Inlägg från: joline ellen oliwia |Visa alla inlägg
  • joline ellen oliwia

Tråd för oss unga mammor och unga gravida!

Detta är en tråd för oss unga mammor och unga gravida (to.m. 23 år)

Här kan vi dela med oss av förlossnings berättelser, graviditeten, erfarenheter, ung mamma bloggar, tips på namn mm.

Själv heter jag Joline, 19 år, haft 3 missfall och har en ängla son som somnade in 090129.. Nu är jag gravid igen med bf 100223!
    Bor i en 1:a i vasstan i stockholm på 40 kvm men letar nytt(ska på visning nu ^^)

• Svar på tråden Tråd för oss unga mammor och unga gravida!
  • joline ellen oliwia

tack för tröst kommentarerna! Det värsta som kan hända en är att förlora sitt barn!
    När vi plussade så blev vi så himla glada, det var en lycka som spred sig över kroppen!

Kul med andra unga mammor! =)

dark baby angel:
    Vad kul med andra graviditeten, förstår din lill kille då?
    Underbart namn han hade! =)

snövit8902:
    hur berättade du att Emilio skulle få ett små syskon? :D

• joline ellen oliwia

snövit8902:
    Nej vad sött! Det är ju så svårt att förklara för ett litet barn.
    När jag skulle födas var mina syskon 3 år(tvillingar), mamma har berättat att dem trodde jag var en hundvalp :P ^^

dark baby angel:
    Barn är så söta när dem lyssnar på magen mm.
    Okej, verkligen älskade namnet!
    Är båda ni från sverige, namnet är ju lite ''utlänkt''

• joline ellen oliwia

dark baby angel skrev 2009-12-22 08:04:26 följande:

ja vi är från sverige:) men sambon har lite sigenskt i blodet. men det är som om vi får en dotter så kommer hon trolit viss bli döpt till zoe
    Okej :) Aha, för namnet är inte så ''svenskt'' :P Men underbart vackert!
    Det är också vackert, vår flicka kommer få heta Chayenne
  • joline ellen oliwia

joline ellen oliwia skrev 2009-12-22 15:28:38 följande:

dark baby angel skrev 2009-12-22 08:04:26 följande:
    Okej :) Aha, för namnet är inte så ''svenskt'' :P Men underbart vackert!Det är också vackert, vår flicka kommer få heta Chayenne
    Cheyanne *
  • joline ellen oliwia

dark baby angel:
    Tack, tack! Haha, du är inte den första ^^ Utalas som det stavas fast utan e'et på slutet!
    Det har jag men loggar alldrig in :O - jolineellenoliwia@live.se

snövit8902:
    Tycker vi med!

• joline ellen oliwia

dark baby angel skrev 2009-12-23 09:24:08 följande:

oki lägger till dej en då jag:) vad ska ni gö under jul? jag ska ner till södertälje i januari nån gång å hälsa på pappa min.
    Gör det du!
    Jag och pojkvännen ska fira jul hos min sotrasyster och hennes papillon valp Merci! Så j*vla söt =D Iaf, med mamma, pappa och min storebror!

Vad kul, träffas ni inte ofta eller?
  • joline ellen oliwia

Välkomna alla nya!

Dark babt angel:
    Vad synd :( Tråkit när sådant händer!
    Men kul att ni är vänner igen!

• joline ellen oliwia
    MikuAndSaraLi skrev 2009-12-24 02:15:52 följande:
    Det lät inte kul alls. Ingen ska behöva gå igenom nåt sånt.. Jag heter Miku (fyllde 20 nu den 25e November - är 89 alltså) och är mamma till Sara-Li som föddes 29e Maj i år, klockan 04.28 på morgonen ^.^ Vi bor precis utanför Stockholm, kan man säga. I en liten håla som heter Haninge ^^'
    Nej, tycker inte jag heller. Men vad hoppades man på igentligen?
    Han var född i vecka 19 enligt första ul och gick alldrig på RUL..

Min storebror bor i Haninge så där har man varit ngra gånger :D
  • joline ellen oliwia

Vad läser ni för mamma bloggar då, tipsa mig! Har knappt några...

PS. God jul alla!

• joline ellen oliwia

dark baby angel skrev 2009-12-24 10:28:27 följande:

God jul alla:) hoppas ni får en härlig jul. ska in till mamma nu och ficksa me jultårtan. (kommer bild sen) vi ska fira hemma hon min mormor o morfar i år:) va hemma här föra året. ska bli kul.
    God jul! Ja, detsamma!

Mysigt =)
    Ska precis åka till min storasyster som bor i haninge :D
  • joline ellen oliwia

dark baby angel skrev 2009-12-27 21:20:38 följande:

mår så dålit jut nu:( har ont i höftrerna kan knapt bära in sonen till sin säng när han somnat för höftera kronglat=( ååå skulle värklingen behöva träffa nån å bara se en film å äta nå go mat lr liknande. å för söker komma på nå bra pojknamn som pasar i hopp med dominic men står still. inget som liksom fastnar uch känner mej värdelös *snyft*
    Jag älskar keenan, brandon, Calvin, Chad och Edgaro
    Kanske något tips?
  • joline ellen oliwia

dark baby angel skrev 2009-12-28 11:05:03 följande:

jo dom va fina:) men iget som riktigt fastnar. gillar tristan mycket men vet inte
    Det var fint! Men när har du bf? =)
  • joline ellen oliwia
    mammasangel skrev 2009-12-28 14:57:25 följande:
    Hej! Börjar med att säga, att jag förstår all din sorg, men även din lycka! Är en tjej på 19 år som bor tillsammans med min sambo i Stockholm! Har också haft mf tidigare, och känslan när man plussade igen är obeskrivlig! :)Nu väntar vi våran lilla tjej till i Mars, och hon är så efterlängtad. Lite svårt att hitta tillbaka till tråden, men jag finns på: www.mammasangel.blogg.se om ni vill prata vidare! :)Skulle vara hur kul som helst med en fika kanske, bolla lite? Finns ju flera 'ungaföräldrar' grupper kring stan, men som sagt! har liten inte kommit så är de lite svårt kanske.Kram och lycka till!
    Jo, vi känns rätt lika i sttet då. Vi förstår varandra vilken lycka det är när man ser plusset.
    Jag väntar en liten dotter 23 februari, är 19 år och bor i stockholm.
    Så vi kanske kan träffas någon dag? =D
  • joline ellen oliwia

dark baby angel skrev 2009-12-28 18:59:44 följande:

har den 12 april men om den har lika brottom som sin store bror kommer h*n tidigare
    när födde du förra gången?
  • joline ellen oliwia
    mammasangel skrev 2009-12-29 09:13:33 följande:
    joline ellen oliwia skrev 2009-12-28 18:54:04 följande:
    Oj! haha, då ligger vi jäkla nära i tiden, har bf den 20 Mars! :) Ja men självklart. Läste lite på din tråd på framsidan! var det mest för att provecera eller va den faktiskt på riktigt? lite komisk om inte annat;)Men absolut, det skulle verkligen vara jätte roligt. Speciellt att vi ligger kring samma vecka också! Kram!
    Det var det jag tänkte, skulle vara kul om typ våra döttrar blev kompisar osv.

haha, kanske lite både och ^^
    Men min lill tjej äger en armani napp, en armani pyjamas, en burberry body och ett par baby uggs. Klart jag älskar att springa runt på NK, absolut mitt favorit ställe! Är inte exakt lika snobbig som man får bilden av där.
    Men jag älskar märkes saker, gick i privatskola osv.

Tycker jag med, exakt! Idag går jag in i vecka 32, vilken vecka är du i? =)
    Kram!
  • joline ellen oliwia
    Pernillaa skrev 2009-12-29 10:01:47 följande:
    joline ellen oliwia: Din blogg fungerar inte =/
    nope.. Tog bort den :D
Svar på tråden Tråd för oss unga mammor och unga gravida!