Inlägg från: Gazelle |Visa alla inlägg
  • Gazelle

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Så himla ledsen för er skull, Need . Kramar.

• Gazelle

Need - lider med dig/er. Kramar igen!

Lapinette - grattis i förskott! Fyller själv jämnt i början av januari och inser att om det ska resas då borde det planeras nu, men det har inte blivit av. Annars vet jag inte vad vi ska göra, fest den tiden på året känns lite avslaget, precis efter nyårsafton.

Glitter - hoppas att det är något annat än en bakterie som spökar! Om inte så hoppas att du inte blir alltför magsjuk. Förstår att ni är skeptiska till SH om de inte vill ge dig den medicin ni fick när ni gick hela vägen. Vill de inte det nu heller när ni bevisligen lyckats?

• Gazelle

Lapinette - grattis! Ett stort steg på vägen mot föräldraskap!

Lycka - fy vad jobbigt. Hoppas att svärmor klara sig med denna behandling.

Här rullar livet på. Ska vara föräldraledig efter 6 månaders jobbande, fram till dagisstart i mitten av oktober. Så jag hoppas på en fin september.

• Gazelle

Grattis till pojken, Miss Gul!

Need - grattis till giftermål! Hoppas så att hoppet återvänder och att ni tar er vidare på ett eller annat sätt. Har ni likt Lapinette alls funderat på adoption? Obs,  detta är en fråga enbart, inte alls något käckt tips. Karm till dig.

Lycka: så jobbigt att S är så ledsen varje gång du lämnar henne. Vi börjar inskolningen nu, får se hur det blir för vår lilla S. Känner att jag har ganska dålig beredskap för alltför stor ledsnad.

Lapiette - kul att era papper nu gått iväg och att landet är klart! Dum fråga kanske, men är det alltid så att man står i kö för bara ett land i taget?

• Gazelle

Gott nytt år allihop!

Lycka - vilken grej! Grattis. Hoppas ett det går vägen för er. Förstår att det otroligt. Varit hos gyn nu?

MissGul - vilken otäck upplevelse och vilken otur du haft. Hoppas att du mår bra nu.

mala - grattis till fint högskoleprovresultat! Kul med läkarprogrammet så småningom.

Glitter - vad kom ni fram till på SH? Ny behandling snart?

Sofia - förstår att du känner dig skeptisk till St Göran vid det här laget. Kanske ska ni satsa på nytt färskförsök? Lite högre chans att lyckas med det än med FET. Och de frysta finns ju kvar under tiden. Men såklart svårt att råda någon.

Vi funderar alltjämt på FET (3 embryon kvar hos StG) i vår/sommar. Men vet inte om jag orkar med stressen och oron under hela processen. Blev faktiskt gravid i höstas, men fick ett tidigt missfall. Det väckte en hel del känslor som jag varit lyckligt förskonad från ett bra tag. Dessutom, eftersom graviditeten var helt oplanerad, fick det oss att på allvar mer tänka över om vi vill ha fler barn. Nu kom vi i och för sig fram till att vi vill det, men jag börjar också känna mig stressad pga av åldern (nyss fyllt 40). Ja, ja, vi får se. Finns det några som helst bevis på att det är enklare att bli gravid någon tid på året?

• Gazelle

Sofia - gratulerar till ruvarstatus. Håller tummarna nu!

Muskot - Två år är en härlig ålder. Jag gillar verkligen när de små blir mer snackiga (begripligt snackiga, alltså).

Här lunkar det på, Sigrid fyller två om tre månader och har precis flyttat ur spjälsängen. En härlig sjukdomsperiod har vi bakom oss också. Nu längtar i alla fall jag efter våren!

Det blir nog FET-försök i antingen juni eller augusti/september. Tror att jag skulle ångra mig om vi inte tar den chansen att bli gravida igen. Får väl kontakta StGörans och se när de har möjlighet att ta emot oss och också kolla vilken behandling de tänker sig. Har bara gjort ett FET tidigare, det var stimulerat.

• Gazelle

Sofia - vi har tre eskimåer. Efter vårt första ivf fick vi fem till frysen, varav bara ett överlevde och kunde föras tillbaka. Har därför inte alltför stora förhoppningar nu men vill ändå ge det en chans. Trots allt fick vi ju lilla S i denna skörd! Jag har alltid haft regelbunden cykel, men tycker mig märka skillnad sista halvåret. Får väl föra protoll och ta upp det med dr inför försöket. Funderar också på akupunktur eller inte. Hur gör du?

• Gazelle

Jag har ju såklart läst mycket gott om den akupunktör du nämner. Jag gick till en annan, på Barnhusgatan, både i samband med FET och vid vårt senaste försök. Enbart aku, inga örter. Hade kanske tänkt att helt strunta i sådant nu och bara köra "skolmedicinskt", men börjar tveka. Ska vi satsa så kanske vi ska göra det ordentligt! Ska kolla Lagercrantz sida.

• Gazelle

Sophia - hur har det förresten gått med odlingen av era resterande embryon?

• Gazelle

Nej Sofia! så tråkigt och ledsamt att det inte gick vägen denna gång. Kram och hoppas att du återhämtar dig och laddar upp inför nästa behandling i sommar. Vi kanske rentav blir synkisar då!

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10