• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

anlo24 skrev 2010-08-05 15:42:30 följande:
    Jag har nu fått tag på kliniken. Det tog sin lilla tid Tyvärr var det som vi befarade. Labb personalen skulle starta upp maskinerna idag. Sen ska dom servas. Så tidigaste frysförsöket kan göras på må. Så denna gång snavade vi på målsnöret :| Men det var nog nån mening med det. Så nu blir det en mnd väntan till den ursprungliga planen. Kramar till er!
    Säkert är det meningen att du ska vänta till nästa menscykel!! Det går snabbt ska du se!! Lycka till med upptining!! Kram
  • Marvin
    pernilla1972 skrev 2010-08-05 10:37:19 följande:
    men finns det inte att man har gratisförsök på landsting men vilket landsting tillhör man när man bor i högsjö,vingåker
    örebro har ju tre försök hur är det i södermanland
    Har ni gjort utredning och konstaterat att ni behöver hjälp an IVF?
    Har inga gemensamma barn sedan tidigare?

Antar att ni hör till Sörmlands landsting och här är det två "gratisförsök".
    Om du inte gjort utredning så behövs det och den ska påbörjas innan kvinnan fyller 38år, har jag för mig att de sa till mig här i Nyköping.

Hoppas att du fick lite mer svar, annars får du fråga igen!!
  • Marvin
    myran6801 skrev 2010-08-05 22:17:59 följande:
    hej vänner,
    imorse började jag spraya! vet inte riktigt vad jag ska känne inför detta vårt tredje ivf, nervös, hoppfull, orolig. Alla möjliga känslor far runt.
    kram M
    Härligt!! Tredje gången gillt!! Lycka till!!

Kram
  • Marvin
    myran6801 skrev 2010-08-09 21:08:22 följande:
    Halloj alla, har verkligen känt av sprayen denna gång. Svettningar och uppkörd mage. Har inte känt ngt alls vid de två tidigare gångerna, undrar varför jag gör det nu. Imorgon ska jag äntligen på akupunktur igen, det var innan semestern senast vilken känns som det var en evighet sen. Har dock drukit örtavkok hela sommaren. Hur har ni andra det? kram M
    Kanske är det ett gått tecken!? Hoppas det!!
  • Marvin
    pernilla1972 skrev 2010-08-13 06:14:21 följande:

fick svar om ivf med rgler blir inget för mig
    ålder är till 38år jag blir det den 28e nu
    så bara försöka själva å se

Tråkigt för er!! Det är tufft när det finns regler!!

Om man vill kan man ju vända sig till en klinik privat och betala för deras tjänster, men det kostar ju en del, men om det inte lyckas verkar man ibland kunna få tillbaka sina pengar, men det vet nog andra bättre än jag.

Jag kan i alla fall rekomendera Carl von Linné...www.linne.se/

Hoppas ni har tur och lyckas själva!!!
  • Marvin
    myran6801 skrev 2010-08-15 17:18:55 följande:
    Ja, det känns som om tiden går fort men det brukar den ju göra fram till ÄP och sedan är den där hemska ruvtiden! Men men dit är det fortfarande ett tag kvar. Kul att vi antagligen kommer att följas åt då iallafall! Nu mår jag bättre, känner inte så mkt av sprayen eller jag har kanske vant mig vid svettningarna på natten . Dricker fortfarande mina örtavkok och ska på akupunktur i början av veckan. Blev lite nojjig häromdagen och började få  funderingar som "tänk om det inte blir några ägg". Vid vårt första försök var det 6 äggblåsor men bara 1 ägg, är så orolig för att det ska hända igen. Men min gulliga man försöker säga "det kommer inte hända igen"....fick också för mig att tänk om örterna skadar äggen. Fy vad man håller på! Nog om mig, hur är det med dig? Mår du bra? Tycker du väntan är jobbig?
    Sköt om dig! Kram
    Visst är det massor med tänk om...förstår att det är jobbigt!!

Tyvärr är det även en massa tänk om under graviditeten. I v.13 var vi på KUB-UL och det var härligt att se det lilla livet. Nu är jag i v.16+3 och nu börjar jag med en massa tänk om...det är långt till riktiga ULet i v.20. Jag har nu bestämt mig för att försöka få tag i BM imorgon, så får vi se om jag blir lugnare av det. Det är ju inte bra att oroa sig heller...men så lätt att säga inte så lätt att följa!!

Lycka till allihop!!
  • Marvin

En av anledningarna till att jag var så nojig nu var bla att jag satt sönder en plaststol för ett par veckor sedan. Det resulterade i att rumpan for i "backen" och det gjorde ont, dock inte i magen. Så först var jag inte så orolig men blev det mer och mer. Fick tag i min BM idag och hon hade ett återbud så vi fick komma dit i em och hon hittade direkt hjärtljuden!! Så skönt!!

Hoppas min känsla av frid, eller vad man nu ska kalla det sprider sig till er alla också!! Nalle

• Marvin

Anlo - Din sambo vet säkert att det är mens-hormonerna som gör dig irriterad, men när man är mitt i det kan det vara lätt att glömma, men tänker man efter så faller väl bitarna på plats.

Vi gjorde ju vårt IVF via landstinget i Sörmland och obligatoriskt innan vi fick börja var att gå till familjepsykologen (tror jag hon var). Det tog en timme och hon frågade en del om oss osv. Tanken var att om barnlösheten, behandlingen eller vad som (kanske) gjorde att vi behövde prata med någon så skulle vi känna till henne och ha lättare att komma dit, om vi verkligen behövde. Jag skulle absolut kunna tänka mig att boka in en tid hos henne om vi behövde. Jag tycker inte alls att du ska bita ihop...om ni är överrens om att gå och tala med någon så tycker jag inte att det är något fel i det!! Snarare är det ju bra att vårda relationen och det kanske man inte klarar helt själv i alla lägen!! Bättre att få lite hjälp och kunna hålla ihop än att glida isär...tror jag.

Styrkekram!!

• Marvin
    anlo24 skrev 2010-08-16 19:36:57 följande:
    Tack för ditt svar. Jag hade nog isf tänkt att gå o prata själv. Mer för att hitta styrka. Så jag blir gladare hemma.
    Är det fel?

Kram
    Aha, nej, det kan väl inte vara fel. Fast jag tror att du ska säga till din sambo att du går dit. Eller tror du att han inte vill att du går dit?

Kram
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-08-16 19:57:58 följande:
    Jag har absolut tänkt att berätta. Han har nog inget emot att jag går.
    Jag tycker du ska göra detta!! Tror du skulle må bättre efter!!

Hoppas någon annan vet om personen är bra!?

Kram
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen