Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Hej alla raringar!!
    Era positiva tankar måste ha hjälpt !! För jag känner mig nästan helt återställd.... vad hände...?

Drack osötad tranbärsjuice som en galning igår (typ 1 L) och samma mängd igen idag... och så tranbärskapslar i mängder. Hoppas det inte är skadligt...

Massor m grönsaks juice och grönsaker - och sov en lång natt m värmekudde. Vaknade och kände litegrann, men ju längre dagen har gått så har det försvunnit mer o mer...

Och imrose fick jag ÄL utslag... så nu har jag tid bokad på tors em!! Håll alla tummar o tår för vår skull att infektionen håller sig borta och att våra 3 embryos mår bra och att 1 eller 2 tinas till bra kvalitet... iiiihh är så spänd för att allt ska gå vägen...

kram på er alla!!

• CurlyRed

Hej Kramiis - välkommen tillbaka vännen!!! och lycka till m FET på KS!!

nedräkning... besök bokat imorgon 13.40... är lite nervös att de ska ringa innan o säga att ingen överlevt... hittills har vi haft 50% överlevnad, så hoppas att iallafall ett litet pyre lever o frodas! Frågade ju sköterskan om 2 st igen när jag bokade tiden och hon sa det var upp till läkaren... så vi får väl se imorn.... iiiiiihhhhh....

andaaaas, låååånga djuuupa andetag... blir till att lyssna på mindfullness och lugn musik ikväll o imorn!

• CurlyRed

Era tummar gjorde susen hemma igen o har njutit lite i solen på balkongen! Jag, H & vårt 4 celliga (!!) embryo !

Första gången jag fått ett upptinat embryo m 4 celler, så vi hoppas denna lilla krabat är extra livskraftig!

Nu börjar väntan - 13 juni TD vilket känns som miiiil bort.

Men idag ska vi bara NJUTA!!!

• CurlyRed

Tack Anlo Allt bra m dig & familjen? Hoppar in o läser i gravidtråden ibland, så kul att läsa hur det går för alla "gamla" ivf-vänner!

• CurlyRed

Flört OUPS tekniska problem...

Tänkte bara säga Wow Anlo, är det så nära, vad roligt!!! Och tack för att du "följer mig", behöver allt stöd jag kan få !

Skämt åsido så känns det lite overkligt denna gång... vet inte varför. Har flera gånger idag och igår "glömt bort" att jag faktiskt har ett embryo i mig... höll på att ta ett stort glas vin igår av bara farten ha ha ha

Blir ju 5e gången gills - eller 3e gången gillt på Ackis (om man räknar IVF + FET), så antingen gör kroppen det för att jag ska "slappna av" lite eller för att "skydda mig" psykiskt från all besvikelse om det inte funkar denna gång heller. Jag vet inte. Men försöker att ta en dag i sänder och faktiskt tänka på ngt annat. Vet att det är lätt att säga nu första veckan, men runt dag 11-14 brukar det inte vara lika lätt att hålla sig cool

Cah - tack!! Hur är det m dig nuförtiden?

• CurlyRed

Cah - vad uuuunderbart att få se en sån mysig syn! Jag LÄNGTAR tills vi får samma upplevelse! Ja jag hoppas det "räcker" med 5, men om inte så ger vi inte upp. Vi har ju 2 i frysen kvar och sen 2 stycken IVF och alla frysförsök på dessa på landstingets budget på Ackis Så det är bara att kämpa på. Det positiva i det hela är att det inte gör riktigt lika ont längre när det blir negativa besked.

Ackis funkar helt ok. Förstås skillnad mot CVL och allt som har m privatsjukvårt o göra. Men vi har blivit bra bemötta. Tyvärr får man ju olika läkare. så vid alla 3 embryo återföringar så har vi träffat någon ny.

Tjorven - bra vibbar ? vad kul!

Poussin sa faktiskt samma sak häromdagen - så kära vänner, hopppas sååå att ni har rätt!

• CurlyRed

Hej min söta Myra tog också på dag 3 men var snart 1,5 år sen... dax att ta nya för mig med! Om det inte blir ngt av alla frysisar (2 kvar) ska jag ta nya till hösten.

Hur är det m alla i tråden? Tjorven, det är nedräkning för dig eller hur, var det v25 som det var dax för embryo återföring?

Ullis hur går det för er?

Själv är jag på RD10 och tiden går såååå långsamt! Busade och var o spelade golf idag. var så enormt kul att få göra ngt "vanligt" och fokusera på klubb-val, med/motvind och putt-riktningar istället för alla andra nojor som cirkulerar i huvudet

Men det hände en konstig grej, kanske har ni varit med om samma. Var på toa och kissade på eftermiddagen och vips på pappret så hade jag typ 2 droppar alldeles ljusrosa blod... (om det nu var blod). Vad är det...??? Om jag får spottings innan mens är de aldrig i den färgen utan mer ljusbeige/bruna (sorry för detaljer...). Någon som fått något liknande runt RD10? Annars känner jag typ ingenting... inget ont i brösten och ingen trötthet... lite molande värk runt äggstockar/livmoder någon gång varje/varannan dag, men gissar det även kan vara progesteron krämen...

Är på CD27 idag, så om jag får tråkiga besked så är det inom närmsta 3 dagarna... Alla goa tjejer här ute, håll tummar o tår !

• CurlyRed

Hej Tjorven - Tycker vi litar helt på dina vibbar då... Stort lycka till imorgon kväll m läkaren! Vore ju kanon om ni kan få lite "hjälp" från Sverige också, så ni slipper pendla till GB hela tiden! Jag håller tummarna!

Inga mer "rosa tecken i trosorna"... så "so far so good". Varit på golfbanan hela dan, spelat tävling och sen extra 18 hål efter lunchen... (mjaaaa Myran, jag kunde inte avboka så här sent, så jag tävlade ändå, men tog det lugnt)

Dax för kvällens prog.creme dos. nu och en välbehövlig dusch o aftersun!

• CurlyRed

Hej alla raringar - stort tack för ert stöd!!

Kramiis - GRATTIS och LYCKA TILL!! Om vi lyckas båda två, blir det båda på 5e (du m ÄD och jag m FET/ET). Dvs det måste ju vara ett lycko-tecken eller hur

Själv är jag på RD12 eller CD29. Brukar ligga runt 28-31 dagars cykler, så än så länge inget onormalt. Inga mer spottings, men tyvärr inget ont i brösten heller... Dock känt mig aningen illamående hela dan. Inte så jag måste kräkas eller nåt, mer som att ngt tjockt sitter i halsen, lite "kymig" helt enkelt. Kanske är värmen, eller vad som helst... Dvs jag har fortfarande ingen aning...

Ska försöka hålla mig från att testa tills lördag (vilket är CD33). Testdag officiellt är måndag.

kram på er alla!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen