Inlägg från: tiamant |Visa alla inlägg
  • tiamant

Vi på CvL fortsättningen

Ansluter mig till er då jag går på CvL och är mitt uppe i en IVF. Sprayar och tar puregon-sprutor för fullt just nu. Ska på VUL på tisdag hos superman.

• tiamant

Embla82: Jag är på dag 4...och nu ser jag i kalendern att jag ska ju på vul på onsdag, inte tisdag. På dag 2 har jag för mig att jag började få känningar i äggstockarna. Vi har nyligen flyttat och kylskåpet är ett gammalt 80-tals kylskåp. Det har pendlat mellan 1,5 grad till 9 grader, så jag är lite nojjig att alla medicin jag förvarar där ska ha tagit skada. Håller tummarna för dig att du ska få många fina äggblåsor på VUL.

• tiamant

I dag har jag blivit ruvare, första gången vi gör ivf. Av sex ägg var det ett som utvecklades bra. Men vi fick inget till frysen, brukar man få det? Enligt Oddvar var det inte vanligt, men här innne tycker jag det låter som att alla får ägg till frysen...

• tiamant

Embla: Tack för svaret! Tröstar lite. Hoppas att vi klarar det i alla fall.

• tiamant

Susie: Lider med dig, det är en jättejobbig situation. Man vill ju så gärna bli gravid plus att det kostar så mycket pengar varje försök. Mycket längtan och möda och energi med sprutor och sprayning etc vill man ju ska ge resultat... Jag känner själv som att det inte har gått vägen och kämpar med de känslorna. Fast jag har flera dagar kvar till testdag.

Tre frågor:
    1) När de gjorde återinförandet på er, kollade läkaren med vul då att det satt rätt i livmodern?
    2) Vilken dag är RD1, dagen då återinförandet sker eller dagen efter?
    3) Vilken dag i cykeln är man på? Alltså när återinförandet sker är man i verkligheten då i mitten av menscykeln, alltså 3+0, eller?

• tiamant
    Embla82 skrev 2010-02-09 20:18:45 följande:
    tiamant, ja detta ruvande tar knäcken på en. När har du testdag? jag svarar på dina frågor: 1) nej, inget vul gjordes, ägget går ju inte att se med vul så jag tror inte att det skulle hjälpa? 2) Ruvardag 1 är daget efter et/fet, i alla fall som jag räknar. 3) Jag räknar äggplocket som dagen för äl. Et är två dagar efter (oftast). Jag vet inte riktigt vilken vecka det blir men det kan man ju kolla med graviditetsuträkningsverktyget som finns?
    Embla82: Tack för dina svar! Jag har testdag den 22/1...lång väntan.
    Varför jag frågar om vul, är för att jag läste om någon annan där de hade gjort så och såg en liten grå fläck.
  • tiamant

Just det, skulle skriva att syftet med vul var ju då för att vara säker på att man hade implanterat rätt. Jag har en ororande tanke om att de kanske inte vet att cellen kom ut ur katetern, de kan ju inte se den...

• tiamant
    Embla82 skrev 2010-02-09 20:51:54 följande:
    men inte kan det bli en grå fläck redan vid et? 
    Nej, det borde det inte bli, håller med...

Men hur kan de vara säkra att de fått den på plats?
  • tiamant

Hej alla!

I går på RD8 tjuvtestade jag och det vart ett svagt plus. I dag är det ett tydligt plus! Är himmelskt glad!!!!

• tiamant

Embla82: Jag kände igen symptomen så väl från mina tidigare graviditeter, yr, ryggont och lite mensvärk. Jag tänkte att jag måste vara gravid...

• tiamant

Tack så mycket tjejer!

Håller tummar och tår för att det blir er tur snart!

Det var min första IVF.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen