• suza

Vi på CvL fortsättningen

Hej alla! Jag är ny här, kul med ett cvl-gäng! Har precis misslyckats  med mitt 3 ivf, fick menshelvetet i morse. Hade då gått omkring med mensvärk tilll och från i 6 dagar och sakta börjat hoppas på att det kanske ändå skulle gå vägen ...tänkte att det kanske var embryot som växte, men inte den här gången heller, Hur ska man orka vidare egentligen? Känner mig lika lurad varje gång.

• suza

Embla: Tack! jo jag har ägg i frysen, ska göra ett försök. Hoppas hoppas det ska funka men vågar inte tro något ... när ska du göra ditt? Jag skulle vilja köpa ett trepack till men tror du man får det? Lät lite så när jag pratade med en av läkarna, men man vet ju aldrig, när man läser på hemsidan står det att man får ha gjort högst 3 misslyckade försök. 

Hoppas ni får en bra helg alla! 

• suza

Hej alla! Hoppas ni har det bra.Håller tummarna för alla er som ruvar nu, hoppas det går bra för er!

Mickes puma: Vilken härlig känsla det måste vara! Ett stort grattis! Hoppas allt går vägen.
    Tjenarehejsan: Jag skulle köra på trepacket, jag blev förvånad att behandlingarna gick så snabbt.  Jag kom från KS och där tog allt en evighet i jämförelse. Så du kommer hinna . Har också hört att det  är embryot i sig som avgör om det blir något eller inte så man ska kunna lyckas bra även på frysta.

Själv sitter jag och väntar på måndag då de ska ringa mig för fortsatt planering. Om allt går som det ska gör vi ett frysförsök i slutet på nästa vecka. Fast jag börjar tappa hoppet, känns så svårt att orka vidare när det går åt skogen varje gång. Och ändå kan man ju inte sluta hoppas, allt ser ju alltid så bra ut när de har satt in äggen.  Känns som ett stort lotterie det här, men det är väl bara att gilla läget som min man brukar säga...
    Trevlig helg på er alla!

• suza

Vad skönt det är att prata med andra i samma situation! Det är jättesvårt för mig att prata med andra som inte går igenom samma sak, har liksom blivit som en mussla som sluter sig.  Det värmer verkligen med era ord. Förr eller senare så måste vi väl bara lyckas allihopa? Det gäller barar att orka vidare. Kram till er alla  

• suza

Embla och Susie: Jag blir så ledsen för er skull, det är verkligen skit att det inte kan funka. Man mäste bara försöka orka kämpa vidare även om det säkert känns hopplöst jut nu.
    Djurgårdsrutan: Håll ut, vi hoppas du plussar nu!
    Tjenarehejsan: Vad händer härnäst? Har ni planerat vidare?
    Cookie 27: Ja du det där med hormonmonster känner jag igen...;)  min man får sina potatisar heta ganska ofta.Jag håller tummarna för dig!

Idag planerade vi vidare med frysförsöket, nu är det bara hoppas att någon av embryona överlever... avskyr den här väntan och osäkerheten.

Kram till er alla

• suza

Hej alla! Hoppas ni mår bra så bra man kan. Har hållit mig lite i bakgrunden ett tag, har inte orkar fokusera på det här med ivf. Överlevnadsinstinkt kanske...Såg att du plussat Djurgårsdrutan, stort grattis till dig!!

Själv ska jag testa i morgon, de gjorde femdarsodling och tre blev perfekta . En sattes in för snart  två veckor men känns som om menshelvetet är på G igen. Konstigt att det aldrig funkar även om mina embryon ser perfekta ut varje gång.

Lycka till alla vart ni än befinner er i processen.

• suza

Såg att några undrade om Akupunktur. Jag har testat det hos två olika akupuntkörer i sthlm och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Ho den första jag gick hos kändes det mest avkopplande och det är säkert bara bra för kroppen att varva ned, men jag blev inte gravid även om jag  gick två gånger i veckan. Sedan  bytte jag till den andra. Där kan jag inte påstå att jag kände något alls, men jag blev istället gravid. Fick sen tyvärr misfall. Jag har fortsatt att gå och varje gång har jag fått ett svagt pluss men det har ändå inte funkat hela vägen. Så min känsla nu är att om det är ett ok embyo så borde det funka utan hjälp. För mig har akupunkturen mest blivt ett ytterligare måste på  listan på saker att göra men om man tycker att det känns bra och man tror på det så är det så klart inte negativt.

• suza

Hej Myran,

Välkommen!  Menopur är krångligare men för mig har det gett mycket bättre resultat än både Puregon och det andra som jag glömt namnet på. Tyvärr inte gravid ännu men kan ju säga att jag gick från 2-3 befruktade ägg till 6-7 på menopur. Så även om det 'är mycket krångligare så kan det löna sig!

• suza

Hejsan tjejer! Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att mitt test var positivt!! Jag har inte fattat det själv riktigt...det gjordes på en FET som de odlade tre dagar till. Det är mitt 6 försök. Den här gången ska jag inte hoppas för mycket för mitt förra plus slutade med MA.
    Såg att  du plussat du med cookie, stort grattis till dig!! Hoppas så mycket  att ni alla ska få plus snart...
    Kramar till er alla

• suza

Hej tjejer! Har varit bortrest så har inte varit inne på ett tag. Hoppas ni har haft en bra påsk alla och kunnat vila upp er. Själv har jag inte fattat att jag fick det där plusset, det är helt sjukt; först har man ångest för att man inte lyckas och sedan när det går , ja då får man ångest för hur det ska gå! Hur kokko är man egentligen;) Är väl extra orolig för jag fick ju MA förra gången och det var bland det värsta jag varit med om. Ska på koll nästa fredag och vågar inte hoppas för mycket innan dess... Men , det positiva är att det kan gå till slut så ge inte upp hoppet någon av er! Djurgårdsrutan; Känner du av graviditetssympton ännu? För mig har det bara varit lite molvärk i magen och lite spända bröst, annars som vanligt... Trevlig helg på er alla!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen