• mala78

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Tack för ny tråd Grisen!

Glitter, det känns ok, men jag saknar alla mina vänner, jag har inte ens haft tid att ringa. Jag jobbar ju, så ingen tid att gå till ÖF och träffa nya. och på jobbet finns ingen som är i min ålder och har småbarn, inte som jag jobbar nära som iaf. Sen finns det både för och nackdelar med att jobbet är väldigt mycket rutin med en del rätt trista uppgifter som att leta listeria bakterier i brunnar, men det positiva är att jag får en lön och slipper ta jobbet med hem. Jag vet vad ni menar med att man knappt träffar barnen när man jobbar, för mig blir det ca 3 tim/ dag på em-kvällen. A blir bara mer och mer pappas pojke, "inte mamma" får man höra rätt ofta. E o andra sidan ska man helst bära runt på hela tiden, "mamma bäja Ejja" Tur att hon bara väger dryga 10 kg. Tänk att de snart är 2 år, bara veckor kvar. Lite magsjuka och sånt och lite snojiga har vi varit, men det är mycket lättare med förkylningar mot när de var bebisar.
    Jag satte in en hormonspiral 31 okt, har fortfarande inte slutat blöda, håller på att bli gaaaalen. Måste väl ringa och höra lite.

Need, hoppas ni får bra info från testerna!

Kramar!

• mala78

Halloj!

Önskar också för detta år små bebisar till Lappinette och Need. Och syskon till lill-Glitter vore väl kul!
    Grisen, ja, nu i efterhand har jag fått veta att man kan blöda i upp till 3 mån, så det är ju självklart att jag skulle drabbas av det. Ska på koll i morgon, men snart är mina 3 mån över och då får det baske mej räcka.
    Mina små har nyss fyllt 2, det går fort nu.
    Kramar
  • mala78

Åh Miss Gul! Tänker på dig ibland och undrar hur läget är, Stort grattis och lycka till! Håller alla tummar för dig. Hoppas den nya killen är bra och redo att bli pappa.

Need, håller alla tummar för er också.

Det är bra med oss, jag var också ensam om en kräknatt för någon v sen, men det kanske var matförgiftning eftersom de andra klarade sig.

Lapinette, hoppas ni kan få adoptera så fort som möjligt.

Kramar

• mala78

Stora varma kramar till Need, jag håller tummarna för att ni ska lyckas och med rätt medicin få genomgå hela graviditeten.

Miss Gul, jag är så glad för din skull hoppas att din oro blir mindre och mindre nu när barnet snart kan klara sig även om det föds för tidigt.

Här är det bra med oss.
    Bra att tråden öppnat igen!

• mala78

Need, hoppas du är helt bra nu.
    Glitter, hoppas att ni är friska nu, det är så tråkigt att vara sjuk och sjuka barn är ännu värre.
    Miss Gul, alltid kul att höra ifrån dig, så typiskt med foglossning, men snart kommer belöningen.
    Med oss är det bra, fast maken och barnen är på Öland och jag jobbar, så lite ensamt är det här. Ser fram emot midsommar då vi ska vara tillsammans alla med min mamma o syster med respektive också.

• mala78

Need, vad skönt, håller alla tummar! Det var ju rätt skönt att vara lite ledig här hemma, det behövdes eftersom jag varit ensam med barnen i 2 veckor, den här senaste helt ensam med lämning och hämtning på dagis, puh, rätt svettigt. Men igår kom pappa hem äntligen. Annars är det bra mned barnen, de är 2,5 år nu och Ella har slutat med blöja på dagtid Skrattande, Arvid är för det mesta torr, men vi skyndar lite långsamt, vi kör mer ordentligt när vi åker ner till Öland igen. Jag jobbar 2 v till sen är det semester.

Sommarkramar til alla!

• mala78

Miss Gul, hur går det, nu är det dags om du inte redan fött väl.

Lycka, hoppas allt går bra med svärmor och dagisstart för Signe.

Need, Grattis vad härligt! Hoppas att ni får bli föräldrar också snart.

Lapinette, Grattis, hemskt bara att det är sån lååång kö tills man får hem sitt barn, och verkar finnas många knäppa regler.

• mala78

Hej Need!
    Just nu känns det bra, men det har varit 4 tuffa veckor då J har varit borta på praktik i veckorna och bara varit hemma på helgerna. Jag har fått ta allt med barnen både lämna och hämta på dagis och allt trots och krångel. Men  nu är det över för denna gång och jag ser fram emot helgen då jag ska ta med mig Ella och åka norrut medan J tar Arvid och åker till Öland redan i morgon. Hoppas allt är bra med dig, och alla ni andra! Kram

• mala78

Hej!
    Jag är inne här så sällan nu för tiden, hinner inte tyvärr.
    Stort grattis Miss Gul! Fy sjutton vad tufft du har haft det med förlossningen och infektion och mjölkstockning. Men vad otroligt härligt att du nu har din lille skatt hos dig. Och jo, att få två på en gång gjorde tyvärr att jag inte uppskattade det lika mycket som jag borde med tanke på att vi fick kämpa för att få till dem.
    Men det börjar kännas lite bättre faktiskt. Svårt att fatta att de fyller 3 år om mindre än 2 mån.
    Annars har det hänt ganska mycket, jag har fått en förklaring till varför jag är som jag är, diagnosen ADHD. Är förstås inte kul att ha, men skönt att veta vad som är fel. Jag har börjat medicinera och fått viss effekt, får se om det kan bli ännu bättre. Nåt roligare är att jag lyckats skriva ett bra högskoleprov och kommer söka in på läkarprogrammet till nästa höst, känns skönt att ha något att se fram emot.

Lycka, vet hur det känns att lämna gråtande barn, men tårarna brukar ha torkat innan man hunnit sätta sig i bilen som tur är. Sen kan de gråta för de inte vill gå hem istället på em.

Lapinette, skönt att veta vad som gäller, vänta och längta, men tillslut får ni ert barn.

Stor kram Need, önskar så att turen kommer till er snart.

Håller tummarna för er som planerar syskon.

Kramar!

tvillingmamma
Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10