• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

myran6801 skrev 2010-08-17 19:07:44 följande:

En fråga, jag ska börja spruta på torsdag och då ska man ju ta spray i ena näsborren, men ska jag göra det redan på morgonen eller börjar jag samtidigt som första sprutan på kvällen?
    Har glömt hur det var!
    Tack och kram!

Jag hade puregon-sprutor, 150 enheter som jag tog kl 20-21, och jag minskade Synarela sprayen dagen efter att jag började med sprutorna.

Men jag har för mig att du har en annan typ av spruta?? Och då kanske det inte är samma!!
  • Marvin

Anlo - Låter verkligen som du fick en tråkig fest!! Nästan alla mina vänninnor har barn, men de kan också prata om annat i alla fall med mig!! Men vi umgicks ju även innan barnen föddes. Med nya människor kan det vara svårare med samtalsämnen och då har man alltid en gemensam nämnare om man har barn och helt plötsligt något gemensamt. Har märkt att det är så ibland och känner man inte ens till barnen så är det ju inget kul att diskutera deras utveckling...
    På fikat på jobbet pratade en av kvinnorna i 50-års åldern om hur gammal hon var när hon fick sitt första...36år!! Och så beklagade hon sig lite över det...jag fick säga till henne att inte säga så och sedan förklara att jag kommer var 36 när jag får mitt första...nästan 37...
    Då när det kom fram att jag ska ha barn så sa jag också att det inte varit så lätt!! Tänkte mest på sommarjobbs-tjejerna som är i 20-årsåldern. Lite att de ska veta att när man vill ha barn kanske det inte alltid går och så känner jag att ju mer man pratar om det, destom fler kanske slipper en fest som din igår!! Jag menar inte att man ska tvingas berätta när man kämpar, utan tänker mer på att när man väl lyckats kan man ju prata om det, om man vill. Tycker också att sammhället kunde fokusera lite på det ibland...hur många par gör IVF varje år?? Osv

Det ska bli intressant att se hur det går för prinsesssan Viktoría och Daniel...de borde väl få barn innom 1 år? Undras om de redan gått och kollat hur deras chanser är? Viktoria är ju några år över 30...tänk om de behöver IVF-hjälp!!

Hoppas du har andra att umgås med som kan få dig på lite bättre humör!!

Kram, kram!!

• Marvin
    myran6801 skrev 2010-08-27 09:51:41 följande:

Kom just tbx från VUL och inget vidare resultat, 3 äggblåsor bara I eftermiddag när blodprovet är analyserat får vi veta hur/om vi ska gå vidare. Just nu känns det trist, men jag måste kila iväg till jobbet iallafall nu.

Susie, vad du är gullig som tänker på mig. Hur var ditt resultat på VUL, jag minns inte? Hur mår du?

Sköt om er alla i solskenet. Kram kram

Skönt att du får fortsätta!!

Ett ägg kan ju räcka!! Så fortsätt vara possitiv och kämpa och hoppas!! Du ska se att det måste vara din tur nu!!

Lycka till på torsdag!!
  • Marvin
    myran6801 skrev 2010-08-28 10:45:22 följande:
    En pratktisk fråga tjejer, hur gör ni med alla tomma glasampuller och nålar efter menopur? Var slänger ni dem? Känner mig som värsta drogaren med en hel soptunna med kanyler och ampuller!!!
    Ha en skön dag i solen!
    Bra att du påminner mig...jag fick också en gratis behållare på apoteket för nålar. Men borde se till att ta med den tillbaka!! Antar att glasampulerna kan läggas i en påse avsed för gamla mediciner. De brukar ha sådana som man kan ta på apoteket.

Embla - Det var ju rätt taskigt av killen på apoteket som sa "men oj va många nålar"...om han visste vad ni alla i denna tråd går igenom!!
  • Marvin
    myran6801 skrev 2010-08-31 17:53:58 följande:

Ikväll ska jag ta ägglossningssprutan, men hur var det med sprayen, ska man spraya på kvällen också???? Mina anteckningar är lite kluddiga så jag ser inte om jag skrivit att jag ska ta spray både på morgon o kväll. Har ju minne som en guldfisk, borde väl komma ihåg från förra gången kan man tycka! Hoppas någon av er kommer ihåg, måste juveta innan 21 ikväll, kram M

Jag kollade hur jag skrivit i min presentation...2/5 - Ägglossningsspruta, kl 21:00, sista spryningen
    Så jag sprayade för sista gången den kvällen...

Hoppas det går bra för äggen att lossa!! Det känns verkligen som det borde vara DIN tur!!
  • Marvin
    pp08 skrev 2010-08-30 21:36:48 följande:
    Det går bra med ruvningen. Försöker inte tänka allt för mycket. (Fredag RD0,  så idag är bara RD3; många dagar kvar). Var jättenervös vid första 3 ruvningar; men nu har jag ju en 1-åring som precis har lärt sig gå och är som en liten duracell kanin   Hon har också börjat på dagis (inskolning nästan klart) och jag har börjat jobba deltid nu.
    Fick lite extra hormonstöd (progesteron), för att förlänga lutealfasen (mellan ÄL och mens)...inte bevisat att det hjälper men skadar inte. Måste komma ihåg att ta dessa vagitorier 2g/dag, inte så lätt när man nu har kört helt ostimulerat. Det var lättare när man precis hade gjort behandlingen och var inne i medicinering varje dag.
    Det är säkert jättebra att du har en 1-åring som kan hålla tankarna från ruvningen och skulle du glömma någon vagitorie så gör det säkert inget...speciellt eftersom du fick be om det och läkaren väl inte tyckte att det skulle behövas egentligen. Hoppas nu dagarna går fort och att embryot fäster som det ska, så att ni får en till duracell kanin!!
  • Marvin
    myran6801 skrev 2010-08-31 19:03:38 följande:
    Anlo & marvin, tack söta ni för svar! Det är verkligen fantastiskt ha er som stöttar! {#emotions_dlg.flower}
    Är evigt tacksam för att ni finns! Kram kram
    Det är roligt att följa andras kamp och hjea på!!
  • Marvin

Djurgårdsrutan - Oj, vilken semester?! Hoppas allt är fortsatt bra!! Grattis!!

Myran och Anlo - Håller tummar och tår för er imorgon!!

• Marvin
    påfågeln skrev 2010-09-01 22:09:47 följande:
    Hej! Jag är ny i eran tråd. Har tid på Cvl 29/9, har tidigare gått på Ivf kliniken i Stockholm. Har där gjort fyra fulla ivf försök och ett Fet som alla har misslyckats. Är gammal i dessa sammanhang 41 år, har två barn på vanligt sätt sedan tidigare en dotter på 15 år och en son på 6 år. Har haft två utomkvedshavandeskap och op bort båda äggledarna. Har hållit på med Ivf i ett år, när alla prover gjordes för ett år sedan såg chanserna goda ut men ändå har det inte fungerat. Har fått totalt 8 embryon återförda. Anledningen att jag inte vill ge upp är att våran son fick Leukemi för två år sedan, då föddes en stark längtan efter ett barn till. Jag tror att människan kan känna så när man inser att ens barn faktiskt kan dö. Har nu skickat över mina journaler till Cvl och även varit och tagit nya blodprover. Jag hoppas jag kan få en second opinion från dem.
    Hej!

Hoppas att du lyckas bättre på CvL!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen