• Marvin

Vi på CvL fortsättningen

Åh, det här med huset gör mig tokig...verkar som vi inte kan få tillträde till huset förens 1 december och det är ju så nära när bebisen förhoppningsvis kommer, men vill hellre flytta sent än att ha en bebis att konka tre trappor utan hiss...för det är väl inte bara bebisen som sja upp i lägenheten, kan jag tro. Vi får vel se hur det blir mes kontrakt, men jag vill verkligen!! Vi är inte helt överrens jag och maken, kanske har jag skrämt upp honom med att barnet kommer komma tidigt...bara för att ha är född 27 december...men han har nog inte tagit det som skoj...ja, ja, vi får se!!

Susie - Lycka till på VUL!!

♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥ - ♥
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-06-03 19:33:07 följande:
    Jag blöder en del. Som ljus mens. Är det vanligt. Har inget minne av det senast.
    Den här gången blödde jag nog ganska mycket under själva ÄP. Kände hur det rann ut när jag låg på bristen. Och underlägget hade ganska mycket blod.
    Jag har för mig att jag blödde en del under ÄP-dagen, men att det upphörde på natten. Öm du blöder imorgon kanske du ska ringa...men du kanske ändå ska ringa då och kolla befruktning? Lycka till!!
  • Marvin

Åh, vad kul att det händer en hel del positiva saker här!!

Är för trött för att skriva mer...ska snart sova!!

• Marvin
    Susie skrev 2010-06-03 22:21:08 följande:
    Embla, glömde skriva.......JA, det var helt fantastiskt. Jag såg ett runt svart hål (hinnsäcken) och uppe i vänstra hörnet av det svarta hålet en vit pulserande fläck Hjärta, vår bebis är 2mm liten
    Susie, är du säker på att bebis är 2mm? Jag fick mitt beställda ex av ett barn blir till igår och i den är det en bild på v.6 och då står det att den är 11mm. Hoppas nu inte att jag skrämmer upp dig, för det var inte meningen. Kanske kan det variera jättemycket, jag vet inget om sådant!!
  • Marvin

Susie - Fantastiskt med VUL låter underbart!! Att få komma en gång till är nog bara bra. Vi ska göra vårt nästa vecka. Tyvärr ska vi träffa en läkare som jag aldrig träffat. Hon som jag varit hos en gång innan var inte ledig på länge.

Ja, det är vårt första!! Jag har läst någonstans att det är vanligt att IVF-barn föds tidigt, men det kanske vara förr? Jo, jag är trött ibland men inte alltid, fast jag har inte orkat mycket mer än att slappa efter jobbet, så du har nog rätt.

Vi har inte skrivit något än, men nu är pris och datum bestämt. Vi får nyckel på em/kvällen den 9 december och då räknar jag med att vi kan hyra in en flytt firma den 10:e, som är en fredag och så får vi be om hjälp med uppackning under helgen. Så det blir nog bra!! Får bara hoppas att det inte är massor med snö ivägen för då tar flytten ännu längre tid och blir dyrare!!

• Marvin

Åh, jag är så glad för allas skull!! Det känns som vi är inne i ett positivt stimm!! Och så håller jag tummar för att det blir fler plus framöver!!

• Marvin
    anlo24 skrev 2010-06-04 18:30:00 följande:
    Marvin.

Enl vad jag sett på babyvarlden.se så är embryot ca 6 mm i v 6. Och mellan 9-14 mm i v9,
    I vilken vecka är du o Susie?
    v.6+ någon dag

Verkar vara lite olika mm, beroende på var man läser...
  • Marvin
    tjenarehejsan skrev 2010-06-06 21:31:51 följande:
    Har ruvat sen i onsdags, är 3 ggr nu. Har inte alls samma molvärk den här gången men har som hugg i sidorna mest höger då och då. Är det nån som känt så
    Jag känner igen det men för mig var det mest på vänster sida!!
  • Marvin
    Särlan skrev 2010-06-08 15:14:19 följande:
    Hej på er!
    Hur var det nu med vaggisarna? Jag glömde fråga CvL igår om jag ska trappa ut dem eller bara sluta med dem när inga finns kvar. Jag har ett paket kvar nu som räcker till fredag som ju egentligen var TD. Sen tar det slut. Hur gjorde ni som blivit gravida?

Var jättemodig och bestämde mig för att ringa min barnmorskemottagning idag för att boka inskrivningssamtal. Har bestämt mig för att behandla denna graviditet som om den kommer resultera i en bebis. Varför gå och missunna sig glädjen?, tänkte jag. Fick en tid i juli då jag kommer vara 10+1. Skulle något inträffa kan man bara ringa en tel.svarare och avboka. Men det ska ju inte hända! :)

Idag har tröttheten tagit över och magen är lika svullen som vanligt. Undrar hur länge jag ska se ut som om jag är i fjärde månaden? Tills jag ÄR i fjärde månaden kanske? :P Molvärken fortsätter likaså och brösten ömmar som aldrig förr. Huvaligen vad glad man blir för symtom! :P

/S
    Jag hade iof inte vaggisar, men mitt Crinone tog slut dagen innan TD och jag hade då tagit så många som stod i pappret från CvL. Jag tog precis samma mängd/dosering hela tiden.

Varför inte boka tid!! Låter kul!!

Att vara trött känner jag igen. När jag kommer hem från jobbet är jag jättetrött. Jag får dock inte vila då för vi har så mycket på G med att köpa hus.

Jag är i princip lika stor nu som efter ÄP/ET och jag har väl insett att jag kommer se ut som om jag är i fjärde månaden...tills jag är i fjärde månaden!! Ska man våga visa sig i baddräkt?
  • Marvin
    anlo24 skrev 2010-06-09 16:20:12 följande:
    Hej Embla. Kul att höra ifrån dig! Hur går det för dig?

För egen del vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Igår var jag nojig för att det inte gjorde lika ont i magen. Men fått deso mer idag. Det gör ont när jag reser/sätter mig. Och om jag ska kliva upp om jag suttit på huk. Hugger rejält i magen och ilar bakåt mot ändtarmen. Går över efter en kort stund. Öm i magen. molvärken ibland. Allt känns ganska jobbigt. Blev nojig(are) idag. Ringde kliniken pratade med ssk Annie. Hon menar att det är äggstockarna som är svullna. Magen är svullen ser isf sig gravid ut. Men var nog mer svullen sist (har jag för mig)

Ska jobba inatt och har ett jobb som inte går att förutse belastningen men lyft är det alltid mer eller mindre tunga. Känns lite olustigt. Men hon menar att det inte kan hända nått i magen.
    Tyckte att jag ska ta Alvedon o vila. Ligga ner om det är det som känns bäst.

Har du nga råd? Glad Är det nått du känner igen.

Jag hade räknat fel på min TD så den flyttades fram från 23-21/6. Alltid nått..

Kram
    Jag känner i princip igen allt du beskriver!! Jag sjukskrev mig ett par dagar. Inget som CvL rekomenderade men jag tyckte synd om mig och var också trött!!

Hoppas att du snart mår bättre!!

Lycka till på TD!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen