Inlägg från: mrBlade |Visa alla inlägg
  • mrBlade

Vanligt att bli falskt anklagad inför vårdnadstvist?

Hej,
    Tyvärr så känner jag igen detta från två i bekantskapskretsen.
    Inte samma detaljer (otrohet + misshandel) men samma mekanism, dvs. falsk anmälan i ett led av planerad vårdnadstvist.
    Det handlar nog om rädsla och hon tar till vadsomhelst för att 'rädda sitt barn' från något som hon ser som ett hot mot barnet (dig, dina vanor, dina grannar/polare, vadfansomhelst).

Ha is i magen, en lögn som är motbevisad är ju till din 'fördel' i en ev. tvist.
    Jag skriver fördel inom '' för att det är ju barnets behov som står i 1:a rummet. Vi Pappor har en nackdel från början men ... om man inte tappar modet eller humöret utan ser saker ur ett logiskt perspektiv så vinner den stabilaste föräldern alltid. Detta för att stabilitet är bra för barn (tex. barnet VET vad som gäller hos Pappa oavsett vad som händer i det andra hemmet) och det värderas &-så i en tvist.

Jag har delad vårdnad (50/50) och fick till en mantalsskrivning för mitt barn, 5 år.
    Detta för att jag hade is i magen och Mamman sprang iväg och köpte hus med häst och 'glömde' barnets behov (kompisar + närhet till vänner och skola/dagis).
    Upp med hakan!
    /K

Svar på tråden Vanligt att bli falskt anklagad inför vårdnadstvist?