-
-
Hmmm...det låter som många har problem med UVI, så även jag...men jag har parerat det i många år med att äta en tranbärskapsel varje morgon i ganska många år. Det brukar resultera i att jag endast får UVI en gång om året. Hade dock inte UVI i samband med IVFen, vad jag kan minnas. Fast jag åt ju mina tranbärskapslar.
Kan ofta förekommande UVI påverka fertiliteten? Jag menar om det är så många av oss som har det och sedan gör IVF, eller menar ni att ni fått UVI pga behandlingarna runt IVFerna? Kanske något nytt för forskarna att ta tag i?
-
Härligt att höra!!DjurgårdsRutan skrev 2011-01-04 08:23:42 följande:
Hej.
Kikar in och önskar alla lycka till som är på G med sina behandlingar. Håller alla mina tummar och tår och vet att 2011 är ett bra -år.
Vi blev utskrivna från sjukhuset den 22/12 efter 103 dagar och har firat jul/nyår hemma, så skönt.
Cornelia väger nu 4,3 kg och är stora damen, blev 4 månader för några dagar sedan.
Sköt om er allihopa och många Kramar.
Kram -
Grattis Susie!!
Hoppas att ammande och läkande går fint!!
Kram -
Håller tummarna för ägg i alla blåsor!! Kommer ihåg hur ovisst det vara att vänta på det...myran6801 skrev 2011-01-07 14:38:49 följande:
Nu har jag pratat med CvL och jag ska fortsätta min dos med menopur och idag oxå ta den andra sprutan orag,..någonting. På tisdag ska jag tbx för att de ska se hur blåsorna utvecklat sig. Fick också veta att det är ok att ta antibiotikan som jag föreslog efter ÄP och ET för att undvika UVI. Hoppas jag kan slippa det den här gången
Tjorven, tre äggblåsor är väl inget toppantal men för mig handlar det nu mest om att alla innehåller ägg. Har ju haft otur 2 ggr då det bara var ett fjuttigt ägg och dessutom inte av bra kvalitet. Men nu kan jag bara vänta och se.
Fjällsippan, välkommen till denna fantastiska tråd, alla här är supergulliga så du har gjort helt rätt att joina oss Tack för dina tumhållningar.
Susie, hur går det med prinsessan Viola? Sover och äter hon som hon ska? Vår lilla trådbebis, så söt och go!!! Hur mår du vännen? Skönt att det är över och jag förstår att det var läskigt, men nu har du din lilla prinsessa!
kram -
Åh, jag har inte varit så noga med varken vilken sort det varit eller hur mycket tranbär det har varit per kapsel.CurlyRed skrev 2011-01-06 12:23:30 följande:Marvin - vilket fabrikat har du köpt av kapslar & vilken mängd tranbär per kapsel är det? Köper du det på hälsokosten eller över nätet?
kram!
Jag har mest köpt dem på Life-butikerna och då mest deras eget märke (har tyckt att de varit bra och så har man fått poäng och så kanske rabatt ibland). De har dock bytt förpackning...tror det är därför jag har en annan sort nu: http://www.lifebutiken.se/life/produkter/Urinvagsbesvar1/Tranbar.ecp
Har nog även köpt på apoteket.
De jag har nu kommer från Gevita, 180mg per kapsel, http://gevita.se/produktlistan/tranb_r_kapslar/
Slutade med dem ett tag pga jag såg att det stod på asken att det finns begränsad erfarenhet vid användning under graviditet och amning. Rådfråga därför läkare före användning av Gevita Tranbär under graviditet och/eller amning. Men redan första gången jag träffade BM frågade jag om det och det var inget hon tyckte att jag skulle sluta med, men lite senare började jag fundera, eftersom jag också har lite problem med blödningar och det står även så här på asken enstaka tillfällen av möjlig interaktion mellan tranbär och warfarin. Patienter som använder warfarin bör därför kontakta läkare före de börjar använda tranbär. Fast nu vet jag att det i alla fall inte är något problem för mig! Så jag har börjat ta en kapsel per dag igen. Jag tar alltså inte enligt doseringen utan har altid bara tagit en kapsel, annars blir det så himla många...har tagit fler ibland om man får känning av UVI. De här kapslarna är jobbigare att svälja, för de är lite rundare.
Hoppas att det ger något tips!! Skulle ju vara intressant vad CvL tycker...
Kram och lycka till!! -
Myran - Vad knasigt att man alltid ska träffa på någon läkare/BM/kvinna som säger tokiga saker som gör att man blir ledsen/orolig i onödan!! Händer ju ständigt...grrr...mer medmänsklig pedagogik eller vad det kan heta, eftersökes hos alla!! Förmodligen även hos mig själv
Det jag minns från i våras var att jag vid VUL hos min hemma läkare, hade en del blåsor av lite olika storlek och efter det enda VULet flyttades ÄP och ET fram flera dagar och jag var orolig att det inte skulle gå bra pga det, men det verkade veta vad de gjorde. Visserligen ingen jätteskörd med ägg, men som så många säger måste det ju inte vara massor, det räcker med ett som blir befruktat och fint och det är det vi nu verkligen hoppas på för din skull!!
Hmmm...har för mig att man inte fick mysa med mannen, men det var väl efter att man tagit ägglossningssprutan.
Lycka till på fredag!! -
Hoppas så att det går bra för alla som är på G!!
För nu verkar det ju hända massor här!!
Kram -
Myran - Lycka till på ÄP imorgon!!
-
Jag gör som någon skrev....skickar över en massa gravidhormoner, nu när jag själv snart inte behöver dem längre!! Och ifall det inte räcker, så ska jag skicka en bön uppåt nu ikväll!!
Ja, 2011 ÄR ett baby-år!!