Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Allmänbildning att kunna koka kaffe?

Har man en normal intelligens så kan man lista ut hur man kokar kaffe på ett par minuter.

Men det tillhör nog knappast allmänbildning och att som gäst kräva eller förvänta sig att kaffe ska serveras vid besök om personen man är hos inte dricker kaffe är ohövligt. Skulle någon göra det hos mig så skulle jag visa åt vilket håll dörren ligger.

Heaven for the climate, Hell for the company.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Rockangel01 skrev 2010-01-02 21:23:06 följande:
    Allmänbildning vet jag inte..men som nån skrev så ska man ju kunna koka det åt andra även om man inte dricker själv. Jag har aldrig druckit men är en jäkel på kaffekokning ändå
    Varför ska man kunna göra det egentligen? Har man som kaffedrickare någon slags rätt att kräva att andra ska kunna göra ens valda dryck?
    Heaven for the climate, Hell for the company.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    nexa79 skrev 2010-01-03 16:07:10 följande:
    Jag dricker inte kaffe, men det har inte hindrat att jag kunnat både koka och brygga kaffe sedan jag var fem år gammal, herregud, vadå "om du inte dricker kaffe behöver du inte heller kunna tillaga det" det finns ju faktiskt folk som har som arbete att göra kaffe, som inte dricker det.. Tycker det är så allmänt vedertaget att "alla" dricker kaffe så det är rätt självklart att man får lära sig det, om inte annat så för att bjuda på när folk hälsar på.. Att INTE lära sig att göra kaffe känns rätt egotrippat, faktiskt.
    Det finns folk som arbetar med att laga mat de inte äter också. Det betyder inte att jag vill svänga ihop grynkorv här hemma när det är besök. Jobbar man med det så är det ens uppgift att lära sig hur man gör.

Att förvänta sig att få kaffe serverat hos någon som inte själv dricker det är självupptaget och egoistiskt. Detsamma att alla ska kunna fixa i ordning det på jobbet eller liknande.

"Alla" äter köttfärssås, förväntar du dig att en vegetarian ska servera köttfärssås när du är bjuden på middag?
    Scientific theory ≠ Guess, hunch.
Svar på tråden Allmänbildning att kunna koka kaffe?