Inlägg från: JohannaJ |Visa alla inlägg
  • JohannaJ

Hästtråden v. 11

Hej allihopa!
    LÄnge sen men jag har varit med om en elak olycka som resulterade i sängliggande länge, fick benet avsparkat + korsband i knät och menisk som åkte av.

Men nu är vi på gång igen. Äntligen! Hästparken har utökats med ett fint sto e Chess.

• JohannaJ
    Nemia noj skrev 2010-01-07 13:37:49 följande:
    Johanna; aj vet bara hur j**a ont de gjorde att bli kickad av kallblod fölis på 2 mån gammal. Hoppas de blir bra snabbt.
    3 veckor nu och fortfarande helt galet ont.
    Slipper nog iag op och för det är jag så glad (ser fram emot hoppkursen nästa helg)
  • JohannaJ

Har någon av er koll vilken sorts rygg en pessoa paris sitter bra på?
    Hade sadelprovare ut men hon hade ingen med sig
    Attans för jag vill så gärna ha en.

Mitt sto rids i en kieffer donau nu (aj för den är aphård)

• JohannaJ

Hej allihopa!
    Tack för alla snälla ord. J*vla häst att sparka mig. Och jävla JOhanna att inte binda upp unghästen innan täckesbyte...

Jag har BTW en ny häst!

• JohannaJ

Jepp, ett Chess sto. Helt galen och alldeles underbar. Aldrig har jag varit så kär i en häst. Det taktas och hoppas och stegras men där mellan är hon.... alldeles underbar.

Jag skulle iväg på kurs i helgen men nu är den inställd. Bajs. Undrar om man skulle iväg på en pay´n´jump istället?

Har föresten min gerswinbebis på annons. Jäklar vad segt det går att sälja häst. Jag har verkligen dumpat priset men det går som sagt segt.

• JohannaJ

lurkan: Jag skulle ha låtit hästen vila och gå i så okuperad hage som bara möjligt. Och eftersom jag lindar i tid och otid så skulle jag ha hästen lindad i hagen.

• JohannaJ
    Fru X skrev 2010-01-11 16:53:53 följande:
    lurkan: VILA. Lång vila så den får läka ifred. Jag skulle inte linda i hage pga skaderisk. Johanna: Spännande! Hur gammal är den?
    en tant. Född -99

Cajsasmamma: Skönt med en till lindare. Jag är ensam om att linda mina i hagen på våran gård när det är tävlingssäsong. TRor mig ha klarat många mindre skador med det.
  • JohannaJ
    Tonci skrev 2010-01-11 20:09:43 följande:
    Ja, vila får hon ju göra nu naturligtvis. Hon bev avställd i lördags. Hittade lite puls idag, så är ju lite orolig. Men hon får vila ett par dagar och så får jag kolla upp det om det inte blir bättre. Men tänkte på hagen, hon ÄLSKAR den hagen hon har nu, massa roligheter i den och hennes två pojkvänner går ju med henne. Ska jag ta ut henne ur den? Har ju en häst som hatar att stå själv, och kan ibland få för sig att springa ur hagen om hon inte ser sina kompisar. Och den hage dom går i nu kan dom försvinna bakom ett träd, så jag är ju lite orolig för att hon ska springa igenom om hon inte ser dom. Vilket antagligen ger mer skador. :S Linda i hagen kan jag inte bestämma mig om riktigt. Stallägaren som har mycket skadekunskap tyckte att jag skulle linda under natten, men just pga att lindorna KAN linda upp sig under dagen så är det bättre utan i hagen. Dock är jag väldigt säker på hur jag lindar ben. Så det skulle fungera. Men skulle jag linda med fleecelindorna då, eller ta elastiska ridbandage? Vad tycker ni? Får fundera lite till. Sist hon vrickade sig klarade hon sig utan bandage i hagen. Tycker så synd om min lilla bebis. :(
    Jag lindar med equiline stickade lindor med stora eskadronpaddar under i hagen.
    Förstår inte riktigt hur ni resonerar kring stora skaderisken med att linda i hagen. Iof har vi plana gräshagar men jag faktiskt aldrig varit med om att en häst skadat sig av att vara lindad i hagen. Jag har jobbat på proffsstall när jag var yngre och vi släppte inte ut en häst utan lindor under tävlingssäsong. Kan du linda ordentligt så gör det.
Svar på tråden Hästtråden v. 11