• Needed

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Hej vänner! Å tack, Grisen, för info om nya tråden!! Jättekul att höra från dig. Med oss är det helt ok. Ska förmodligen få ta lite fler tester (efter viss påtryckning från min sida). Vet mer på måndag. Stora kramar!!

• Needed

Jag vill också önska er alla en riktigt god jul!! Jag hoppas helgen bjuder på härligt umgänge med dom ni tycker om. Kramar!!

• Needed

Åh Lapinette, din lyckans ost!! Va härligt med Thailandsresan!! Ni reser verkligen en hel del, du och din man. Jag/vi får ta och följa i era fotspår, tror jag, det låter härligt Jag hoppas 2010 ger dig allt gott! Kram!!

Gott nytt år till alla er andra också! Ni som kämpat klart och nu lever det ibland fortsatt kämpiga livet som föräldrar, ni som funderar på nya kämpartag och vi som fortfarande kämpar på för att få vårt efterlängtade barn. Jag hoppas att 2010 behandlar oss väl Kramar!
  • Needed

Lycka; vi har precis fått kontakt med en ny läkare på Octavia så det är därigenom vi får göra testerna. Vet inte exakt vilka tester det är vi ska ta, men det har att göra med hur blodet koagulerar. Läkaren verkar dock, som de flesta läkare, tveksamma till att detta har någon betydelse för oss. Men efter att jag stått på mig så fick vi ta testerna.

I övrigt så har vi två glada nyheter: vi som trodde att vi fallit ur kön till ivf på Huddinge (pga slarv från vår sida), har fått en kallelse till nybesök. Det blir spännande att se vad dom säger och om dom låter oss så gör vi nog ett försök. Vi har också fått kontakt med en läkare i Helsingborg som ev kan hjälpa oss med behandling om vi blir gravida igen. Det är många hinder vi ska över innan vi når så långt, men det känns bra med en plan iaf! Kom igen nu, 2010, låt det vara vår tur...
  • Needed

Lapinette; skulle svara på ditt meddelande i min inbox, men hittar det inte? Konstigt. Hur som helst; vilken bra läkare du fått tag på! Tänk att man är så ovan vid läkare som uppvisar det där du beskriver och att det dessutom kan gå lite raskt. Hur känns det inför operationen?

• Needed

Lapinette; förstår att det måste vara blandade känslor. Att tänka sig att något skulle kunna ha åtgärdats och att det kanske hade gjort att situationen sett annorlunda är...ja, vad ska man säga...nedbrytande. När jag nu fick börja äta Levaxin och direkt blev gravid så kan man ju säga att tanken dök upp, "tänk om jag hade ätit detta tidigare...". Men förmodligen är det väl inte så enkelt. Å tankar kring "om bara..." är väl sällan hjälpsamma. Men jag förstår känslan.

Proverna kommer jag att ta i början av denna menscykel, så inom nån vecka eller så. De tester jag ska ta har att göra med olika koagulationgrejer, vet inte namnet på dom. TNF-alfa har jag ju redan tagit (på Lucina), så där vet jag att jag ligger lite högt.

Sofia; det låter härligt att vara i Spanien! Hur länge blir ni där? Å hur är livet som mamma?

Glitter; jag har gillat Linné hela tiden, men jag förstår vad Lycka menar med att de inte är så villiga att prova nya saker. Utifrån min erfarenhet så skulle jag rekommendera dem, men smaken är ju som baken

Jag hoppas ni alla har en skön lördag kväll! Sambon drog i väg och träffade några kompisar för ett tag sen, så roar mig på egen hand (dvs ska snart gå å lägga mig ). Puss på er alla fina flickor!!

• Needed

Mala; tack! Jag hoppas också. Åsså hoppas jag att det blir nån ordning på blödandet nu.

Senaste nytt hos Need: har varit på ett första besök på Huddinge och känner mig väl inte sprudlande direkt. Förutom min i allmänhet rätt "avmätta" inställning till att genonmgå behandling, så kände jag mig inte direkt upplyft av besöket. Egentligen var väl inget direkt fel, men ändå kändes det så. Doktorn inledde med att konstatera att "vi ju varit med ett tag" (ja, det kan man säga ja...), men går sedan vidare med att ge oss en broschyr om fertilitet. Va? En broschyr om fertilitet?? Vad får honom att tro att vi - efter 2 inseminationer, 7 ivf-behandlingar och 6 återföringar - behöver en broschyr om fertilitet? Han gav även informationen om hur ivf går till osv. Suck. Det skulle ha känts skönt att faktiskt bli sedd som en individ som har ett annat "ingångsvärde" än normalt. Om ni förstår vad jag menar... Överlag fick jag känslan av att här körs standardprotokoll på löpande band.

Hur som helst så ska vi få göra ett försök. Efter vul konstaterades att jag har en cysta på ena äggstocken. Förhoppningsvis försvinner den efter mens, om inte så verkar det som att vi får vänta med behandling till den är borta. Eftersom jag nu haft mens så ska jag dit på nytt vul för att se hur läget är med cystan. Ja... Det var väl det senaste.

Va trött jag är på det här, hörni.

• Needed

Tack Glitter! Tröttsamt var ordet...

Gazelle; va snabbt tiden går!! Snart jobb igen. Kan tänka mig att det måste kännas konstigt. Är det mer åt kul-hållet eller mer åt ångest-hållet?

Lapinette; ja, ens vänner vill så mkt för en och samtidigt går det ju inte att förstå hur det påverkar ens liv att gå igenom det här. Om du känner dig inställd på adoption så kör på det. Då vet du ju att det blir barn! När vi blev gravida i höstas så kände jag - förutom att jag blev skiiiiitglad förstås - ett uns av...ja, vad ska man säga...irritation. Jag var då helt inställd på att det inte blir biologiska barn och kände mig rätt ok med det. Sen hände "den spontana graviditeten" och vände upp och ned på allt. Ibland vill man inte bli "lockad" liksom...

• Needed

Telefonen ringde, så det blev ett litet abrupt slut... Hur som helst Lapinette, jag kan relatera till dina känslor. Hoppas det går bra nästa vecka och att resultatet inte skapar mer förvirring än klarhet!

Senaste nytt: har kollat upp cystan och den försvann i samband med senaste mens, precis som den borde. Så nu börjar jag spraya om några veckor. På´t igen, då´rå...

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10