• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Nej, vilka tråkigheter det är här då...ska be för possitiva besked!!

• Marvin

Kramiiis - Hmm...låter verkligen inget vidare...så honom är det inget fel på (!)...det beror "på dig" att ni inte blir med barn? Fast att behandla dig sådär kan väl knappast gynna barnproduktionen. Är han en lämplig pappa till ditt barn? Ja, jag kan ju inte veta, det är ju du som måste känna efter, men att bara sticka och säga att han aldrig kommer tillbaka är ju varken kul eller moget...

Hoppas att du blir lite hjälpt av att skriva av dig. Jag kan ju tyvärr inte göra mer än att "lyssna".

Kram 

• Marvin

Sitter vid datorn ikväll igen...vill peppa, men vet inte vad jag ska skriva!!

Möjligen kan det passa att lägga in Cah´s inlägg...ge inte upp!!

Cahela skrev 2011-08-17 09:17:21 följande:
    Till er som funderar på att ge upp så säger jag fortsätt så länge läkarna tycker att ni inte ska ge upp. För mig tog det 6,5 år och jag hade jättefina resultat vid varje IVF som trots det inte lyckades förrän i vintras.
    Piken: Det går från dag till dag med foglossningen, maken köpte ett stödbälte igår men jag vet inte om det är för stort.
    Marvin: 5 december är det satt till BF och idag går jag in i vecka 25.
    Cah - Så det blir en "elvis" för dig också!!! Glad

En annan sak jag funderar på...tror ni Viktoria och Daniel gjort IVF? Jag har tänkt på det när skvallerpressen hela tiden, efter bröllopet varit på hugget. Hur lätt är det då att bli gravid?

Jag håller tummar för massor med Plus, kämpa på!!

• Marvin

Tjorven - Grattis till ruvarstatus! Så spännande!!

Ullis, Poussin - Hoppas att ni mår bättre nu när ni snart får börja med sprutorna!!

Myran - Lycka till med tanden och sedan med IVF!!

Cah - Hur går det med näringen till bebisen?

• Marvin
    Cahela skrev 2011-08-23 09:22:04 följande:
    Marvin: vet inte faktiskt. Ska till BM och mäta magen på torsdag och hoppas att den håller sig inom ramarna.
    V 32 är det tillväxtkontroll. Jag känner henne flera gånger om dagen iaf.
    Är i vecka 26 nu.
    Skönt med kontroller!! Kommer ihåg att jag tyckte att det var ganska få kontroller "i början", men det ordnade till sig på slutet, då "sprang" jag dit var och varannan dag, pga högt blodtryck.
    Lycka till på torsdag!!
  • Marvin
    aaaa skrev 2011-09-05 19:07:17 följande:
    Tack för svar! Bor i Västernorrland så en bit att åka... Dessutom är min samarbetsläkare här uppe väldigt svår att få tag i då hon är populär, men man måste väl prioriteras om man är mitt i en IVF-behandling.

Låter bra att det går att anpassa nässprayen så att man inte behöver åka in för provtagning etc på helger.
    Jag bor visserligen i Södermanland, men hade inga problem med mina besök. Dock vet jag att det var tal om att jag skulle ha antingen äggplock eller ET på helgen, men av någon anledning fick vi åka till CvL tidigare än tänkt, så det blev tisdag och torsdag, som jag tror någon skrev om. Gjorde endast ett VUL för att kolla äggblåsor här hemma.

Det är nog inget att oroa sig över!!

Kul att du fått utslag på ÄL, det är ju bra!! Hoppas att det fungerar hemma för er, så slipper ni alla resor och all väntan osv!!
  • Marvin
    aaaa skrev 2011-09-07 07:26:13 följande:
    Skulle vara skönt att bara få ett VUL här också, mest för att det är så svårt att kombinera detta med jobb känner jag. Särskilt som man egentligen inte kan ta ledigt i förväg eftersom man inte vet när man ska plocka äggen etc. Oh well, det ordnar sig alltid!
    Fast egentligen är det nog bättre att göra fler, då har de ju bättre koll på att det verkligen är dags för äggplock. Jag var nervös för att det inte skulle bli så många ägg att plocka. Hade inte massor, men ganska lagom. När vi kom till dagen för insättning fanns endast ett embryo, men det räckte och det är i dag en Simon på 7,5 månad!!
  • Marvin

Ullis - Grattis!! Låter som en trevlig helg!!

Piken - Lycka till med testet imorgon!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen