• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Anlo - Ja, ibland är man ju helt enkelt också i en svacka och tråkigt också att stöta på andra gravida i jobbet, jag förstår att det är jobbigt!! Hoppas det är din tur nu i denna omgång!! Kram, kram!!

• Marvin
    anlo24 skrev 2010-09-16 22:54:02 följande:

Go kväll!

Nu är jag igång med vårt 3 ivf. Hoppas verkligen på 4 ggr gillt :) Ikväll tog jag min första spruta Menopur. Kändes faktiskt lite läskigt med 3 ml i magen. Fick dock ut 2,8 ml av 3 ampuller?? Ska dit på VUL på ons.
    Är lite nervös för att ruva igen o gå igenom detta igen. Får försöka att ta ett steg i taget.

God natt tjejer Hjärta

Härligt!!
  • Marvin
    tjorven01 skrev 2010-09-18 08:53:56 följande:

Hej tjejjer!

Passar på att slänga in en fråga här. Jag har tidigare gått på cvkl men går nu på Huddinge sjukhus. Det jag undrar är hur många crinone ni tar om dagen. Själv tycker jag mig minnas att jag tog morgon och kväll när vi gick på cvkl men Huddinge tar man bara morgon, och hur gör de vid FET på cvkl tar man några crinone alls då. Har nu gjort mitt åttonde återförande och skulle inte ta några hormoner alls då eftersom den gjordes i naturlig cykel men idag är det bara ruvardag 6 och det har redan börjat komma färgade flytningar Gråter.

Myran, skickar styrkekramar till dig och håller själklart alla tummar för att det ska gå denna gång.

Anlo härligt att du är igång nu någon gång ska det väl ändå gå. Så resonerar vi varje gång och det är enda orsaken till att man orkar kämpa på.

Åh, jag hoppas att det inte är någon fara fast du har färgade flytningar!!

Jag har bara gjort den långa vägen och då tog jag crinone morgon och kväll!!

Har för mig att någon som gjort FET skrev att hon inte fick crinone, eftersom det gjordes i naturlig cykel, precis som du skrev! Fast tror hon bad om att få crinone och då fick det!!
  • Marvin

Tjorven - Ja, magen är rätt tydlig!! Är stundtals mycket orolig då jag inte känner några fosterrörelser, men var på extra kontroll och lyssnade på hjärtljuden i fredags!! Härligt!! Har lite halsbränna, ibland illamående, tröga tarmar och lite extra trött, men det är väl som det ska vara!! Är som sagt var orolig en hel del, men samtidigt så glad, men har nog inte riktigt vågat fatta/tro på att det kommer en bebis i januari!! Oron under IVF-behandligen tar ju liksom inte slut, utan omvandlas till annan oro...

• Marvin
    anlo24 skrev 2010-09-21 16:45:16 följande:
    Nu blir jag osäker. Men jag har hela tiden trott att man inte får bada i sådanna pooler. Dels pga infektionsrisken o massagen. Men det låter ju trevligt om jag har fel. :) Nån som vet??

Idag har jag mycket känningar i magen. De ökar för varje dag. Inte så att jag mår dåligt på nått vis. Men som rejäl äl smärta typ. Ser fram emot VUL imorgon :)
    Läste nyligen att tidigt i graviditeten kan det vara dumt att bada varmt för det kan ge ökad risk för missfall, men jag hade inte hört det då...

Nackdelen med bubbelpooler är ju det varma vattnet och att bakterier trivs. Det finns väl en hel del slangar eller så som bakterierna kan frodas i, men om du köper en ny kan du ju själv styra hur ofta man kör rengöringsmedel i den. Tror dock man gör klokt i att undvika dem som finns på simhallar osv. Jag har ingen egen pool men har pratat med en tjej på ett spa, för min man får inte bada i sådana pooler...pga att han har en konstgjord hjärtklaff och man är orolig för infektionsrisken som vattnet kan innebära om han får det i sig.

Du kan väl fråga imorgon på VUL!!

Lycka till - kram
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-09-22 14:17:54 följande:
    Jag har just pratat med kliniken o det blir ÄP på fre. Så det blir inget mera Menopur utan ÄL sprutan ikväll i stället. Den har jag inte hämtat ut så nu får jag åka runt o leta upp den på nått apotek. Typiskt...

Jag frågade om det fanns en risk att äggen inte hunnit mogna i rätt takt. Men hon sa att läkarna brukar avbryta beh om man inte trodde på den. Dom är två läkare som ordinerar beh tillsammans. Idag var det Holte o TorBjörn. Ingela skulle fråga dom o ringa upp mig igen i em. Det känns bra. Efter förra mnd nederlag när mina ägg dog vid upptiningen vill jag inte äventyra även denna. Då börjar jag hellre om på ny kula. Mitt östrogenvärde var på 5208 så det var det bästa hittills. Så det bådar kanske för nått gott.
    Härligt att det är dags för ÄP på fredag!! Hoppas att du får bra resultat!!
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-09-22 18:45:20 följande:
    Ingela ringde upp mig från kliniken i em. Hon har pratat igenom mina farhågor med dr. Och dom har kommit fram att mina äggblåsor och mitt Östrogenvärde såg bra ut. Men dom förstog mina farhågor. Nu finns det ju inga garantier förståss men det känns ändå bra.

Har pressat min sambo lite ikväll. Jag sa att jag får ställa in denna omgång om han inte kan följa med. Han blir helt knäckt o menar att han inte vill det. Men att han absolut inte kan vara ifrån jobbet. Så det verkar som jag får bita i det sura äpplet. Och göra detta ensam...

Kl 21 ikväll ska jag ta äl sprutan o sen är det ingen återvändo. :)

Usch vad man ska prövas mkt...
    Åh, men du fixar det själv!! Kram, kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen