• Anonym

Fluoxetin, hur har det funkat för er?

Nån som ätit Fluoxetin mot både depression och hetsätning??

Hur har det funkat för er? Har ni lyckats hålla vikten neutral alt gått ned något i vikt av den här medicinen??

Skriv och berätta vad ni tycker/tyckte om den.

Har nyss fått den utskriven mot depression pga att jag är livrädd att gå upp i vikt av medicinen not depression.

• Svar på tråden Fluoxetin, hur har det funkat för er?
  • Anonym

Jag gick inte upp i vikt av den.
    Flouxetin och Zoloft ska inte ge viktuppgång.

Men du kommer nog få olika svar här tyvärr.

Men sök på fass så ser du biverkningarna.

• Anonym

Har kollat på FASS men ville gärna höra lite av folk hur den fungerat på dem, vet att det är olika för alla men det är intressant och se vilka biverkningar de flesta fått eller inte fått, ger en annan bild än FASS.

• Anonym

Intressant o höra era berättelser så att säga. Hoppas fler skriver så man kan se hur olika den fungerat på olika personer.

• Anonym

Tycker ni att den här medicinen har fungerat mot er depression om det var anledningen att ni åt den?? Hur lång tid tog det innan ni började märka nån skillnad??
    Har ni fått ett jämnare humör tycker ni om ni inte hade det innan? Och ni som ätit mot bulimi har ni tyckt att den fungerat?? Hur lång tid tog det för er innan ni märkte nån skillnad och minskar den hungerskänslorna nåt som den sägs att den ska göra??

Åt sertralin och var hungrig som en häst HELA tiden och fick rejäl ångest av all mat jag stoppade i mig och sen ångest av viktuppgången, har haft tendens till hetsätning  så jag hoppas att det här kan hjälpa mig därför jag försöker se hur det fungerat för andra med denna medicin.

Nu har jag bara precis börjat med den och tog först dosen i form av en halv tablett igår kväll för att vänja in mig liksom. Vet ej hur länge jag ska äta den här dosen då jag fick de av en annan läkare än den jag brukat gå till då min ordinarie var på semester nu och jag inte kunde vänta längre. Ska prata med min ordinarie igen på måndag så får vi se då hur vi ska trappa upp dosen.

Apropå det, är det bäst att ta den på morgonen eller på kvällen??

• Anonym

Puffar och hoppas fler delar med sig av sina erfarenheter kring fluoxetin!

• Anonym

puff puff.

Nån som tycker att fluoxetin verkligen hjälpt till att dämpa aptiten och faktiskt gått NED i vikt av dem??

• Anonym

puffeli puff

• Anonym

åt fluoxetin i ca 1 år mot depression, inga biverkningar alls, blev bara till det bättre.

• Anonym

Hur har den varit viktmässigt för er då?? Har ni minskat i vikt, stått stilla eller gått ned nånting??

Svar på tråden Fluoxetin, hur har det funkat för er?