Vi på CvL fortsättningen
Hej alla,
testade aldrig imorse utan tänkte hålla mig tills lördag.
Men är lite depping för tillfället. var på toa precis o upptäckte ljusbruna spottings...
brukar i min värld betyda mens inom 3 dagar....
Hej alla,
testade aldrig imorse utan tänkte hålla mig tills lördag.
Men är lite depping för tillfället. var på toa precis o upptäckte ljusbruna spottings...
brukar i min värld betyda mens inom 3 dagar....
pp08 - tack gulliga du! Men jag hoppar o testa imorgon. Enligt Ackis är det ju på måndag. Enligt CVL på lördag. Så har jag inte fått mens på lördag så testar jag då... men tyär stor risk att den kommer på fredag...
kram!
sista kvällen innan test-morgon... inga mer spottings sen i onsdags.
har precis som du Poussin försökt tänka på annat sen onsdags, men inte varit lätt... de här har varit den lääääängsta veckan på mycket länge
imorgon får jag besked iallafall (även om jag fortfarande har en känsla av neg svar).
Sen är det nya tag. Ska ta en hälso-månad framåt, ska på 2v golfsemester o ta det lugnt & även börja m mina örter o vitaminer igen (som jag inte vågat ta under IVF'en)
Någon som har gjort sina försök via landstinget som vet hur de här "3 gratis försök" funkar? Är det 3 fulla IVF cykler man får gratis - men man får betala för de frysförsök som görs eller?
Isåfall får man ju grunna nu om man ska använda de från frysen eller starta om från scratch igen m spray & sprutor o hela faderullan...
ha en skön fredagkväll alla!
Tyvärr visade testet negativt...
dock m en härlig blandning av progesterone klet från vaggisarna i min glasburk jag kissade i... inte påverkar väl det resultate?
ingen mens än, men den är väl på gång då gissar jag...
Ackis har ju testdag på måndag, så har ingen mens kommit då heller så får jag väl testa igen. Men gissar att mensen kommer idag (om spottings var i onsdags) brukar vara min vanliga kurva.
Känns ledsamt men ändå ok. Jag har rätt inställd på ett minus.
Och i och med att vi har 2 försök kvar och 5 i frysen nu hos Ackis, så har vi ju fler chanser (& som min gulliga man säger - "och fäster det inte då heller så fortsätter vi på CVL igen" för egen kostnad).
Så vi tänker inte ge upp!! Är 36 o tänker försöka så länge det går - så ääääär det bara! Förr eller senare tänker jag!
Tjorven - det är inte klokt, jag säger bara det!!! Att ni ska behöva gå igenom detta också! Du får försöka tänka att ni TAR er igenom detta med, du är stark och ni klarar detta!!! Och just London också, med ny teknik - ni kanske kommer få svar på frågor som gör det lättare för er här hemma sen! Massor m kramar o Lycka till!
pp08 - hur mår du? känner du något?
tack vänner!! ja, det är bara att ta nya krafter! Tänker låta mig vara lite sorgsen idag, men imorgon tänker jag försöka se positivt igen!
Tänker gå på massa yoga-pass närmsta 2 veckorna - börja m mina vitaminer o örtteer igen (som jag inte vågat ta under IVF).. Har även bokat in klipptid och fotvård redan, för att rå om mig lite.
Och förhoppningsvis går dessa 2veckor snabbt - och sen sitter vi på planet till Portugal!
Där nere kommer det vara lätt att fokusera på andra sakar, tack o lov!
pp08 - hoppas såååå för dig och att dina symptom är "äkta" jag kände så med - men tror faktiskt att det fortfarande var kvar då. Inbillar mig min släppte tis-ons förra veckan, för jag hade så underlig känsla då - en sån total tomhet... är säkert inbillning, men men.
Jag håller tummarna STENHÅRT för dig vännen
Men myran - vad är det jag läser... bruten handled, låter både ont och opraktiskt... stackars dig!! Det är du o alla unga snowboardare då, som har gips just där... (ursäkta om jag skämtar)
Poussin - bra tips om Milla - jag brukar oxå gå på Zenit, då ska jag försöka boka in det också. Men är nybörjare på yoga, så hoppas det inte är för svårt
Zumba har jag också hört ska vara kul! Får testa det med!
Gick mycket på dans-passen för några år sen, men har helt kommit av mig på senare år. Kanske är dags att börja testa runt lite igen!
Örter - har snöat in mig lite på orsaker till fertilitet, sökt massor på nätet och hittat en del forum på amerikanska o engelska sidor. Köpte en del vitaminer o tillskott på en ameriskansk site jag är medlem i.
Min sambo tycker allt är "hokus pokus"... men jag tror på att vi kan påverka mycket mer än vi tror - särskilt hormon-nivåer i kroppen --- som ofta kommer helt ur balans när man gjort flera IVF¨s och även haft flera UVI som jag haft. Och för att inte tala om vad stress o kortisol gör i kroppen om man utsätter den för det under längre tid.
Så kommande månader ska jag testa en ny approach har jag tänkt - mer vitaminer, några hormon tillskott och så får vi se... hoppas tex bli av med mina spottings. Och har jag tur så kanske även få lite tjockare livmoderslemhinna. Vi får se. Tänker som så, att det måste ju vara ngt m livmoderrn eller progesteron-nivåer för min del - för uppenbarligen så har jag inget problem att få fina ägg och att de befruktas - men de vill bara inte fästa...
Tänkte att det inte skadar att prova. Har några ört-teer också som sägs vara bra för fertilitet (vill du testa det Poussin, så kan du bara gå till någon kinesisk akupunktör, de har en hel del)
Någon som testat att ta ngt som heter "Vitex", eller Agnus-Castus som det också heter?
så då var det officiellt över för denna gången... officiell testdag idag - så testade pliktskyldigt 1 gång till - men fortfarande minus.
och nu efter frukosten så börjar mensvärken komma... och den verkar vara värre än någonsin bara för det
så bara att bita ihop, gå till jobbet som vanligt och så ringa Ackis o se vad nästa steg blir...
tack alla gulliga ni! det värmer att läsa era rara kommentarer o styrkekramar (ja, de känns på riktigt faktiskt !
Så var första dagen klar, alltid den som är värst.
Ringde Ackis, men de har tfn-svarare o så ska BM ringa tillbaka - men då ringde de på lunchen o duktiga jag var o tränade o hörde inget... så får väl försöka imorgon igen.
Om inte jag har alltför mycket mens imorgon, tänkte jag gå på yoga igen. har saknat det den här väntan-perioden... så ska bli riktigt skönt att få sträcka ut ordentligt o låsa upp lite spänningar!
och för er som undrar, luskade lite på nätet - och det är ok att yoga även under 1st trimester, dvs även under ruvandet - men man ska undvika huvud/axel-stående o de övningar där man gör mest vridningar av magen - dvs enklare yoga m mer avslappning typ Hatha eller Yin funkar utmärkt!
Så vid nästa ruvning tänker jag testa det med - kanske t o m är positivt, med all nedvarvning, djupandning och blodtillförseln till livmoder o dyl...
pp08 - vi sätter vårt hopp till dig nu!!! hoppas du kan känna alla hållna tummar! Vi behöver verkligen lite här i tråden nu efter alla sorgliga resultat!! och för dig med Helena/Axel längre fram förstås!
pp08 - hahahaha, så på dig satte det sig i vaderna själv har jag haft någon gruvlig klåda under fötterna...
alla gåner m IVF hittills... ni vet så det kliar så där så man blir heeeelt gaaaalen! Har nog alldrig haft så släta o fina fossingar - för det enda som hjälper är att köra hårda rundor m fotfilen så fort kliandet sätter in
min sambo kom tillslut på ett annat knep - att det kan vara blodtillförsel till fötterna som ökar.... dvs om jag låg m fötterna högt upp, så slutade kliandet efter ett tag...
hur mystiskt som helst
hoppas så att det går vägen för dig den här gången!!! visst skulle du tjuvtesta på lördag...? får hålla tummarna extra noga då...
Men GRATTIS pp08!!! WOW! Hoppas så att strecken nu bara blir starkare o starkare!!
Och du som fick 2.... då kanske du är gravid m tvillingar då eller...???