• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Grattis Susie!!

Själv ska jag börja med Menopur korta metoden på nästa mensstart. Beräknat nästa vecka men kan redan ske senare denna vecka (fick förra mensen lite tidigare än tänkt).
    Ska dock ringa CvL i veckan och fråga om planeringen. Fick en lägre dos utskriven nu (300 jmf med 375 tidigare) kanske läkaren vill köra lägre dos men längre sprutperiod?? (förra gången sprutade jag 1v. med 375).

• pp08

Poussin: hoppas dina äggblåsor växer till sig fint.

Jag ska börja med korta metoden om några dagar (sprutstart lördag eller söndag, gissar jag). Har fått rosa flytningar, så mensen är på G. Denna gång ska jag spruta 300IE menopur mot 375 förra gången. Det var tänkt att jag ska kanske spruta lite längre; förra gången sprutade jag knappt en vecka. Har alltid tyckt att jag trodde att de plockade äggen för tidigt då det har varit många omogna, får se om det blir bättre denna gång. Kankse man får möjlighet att säga sitt. Blir 5e IVF (blev gravid efter 3IVF, gjorde därefter i höstas 1FET och 1IVF för syskon).

Curly: hoppas på fint resultat till dig med!

• pp08

Lycka till Poussin och CurlyRed.!!

Myran har redan varit på ÄP imorse, så nu håller vi tummarna för mys i värmeskåpet

• pp08

Poussin. Jag hoppas att min mens börjar idag på riktigt. Då ska jag börja med sprutorna på söndag. Kommer att ha kontroll/VUL på sprutdag 5 eller 6, därefter planeras fortsatt dos. Oftast har jag inte fått nytt datum för VUL men tid för ÄP några dagar senare. IVF4 var ÄP 10 dagar efter sprutstart , 3 dagar med Orgalutran (lite väl tidigt), den här gången ska jag kanske spruta lite längre samt komma på extra VUL; beror på antal äggblåsor. Jag ska även spruta Orgalutran som förhindrar för tidig 'ägglossning från sprutdag 5.

Om jag räknar med att börja spruta på söndag, kommer det att vara ÄP 11-15 dagar senare. Hoppas det inte blir just dag 14 eller15 eftersom min kille är bortrest just den helgen, hoppas på dag 13 då.

• pp08

Myran: grattis Hon måste ha menat två ÄGG eller EMBRYO, inte två celler! som de andra har sagt har de ju ännu högre krav för frysisar än för färska ägg!!! Så om dina var infrysbara var de av bra kvalitet!

Jag börjar spruta Menopur ikväll! Då blir det VUL och blodprov på lördag och sedan förhoppningsvis ett antal sprutdagar till innan ÄP. Fick tillbaka 2st. förra gången, så jag hoppas att det blir det också denna gång (dvs om de finns 2 som är bra).

• pp08

Poussin: det ska bli 300 IE Menopur (tog 375 förra gången, men nu var det tänkt att ta lite mindre och kanske spruta några dagar längre), får se vad läkaren säger och hur det ser ut på VUL på lördag. Kommer att ha en annan läkare på lördag än vid mina förra behandling/VUL/IVF, har dock haft honom vid insättning vid FET i höstas.

• pp08

Fjällsippan. Nu har CvL TD 16 dagar efter ET, förut var det 14 dagar.

När jag blev gravid var det en 5-cellig embryo (2dagars), Delningen från 4 till 5 celler skedde precis vid insättningen (under mikroskopet ) Sist fick jag 2st. tillbaka en 4-cellig och en 7-cellig (2-dagars). Efter 2 dagar ska 4-cellig vara optimalt men den 7-celliga kunde även "bara vara snabb" i delningen och kunde tolkas både positivt och negativt.

Jag skulle börja spruta igår inför nya behandlingen, och glömde nästan bort det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Skulle göra mig iordning för att sova vid 22.30 och då kom jag på att jag skulle spruta. Hade tänkt att spruta vid 22 tiden men lite senare (speciellt första dagen) gör ingenting.  puhh vilken tur att jag kom ihåg det.

• pp08

CurlyRed: hoppas allt gick bra idag och att ni kom iväg i tid! Kramar!

• pp08

Poussin: då håller vi tummarna för fina ägg på fredag!

Curly: fin skörd!! grattis.

• pp08

Har lite funderingar angående antal odlingsdagar. Jag har alltid fått mina fina embryo tillbaka dag 2, då de ska vara 4-celliga.
    IVF1 4-cellig  (fanns 1 fin embryo)
    IVF2 4-cellig  (fanns 1 fin embryo)
    IVF3 5-cellig (precis vid återinförandet) ..blev Gravid (fanns yterligare 2st  4-celliga embryo till frysen)

FET 4-cellig (från samma skörd som IVF3)
    IVF4 4-cellig + 7-cellig (fanns dessa 2 fina embryo efter 2 korta dagar)

Skulle det vara någon ide att fråga om de skulle kunna odlas i alla fall 1 dag längre om det finns fler än 1 som är OK dag 2  (så att de blir 3dagars?).  Har för mig att de på CvL bara gör långtidsodling om man har fått många ägg/embryo.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen