• stfu

Folk dömer en - bara för att man är ung.

men herregud detta s.k fenomen händer ju ALLA föräldrar oavsett ålder. sen e d ju lätthänt att dessa unga föräldrar kan känna sig en aning paranoida över sin egen ålder o verkar gärna tro att när ngt orättvist händer dom som föräldrar så e d för att dom är JUST unga.

lägg ner verksamheten. uttjatat.. även om du bara skrev allting för att ventilera, d mesta ligger i din egna attityd.

• stfu

saraeu: på vilket sätt trycker alla de "äldre mammorna" ner de flesta unga mammorna till botten?

för mig e d helt sjukt att du ens kan påstå en sån sak.

• stfu

saraeu:
    bara för att få saken ur världen så läste jag ditt inlägg tillräckligt för att kunna dra en slutsats, om du sedan uttryckte dig fel e d ej mitt problem.

utifrån det du skrev så kan man dra slutsatsen att du menar alla de äldre mammorna som då befinner sig på öf eftersom du ej vågar säga din ålder, visst?

______

för övrigt tycker jag d e synd o skam, rent ut sagt sorgligt att se hur majoriteten framstället sig själva som offer, att d e så synd om dom som lever i den stora tuffa världen där alla äldre mammor e så hemska mot de unga. att minsta lilla pik så e d en kränkning mot deras existens som förälder och därför måste alla unga föräldrar hålla ihop och stå starkt enade. *kräkreflex*

alla har olika åsikter/tankar och uttrycker sig på olika sätt, vissa har förutfattade meningar och det e så världen ser ut, det e så vi människor fungerar och ju längre tid d tar för dig att inse d desto jobbigare blir för dig att komma in i samhället och få den respekt du vill ha o förväntar dig att få. allt ligger hos din attityd.

utstrålar du osäker ung förälder så e d så du komr bli behandlad, punkt slut finito. hade man tex varit så rädd för att avslöja ålder på öppna förskolan för att undvika kritik o pikar så kan man ju fråga sig hur den personen komr kunna fungera när barnen börjar i skolan och d råder föräldramöten hit o dit. p-i-n-s-a-m-t.

• stfu

Fambroberg: och detta skriver du riktat till mig varför? jag BRYR mig inte för alla har rätt till sina åsikter, vare sig dom e fördomsfulla elr ej! vad vill du jag ska svara? att bara för att du råkat ut för en o annan situation där dom pratat över huvudet på dig (för jag antar att du ej sa emot dom gångerna?) så kan du nu joina de starkt enade unga mammorna?

lägg ner. :)

• stfu

fambroberg: tänk dig för innan du uttrycker dig på ett sånt korkat sätt.

jag e 24 o 3barns morsa.
    fick första sonen månaden innan jag blev 17, året efter kom barn nr 2.

så får se... HMMMMMM.. låt mig tänka... taggarna utåt mot unga mammor... hmmm.... ;)

• stfu

hur är jag kass på att argumentera? du får gärna förklara.
    jag har aldrig sagt DU är korkad, utan att ditt uttalande var det.

och vad får dig att tro att min dag blir lättare utav att du missförstod ngt jag skrev?

d bästa vore väl om vi höll oss till ämnet som gäller? :)

• stfu

men på vilket sätt svarade du på en av mina inlägg? genom att dela med dig av dina erfarenheter, men vad förväntar _du_ dig att jag skulle svara på den? jag bryr mig inte om dina erfarenheter just av detta faktum:

att alla föräldrar oavsett ålder har blivit utsatt för orättvis behandling, att man kan ej ha en offer attityd som förälder, att om man som individ ej kan stå på sig/stå för den man är/stå för det ansvar man har/säga ifrån när ngn behandlar en illa så har den personen ett problem och det problemet kan ej läggas över hos äldre människor som klankar ner på unga mammor utan problemet ligger då hos dig själv.

just av den anledningen jag ej kan känna sympati för unga mammor som tycker synd om sig själva för att äldre mammor e så elaka.

e _du_ nöjd nu med mitt svar elr ska du fortsätta prata oväsentligheter?

taggarna utåt, hmm, att du uppfattar mig som fientligt lagd kan jag ej ändra på d, du får uppfatta min ton på texten hur du än vill och om du väljer att se den ur ett fientligt perspektiv så får du göra det fastän jag själv anser texten jag skrivit som väldigt rak på sak - men inte mer än så.

• stfu

colapolarn:

men jag har aldrig ställt en fråga till henne, elr överhuvudtaget.

jag frågade bara saraeu hur hon kunde påstå att alla äldre mammorna i hennes öf grupp trycker ner unga mammor. dra alla över en kant liksom.

det går att läsa om man går tillbaka på min historik av vad jag skrivit. sen förstår jag inte varför du kände ett behov av att anklaga mig att vara arg när jag inte är det. utan jag markerade bara att jag inte bryr mig om hennes erfarenhet och för det är jag arg? ja inte undra på att ni uppfattar äldre mammor på ett visst sätt, bara en tanke.

• stfu

fambroberg:

haha, jag vet mycket väl innebörden av ett diskussionsforum. men jag har väl fortf rätten att kunna uttrycka min åsikt och tycka att ditt inlägg riktad mot mig var onödig. så om du vill grunda ditt uttalande att jag ej vet innebörden av diskussionsforum pga det, så be my guest ;)

dessutom så tog du ej det till en diskussions nivå, du stolpade bara ner några erfarenheter. du kunde ha skrivit lite mer konkret varför du skrev dina erfarenheter och vart du ville komma med det, en s.k diskussion.

måste kännas skönt för dig att få lite medhåll av någon likasinnad :D haha.

• stfu

colapolarn:

ang det där med att jag ställde en fråga. kan dra det igen, jag ställde en fråga till saraeu och inte till ngn annan, sen finns det inget annat att säga om den punkten. att både du och framboberg missuppfatta det kan jag ej göra ngt åt. det får stå för er.

ang "inte undra på"-grejen, så tog du det ur ett sammanhang. om ni uppfattar mig som fientlig (fast jag påpekat att jag ej är det) så skulle det ej förvåna mig att ni uppfattar ngn annan på ett visst sätt (tex äldre mammor som fördomsfulla) därav inte undra på.

och ang den tredje punkten om att vara likasinnad: det e precis så jag menade, så den delen förstod du :)

Svar på tråden Folk dömer en - bara för att man är ung.