orolig o lessen av det som framkom på UL att moderkakan fortfarande låg för öppningen...dock liiiite. Ska tillbaka på UL den 14e för att se om den är kvar, är den kvar så blir planerat snitt om 3-4 veckor .....Vi har heller ingen specialvård för för tidigt födda barn här och råkar jag på en blödning blir det ambulans till ett annat sjukhus 7 mil bort   Har fått Bricanyl ifall jag får sammandragningar, vilket inte får hända för min del och därmed bara ta det väldigt lungt. Ska på tillväxt UL också den 13e och från att ha oroat mej för en stor bebis som Bm hotade mej med om jag fortsatte äta sött så har nu rollen bytts ut till ett tillväxthämmat barn då måttet inte stämmer eftersom min lillla älskling ligger i tvärläge, nåt som också känns sådär Känner mej orolig för det mesta just nu, både för snitt, akut snitt, blödning, ambulans, för liten bebis, att bebis har navelsträngen runt sig, att bebisen inte får syre o allt vet vad som snurrar i huvet dessutom har jag fått samma fruktansvärda smärtor upp i muttan som med dottern........ det e never som kommer i kläm när barnet tynger på nedåt, alla får ju inte det. Så fort jag ställer mej upp så är det kört, känns som att få en sylvass 30 cm nål upp mellan bena in i magen ungefär....så mest står jag förstelnad och bara flämtar, ibland hjälper det lite att "lyfta bebisen" (magen) uppåt så kan man ta sej fram några meter Gråter
    Jag vet att det här inte är något att vara hysterisk över.......men man e ju orolig ändå, ville vara skriva av mej lite till dej! Stor kramis!
    Susie: Förstår din oro. Jag hoppas innerligt att allt går bra och att du inte behöver åka ambulans till annan ort. Ta hand om dig och bebisen!
  • Cahela

jag som nyss fick 2,7 på TSH på linné o Tomas sa att jag inte behöver Levaxin?

• Cahela

Alltså nu blir jag inte klok på det här med TSH-värden. Ringde kliniken och frågade om mina 2.7 nu och det var ingen fara, behövde inte medicineras under 3.0. Ska ha telefontid med Tomas på onsdag så vi får väl se vad han säger.

• Cahela

Tjorven, låter bra! Jag ska kolla med Tomas om det är något jag kan ta.

• Cahela

Hade velat prata med herr H eftersom jag haft mest med honom och göra men Tomas går bra, han är snäll.
    Tänk 66 000 rakt i papperskorgen på ett år har vi lagt ner på misslyckade försök.

• Cahela

Vi har gjort tre IVF:er och på dom fick vi totalt 12 till frysen. Vi tinade alla sju som var kvar för två veckor sedan och av dom blev det en till mig (efter en upptiningsdag) och sen en blastis till frysen efter tre dagar. Dom andra tre stannade av i utveckling och två dog vid upptiningen. Totalt har vi gjort 3 ET och 3 FET.
    Nej, dom har ingen aning om varför det inte tar sig. Jag är lättstimulerad, bra befruktningsgrad och bra delning iaf dom första två dagarna...

• Cahela

Susie: Fick mens i söndags och minus igår på dag 11 så det är kört den här gången med. Ska ha telefontid med Tomas imorgon. Jag vill ta alla tester som går för att utesluta något. Känns meningslöst att sätta in fina embryon gång på gång utan att något händer.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen