Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Vi på CvL fortsättningen

Cah, hur har det gått idag?!

Cookie, jag fick också mens igår och ringde kliniken idag. Jag fick sprutstart 20/1 så jag måste ockås spraya på en hel vecka till.... snark. Mina ögon blir så torra!! Jag kan tänka mig att jag fick två dagar tidigare än dig dels för att alla inte ska hamna på samma dag, och dels för att jag är seg att jag måste spruta flera dagar längre än alla andra (känns det som i alla fall).

Annapanna, ja det där med hur många dagar killen ska ha "hållt" sig är ju svårt. Men har han normal spermieproduktion så borde det itne spela så stor roll, det är väl om den är nedsatt som man ska tänka lite extra på det. Jag tror jag ska försöka få sambon att ha sparat sig 3 dagar inför vårt äp i februari. Men varför jag tror just på 3 dagar vet jag itne riktigt...

• Embla82
    Cahela skrev 2010-01-13 15:15:59 följande:
    Inget hade hänt direkt så jag ska höja dosen till 125 IE och sen återbesök på måndag. Förhoppningsvis ÄP nästa fredag.
    Men några blåsor var väl på g? hoppas den höjda dosen gör sitt och dom ser lite större ut på måndag nu då
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-13 17:00:04 följande:
    embla: Nej inga blåsor var på G, bara smått. Jag är trögstartad och sen säger det pang så är det ett helt gäng.....
    Ahh, ja just jag. Det här tycker jag mig känna igen. Men mitt minne alltså, önskar jag kunde förbättra det lite. Hoppas det inte smäller till för mkt utan att det blir lite lagom... 
  • Embla82

Jag håller med er tjejer att alla runt omkring blir gravida. Nog sjutton är det vår tur snart!!

Cookie, ja vad trist att det blev till att avbryta för dig förra gången. Var det för att du hade för många blåsor?

I tisdags fick jag mens och idag är den som bortblåst. Men antar att det är normalt med minimens när man sprayar? någon som känner igen sig?

• Embla82
    Piken skrev 2010-01-15 18:59:26 följande:
    Embla82: Min hemortsläkare har alltid kallat det för blödning och inte mens, så det kanske inte är en "riktig" mens? Hur känns det annars? Och det är klart det är vår tur i år!
    Ok, neh det här var nästan så att man inte kan kalla det mens. Även om jag blöder rätt lite i vanliga fall också. Här känns det sådär just nu, är arg som ett bi... så kanske har sprayen gjort nåt i alla fall? sitter å väntar på middag (sambon lagar), hoppas verkligen det blir bättre efter det för sen får vi några kompisar på besök {#lang_emotions_frown}
    Hur mår du själv Piken, hur går det med ruvandet? Några dagar har det i alla fall gått nu  
  • Embla82

Cookie, ja blodprov tar dom ju jämt vid varje vul. Är det inte östradiol dom mäter? vet iof inte vad det betyder (hrmm.. det här borde jag ha bättre koll på känner jag. Men kan det vara så att dom mäter hormonnivån och jämför med äggblåsutvecklingen?). Jag hade också för lågt väldigt länge (sprutade totalt 15 dagar innan det var dags för äl-spruta). Så värdet var lågt länge länge och sen i slutet blev det till på gränsen för högt om jag minns rätt.

Cah, jag kände också av min mage väldigt mycket. I slutet kunde jag knappt gå ordentligt. Varför ska du boka om vul-besöket - är det inte bra att gå på måndag? Hoppas verkligen inte att det blir för många blåsor för dig, för det är sååå jobbigt att bli överstimulerad.
    Men du Cah förresten, jag kom på att det som känns nu är ju äggstockarna, när man tar äl-sprutan så lovade superman mig att det skulle släppa vilket det också gjorde lite. Sen fick jag dock väldigt ont igen efter et...

• Embla82

Cah, aha - då förstår jag. Jag är precis som du rätt rädd för vad som komma skall... jag blev ju också lite överstimulerad och hade nästan som du, så jag är jätterädd också. Jag har redan räknat med att jag kommer att bli sjuk och iom att jag nu gör långa metoden gör jag mig beredd på att det kan bli värre än sist då jag hört att man ibland får fler ägg med längre metoden än korta. 

Men cah, hoppas du får en tid imorgon då i stället! Skönt att det blir bättre med alvedon nu också!
    Cookie, ok, trist och hoppas det blir bättre denna gång nu då!!
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-01-16 18:13:53 följande:
    embla: När jag blev överstimulerad gjorde jag långa metoden.  Jag mådde bra under förra IVF:et när jag bara sprutade men som sagt det var lägre dos nu än då. Jag har kraftiga ägglossningsflytningar nu men när jag var på VUL i onsdagsmorse hade jag småblåsor på G så jag hoppas att inget "drastiskt" har hänt, man vill ju hinna med ÄP. Jaja, jag ringer imorgon och hoppas få komma på VUL då. Hur känns det för dig med nytt IVF?
    jag fick också sånna där äl-flytningar låångt innan äp. Det första som växte på mig var slemhinnan, sen efter en vecka kom äggen ikapp Du behöver nog inte vara orolig för att du får äl. Tar du inte orgalutransprutan nu?
    Jo, det känns bra att vara igång igen, men jag måste ju erkänna att jag är väldigt skraj inför äp och dagar efter. Trodde ju att jag skulle dö sist och är rädd att det ska bli ännu värre denna gång. Sen är jag också lite rädd för att det inte ska bli något nu heller
  • Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-01-17 10:06:26 följande:
    Hej tjejer. Hâr komemr en Solig hâlsning frân Barcelona. Hàller alla tummarna fôr er som sprutar/sprejar och ruvar. Mànga Kramar fràn mig till er alla.
    låter superhärligt! är det semester? hoppas ni har det bra och äter god mat snart är det väl tid för dig också att köra igång? kram till dig också och passa på å njut av solen!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen