Inlägg från: Colapolarn |Visa alla inlägg
  • Colapolarn

Folk dömer en - bara för att man är ung.

Amanda85 skrev 2009-12-11 10:47:47 följande:
    och efter att ha läst TS blogg så skulle jag nog hellre vilja säga att det beror på attityd än ålder. Men vad vet jag.
    Ja, så känner jag också.

Och ang huvudinlägget så tycker jag ju kanske att du "tjafsade". Klart som f att en person som är i behov av rullator inte bara kan vika ihop OCH plocka isär den hur lätt som helst på en buss. De personer jag har sett med det behovet har svårt nog att åka buss ändå, som det är. Jag har aldrig sett en med rullator som hade klarat av att vika upp den, hänga på korg etc när h*n ska av bussen.. Och språket du använder låter verkligen dåligt. Oavsett ålder på personen hade jag absolut reagerat negativt på en person som betedde sig som dig på bussen.
  • Colapolarn

Men stfu... Läser man tillbaks så gav famBroberg endast ett ganska naturligt svar på din fråga. Sen vet jag inte riktigt vad du försöker på när du blir arg för svaret. Om du inte bryr dig om andras erfarenheter/ svar, varför ställde du då en fråga i första omgången? Det ser bara ganska konstigt ut när du plötsligt är skitarg för ett svar på din fråga. Men, men..

• Colapolarn
    stfu skrev 2009-12-13 19:01:18 följande:
    ja inte undra på att ni uppfattar äldre mammor på ett visst sätt, bara en tanke.
    Jag uppfattar absolut inte äldre mammor på ett visst sätt, och har sällan eller aldrig upplevt några situationer där jag har känt mig dålig enbart pga ålder. Förresten förstår jag inte hur du drar den jämförelsen.. Förklara gärna vad du menar när du skriver "inte undra på..."

Och jo, jag har gått bakåt och såg att du ställde en fråga, fick svar och skrev med stora bokstäver varför du inte bryr dig om svaret. Jag vet inte varför jag ens försöker få dig se det konstiga i det hela, för jag förstår ju att det inte kommer gå. Men det var märkligt ja, inte ens så lite. Tycker man inte svaret på ens fråga var så mycket värt för en, så är det kanske mer naturligt/ hövligt att fråga mer vad personen menade eller evt bara låta det vara.
  • Colapolarn
    stfu skrev 2009-12-14 16:06:10 följande:
    måste kännas skönt för dig att få lite medhåll av någon likasinnad :D haha.
    Jag förstår inte riktigt vad som gör oss likasinnade då jag inte vet något alls om FamBroberg. Vad gör oss likasinnade? Att vi tycker det var ett märkvärdigt beteende av dig? I sådana fall är väl vi också likasinnade då jag säkert håller med dig i något av livets aspekter också.
Svar på tråden Folk dömer en - bara för att man är ung.