Inlägg från: Gazelle |Visa alla inlägg
  • Gazelle

Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10

Vinkar lätt förkylt åt er andra som förhoppningsvis mår bra och också har hittat tråden!

• Gazelle

Gokväll i tråden!

Bra med fler tester, Need. Det verkar ju tyvärr som att det finns en del att testa som en hel del läkare missar eller inte gör för att det är utanför deras ordinarie behandling. Så tryck på du!

Glitter, visst är det lite läskigt att börja jobba. Tyckte så när jag var hemma med V, även om jag verkligen såg fram emot det också. Efter ett tag vande jag mig dock. Nu börjar nojandet litegrann även denna gång. 1 mars är det dags för jobb igen för min del.

• Gazelle

God fortsättning allesammans! Låt nu detta år bli ett toppenår för oss alla.

Lapinette: låter härligt med resa till värmen.

Need: Gratulerar till goda nyheter. Bra när något händer. Håller tummarna för att Huddinge säger ja till nytt försök.

• Gazelle

Lycka - vilket otroligt fräckt utttalande! Man blir mörkrädd.

Glitter - vi gick på St Görans och har inget ont att säga om dem vi träffade där. Korrekt bemötande och behandlingen funkade bevisligen. Främsta anledningen till att vi valde den kliniken var att den ligger bäst till geografiskt. Skönt att kunna fixa provtagning och annat på väg till jobbet, eller på långlunch. Så spännande med syskonförsök!

Lapinette - intressant att se vad läkaren kan se i februari, även om jag förstår att det måste kännas knepigt vad resultatet än blir.

• Gazelle

Vad ni har kämpat, Need! Bra i alla fall att ni får göra ett försök på Huddinge också. Så himla trist överhuvudtaget i sjukvården när man oftast bemöts som en i raden av alla patienter. Såklart att det är vardag för dem som jobbar där, men för en själv känns det ju ibland som om ödet ligger i deras händer, då kan man ju önska att de orkade visa något slags personriktat engagemang. Om ni fattar vad jag menar fast det låter svamligt.

Om knappt fem veckor börjar jag jobba, känns konstigt. Nu försöker jag piffa till mig så gott det går. Provade ut nya glasögon idag (och upptäckte när jag kom hem att håret var fullt av matrester efter lunchen!). Sen får det bli lite vårshoppning av nya kläder, även om våren känns mycket avlägsen för närvarande.

• Gazelle

Lapinette - 10 månader, S kommer att vara 9 månader när maken tar vid här hemma.

• Gazelle

Need - mer åt ångesthållet, men det går nog över . Ska bli kul att umgås med vuxna om dagarna och så känns det bra att Sigrid och maken får jobba lite på sin relation. Med storasyrran fanns han där mer naturligt hela tiden, nu har det blivit mer att vi delar på oss och tar ett barn var, även om det de senaste månaderna har blivit så att vi växlar mer (inte bara jag och bebis hela tiden).

Bra att cystan försvann! Då får vi snart anledning att hålla tummar och tår igen för er. Hade Huddinge några som helst nya idéer om hur behandlingen skulle se ut denna gång?

Lapinette - håller med Need om att köra på adoption om ni känner för det.

Apropå adoption förresten, någon mer än jag som denna vecka följt radions Tendens (P1) om just adoptioner? Har varit flera intressanta aspekter på ämnet.

• Gazelle

Grattis från mig också, Miss Gul. Vi "känner" nog inte varandra från tidigare men jag har hängt med här ett tag i alla fall. Känner väl igen det där med en dag i taget. Hoppas att dina dagar går extra fort och att du kan börja glädjas lite mer allteftersom.

• Gazelle

Need - hoppas att livet fortfarande känns ok efter ett par dagars sprutande! Håll oss uppdaterade.

Lapinette - så tråkigt att kötiden blivit ännu längre, tre år är en ganska lång tid. Förstår mycket väl att du blev ledsen. Hoppas i alla fall att ni får påbörja utredning snart. Och det positiva med adoption är ju att man vet att det faktiskt blir barn i slutänden, men det behöver förstås inte sägas här...

Jag började jobba i måndags. Skönt att komma ut i stora världen efter en vecka hemma mer eller mindre isolerad på grund av magsjuka! Skyndar mig hem varje eftermiddag för att hinna umgås med familjen före läggdags. Sigrid verkar klara omställningen bra. Hon är ganska livlig nu, kryper, reser sig och undersöker det mesta som kommer i hennes väg noggrannt.

• Gazelle

Hej hej, prova att skriva i tråden som öppnats och flyttats.

Lapinette: låter stort och svårt att skriva sin levnadsberättelse. Lycka till med den och med resten av utredningen. Hur lång tid är det kvar innan ni får adoptionsgodkännade? Kötiden, gäller den från att ni ställt er i kö hos adoptionsbyrån, inte från soc utlåtande?  

Miss Gul: härligt att det går framåt! 

Glitter: finns det någon särskild anledning att inte gå tillbaka till SH? När det lyckades förra gången?

Håller också tummarna för Need.

Här går livet sin gilla gång. Kul att jobba tidvis, men jag saknar hemmalivet. Ser fram emot semester och sedan två föräldraledighetsmånader september och oktober.  

Svar på tråden Vi som går och har gått på SH / St Göran / CvL del 10