Vi på CvL fortsättningen
tyvärr en tråkig update - spottings både igår och imorse... så gissar att det här försöket är över oxå nu...
tyvärr en tråkig update - spottings både igår och imorse... så gissar att det här försöket är över oxå nu...
Myran - det var verkligen supermysigt att du "hängde på" och gillade det lika mycket som oss! Hon är verkligen toppen Ellen! Hoppas vi får se dig igen på torsdag
Kramiis - vad mysigt att ha dig tillbaka här igen bland "gamla gänget". Förstår precis vad du menar m längtan efter ett biologiskt barn. Just känslan av att ha "kulan på magen" och känna när den växer o börjar sparka...
Själv kan jag dock absolut tänka mig adoption, min bästa kompis när jag var litet barn var själv adopterad!
Men min sambo är just nu helt emot det... så hoppas innerligt att vi inte kommer i den sitsen att det blir en diskussion om det...
Ego - just nu iafalla samma status som igår... lite spottings av o till under dagen... gissar att allt sätter igång imorgon...
har inte ens köpt teststickor den här gången. Tänkte som så att jag gör det på måndag om det nu skulle vara aktuellt (testdag är ju ändå tisdag). Känns enklare psykiskt på något sätt...
kram på er alla & ha en mysig fredagkväll!
Så var det över för den här gången ... fick mensen imorse.
Hade det ju på känn, men det finns ju alltid en liten liten gnutta hopp någonstans djupt inne.
Gick upp ändå, gjorde mina andningsövningar, yogaövningar och en 10 min meditation m en ljudbok jag köpt. Försökte att bara andas djupt, låta alla känslor som ville komma upp, bara komma utan att pressa tillbaka eller förstora. Bara andas djupt o vara här just nu.
Efter bara en minut kände jag mig lugn, stilla, fortfarande sorgsen men jag mår ändå ok.
Vilken milsvid skillnad från min första IVF när jag var helt förstörd efteråt.
Känns ändå otroligt skönt att ha kommit hit och må så mycket bättre i mig själv - oavsett IVF resultat!
Så TACK Ellen, tack alla ni mina vänner och tack till mitt nya "lugna liv" - utan alla er, skulle jag aldrig ha nått hit...
Så nu börjar nästa resa. Tänkte ta en månad utan behandlingar, återföringar - och bara "vara".
Ska även utomlands snart m jobbet och tänkte unna mig lite vin och inte ha några bekymmer i världen.
Hoppas jag känner för att ta nästa försök kommande cykel, så det blir väl återföring runt v20-21 gissar jag.
Hänger nog här lite av o till iallafall, men kanske inte lika aktiv på inläggen.
kramar till er alla!
Cah - hon har en mycket omtyckt klass m gravid-yoga precis före vårt pass !
Du ska inte testa det... ?
Hej alla,
jag mår mycket bättre idag, TACK alla gulliga ni för era söta inlägg o mail!!
Gjorde 2 knasiga saker igår...
1: köpte nya golfklubbor som jag gått o suktat över sen i oktober... tyckte jag var värd dom igår! (har bara haft min mammas gamla avlagda tidigare)
2: luskade på nätet om östrogen och progesteron nivåer och vilka symptom man kan ha på tex östrogen-dominas och progesteron-brist. Var som att läsa om mig själv, riktigt kusligt! Så nu har jag beställt en naturlig progesteron-kräm på nätet. Läste om några tjejer i en annan tråd här på FL som använt det märket och blivit gravida på naturlig väg, trots massor m negativa IVF behandlingar...
Eftersom jag alltid får många fina ägg, som blir befruktade - men sen ändå fått 4 negativa testresultat, så gissar jag att låga progesteron-nivåer kan vara en orsak.
(läste även att de progesteron tester som läkarna gör enbart är på blod och enbart 1 gång per månad - men om man ska få en korrekt analys, skulle man behöva testa fr ÄL till Mens regelbundet och mäta det i saliven och inte bara i blodet...)
Om någon är nyfiken på att läsa om progesteron och östrogen-dominans, så gå in på
www.progesterone.co.uk/
P.S. Poussin & Myran - den dieten Ellen förespråkar är precis som det står här - undvika alla mjölkprodukter, icke-ekologiskt kött/kyckling, öka grönsakar och bladgrönsaker och nötter/frön. Så vi är på helt rätt väg tjejer
Kramiis - tack vännen!!
Cah - vilken otur du har!!! Hoppas medicinerna har gjort susen nu snart! Så du får ta det lugnt och bara njuta av att du är GRAVID!
Myran - jag vill GÄRNA ses imorgon igen! Samma ställe, samma tid? Hoppas Poussin kan med!
Poussin, vännen - säger igen GRATTIS och massor m kramar!! Du ska se att ni har värsta guldägget bland dessa!
Kramiis - kraaaam tillbaka bara roligt att ha dig här bland vänner igen!
Låter ju bra m att ha lämnat in avhandlingen! Så nu blir det baby-fokus istället då...
Helena & Axel, så glad för er skull!! Jag LÄNGTAR tills att få må lite illa... är ju av en så bra orsak!!
P.S. såg foton idag på jobbarkompis ursöta lilla nyfödda tjej... riktigt nöp till i hjärtat.....
vore bra för mig med! En kvart senare då
Golf-regelkurs o första rundan i helgen! Nu börjar våren komma!
Poussin - tänkte bara säga stort lycka till imorgon på VUL hoppas småttingarna har växt på sig rejält i vår-solen!!
STOR KRAM POUSSIN!!! Har inboxat dig vännen.
Myran - låter som en finfin plan m utökade aktiviteter ! Du o jag kanske kan ta en runda innan Poussin har fått grönt kort ! Någon gång i sommar!
Fastän jag är nybörjare sen förra året är jag helt fast har bokat på mig på 5 tävlingar i år också, m sambon, m pappa, m kompis o m mamma på olika varianter.
Och så weekend på Öland m familjen och weekend m tjejkompisar i maj (ev Västerås tror jag).
Och så lite golf i Skåne på semestern...
ja jag vet, värsta nörden... men känns såååå skönt m ett annat fokus också, som man tycker är så roligt!