• Piken

Vi på CvL fortsättningen

Nej poussin, så tråkigt att läsa dina rader. Säger som myran, gråt ut och sedan igäng med nya försök. Kramisar till er. Tack Cah!

• Piken

Cah: ledsen att läsa om hur dåligt du mår och om hur ont du har. Jag tror ibland attvi kämpare lägger så mycket fokus, energi ja allt vi bara kan på att bli gravida så när vi äntligen blir det har vi inte riktigt tänkt på vad graviditeten kan innebära, många av oss, iaf jag, tänkte bara på de risker som fortfarande fanns. Och kunde inte riktgit njuta av att vara gravid och sedan kom förstås foglossningen, som inte alls var lika svår som din. Då tänkte jag att det är "bara" tiden ut jag behöver stå ut, det är säkert inte någon tröst för dig, men det kommer att försvinna. Du verkar ha en förstående chef, men ställ inte så höga krav på dig själv nu, när du ska arbeta hemifrån. Det kan vara lätt att göra det. Proppens förslag att ha en meningsfull uppgift per dag låter som ett bra förslag. Då känner man att man gjort någon nytta. Jag vet ej hur du har det men jag hade svårt att plocka saker från golvet och av någon anledning så tappade jag allt på golvet...fick låna en griptång från arbetsterapeuten, helt ovärdelig i min vardag med foglossning. Stor kram till dig, hoppas hoppas att du får en bättre vardag nu, vara hemma och ta hand om dig och magen.

• Piken

Hej alla kämpare, vill tacka verkligen för allt stöd och peppning man fått på denna tråd genom åren! Det har varit guld värt. Vår resa är nu över, fick blödning igår, rd 10 som "vanligt" när det inte fungerat. Har inga ägg kvar i frysen och orkar inte med nya behandlingar. Vi har vår prins som vi är så innerligt glada över, tack vare linne. Ni är så otroligt starka människor och så modiga. Jag hoppas att ni får barn allesamman, på något sätt. Jag hoppas ni orkar, för ibland tar det tid och man nästan tappar hoppet. Jag kommer att följa tråden trots att min tid som kämpe är över, ska försöka peppa er så gott jag kan. Turbolina, så tråkigt att frysisarna inte klarade sig. Jag är en smygföljare på din blogg, tycker om att läsa vad ni har för er, och ser att du har två helt underbara barn. Kram till er alla!

• Piken

Cah underbart att allt såg bra ut! 3,2 kg är ju toppen, hon ska ju ut oxå, lättare om hon inte är jätte stor. Kommer ni att göra fler tul? Hon är ju här snart :) Ja vi försökte nog rätt många år innan vi ens sökte hjälp. (vi har levt tillsammans i 16 år och nog bara skyddat oss "mot" barn de första åren). Men efter två års behandlingar och 6 insättningar (3 et och 3 fet) kom belöningen. Pp08, höstens förkylningar är tydligen seglivade. Vi jar varit sjuka i över en månad, nu går alla på antibiotika. Klart du blir bra nu och hoppas cystanet är en "gammal" äggblåsa.

• Piken

Mimm1 tråkigt att det inte lyckades. Men vilken tur att du hat två pojkar. Känner ni er ok med att det inte blir fler barn? Tjorven, 32 år är ingen ålder, påt bara så länge själen orkar och läkarna säger att det finns hopp, samt att man inte blir ruinerad. Marvin ingen aning om bmi gränserna, men vad gör man inte för dessa försök, så du hittar nog motivationen den dagen som den behövs. Hur mår Simon?

• Piken

Heja Myran, fem gånger är ju ingenting i sammanhanget, det är klart att ni kommer att lyckas. Var i danmark? Vad hade cvl för "åldersgräns"? Har precis mailat dem och frågat, ja ifall man ångrar sig senare..... Kramisar

• Piken

Hej allesammen, vet ej om ni minns mig, för det är rätt länge sedan jag skrivit något på tråden. Cahela: oh så trist att frysisen inte klarade upptiningen, men om jag föratår det rätt så är du igång med korta metoden nu? Vad har du för medicin och dos? Elsa redan 1,5 år, vad tiden går! Har du örjat jobba? Är Elsa på dagis? Marwin: det låter förfärligt om de nekar er fortsatt behandling för att ni skulle dra ner statistiken :( Klinikerna brukar vilja tjäna pengar. Byt klinik. Sweetiepai: ledsamt med minus. Hur har ni hunnit med 4 behandlingar på sex månader? Har alla varit med korta metoden? Är det på cvl ni går? Själv har jag nu inför syskon försöket gjort 2 ET och 5 FET, två gånger har jag plussat men det har blivit tidigt missfall, precis i skedet när hjärtat ska börja slå. Vi går i Falun, oxå, pga bruttolöneavdraget och för deras rutinmässiga blastocyst odling. Vi ska göra ytterligare en behandling, jag är snart 41 men vi är välkomna i Falun iaf. Börjar troligen med korta metoden, i början av maj och troligen en blandning av menopur och gonal-f. Någon som kört med sådan coctail tidigare?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen