Inlägg från: FamBroberg |Visa alla inlägg
  • FamBroberg

Folk dömer en - bara för att man är ung.

stfu skrev 2009-12-10 21:10:09 följande:
    saraeu: på vilket sätt trycker alla de "äldre mammorna" ner de flesta unga mammorna till botten? för mig e d helt sjukt att du ens kan påstå en sån sak.
    Jag fick min son när jag precis fyllde 21, så ung var jag, men inte UNG i dagens bemärkelse. På "mammagruppen" efter var jag såklart yngst.
    Lite axplock av vad som sades:

"Förstår inte varför man ska ha så bråttom när man är ung att skaffa barn. När man kommit upp runt 30 är man nog bättre på att handskas med barn eftersom man vuxit in i sig själv..."

"Det är väl typiskt unga föräldrar att inte ta ansvar"

"Unga mammor ammar inte har jag märkt. Är det för att dem är rädda för att förstöra brösten? Då kanske man skulle väntat ett par år till?" (menande blick på nappflaskan som tittade fram tillsammans med ersättningen ur min skötväska)
  • FamBroberg
    solrosen01 skrev 2009-12-11 09:33:58 följande:
    jag tycker inte du är en ung förälder ung förälder anser jag är 14-17 årdu är ändå över 18 vad håller folk på med för larv? och ungdom vet jag väl inte heller om du är längre ;) folk är som de är, man har lust att köra över dem med barnvagn o allt när de beter sig kasst
    Jag tycker man är ung förälder om man skaffar barn i 20-årsåldern.
    Skaffar man barn när man är 14 är man inte ung, man är ett barn.
  • FamBroberg
    stfu skrev 2009-12-11 17:59:54 följande:
    Fambroberg: och detta skriver du riktat till mig varför? jag BRYR mig inte för alla har rätt till sina åsikter, vare sig dom e fördomsfulla elr ej! vad vill du jag ska svara? att bara för att du råkat ut för en o annan situation där dom pratat över huvudet på dig (för jag antar att du ej sa emot dom gångerna?) så kan du nu joina de starkt enade unga mammorna? lägg ner. :)
    Oj, idag är vi hugget va?
    För att du undrade på vilket sätt äldre mammor trycker ner yngre, och eftersom jag hade erfarenhet av just det, så svarade jag.
    Jag antar att svaret på frågan inte var så bra när den inte passade det svar du ville ha.
    Då vet jag inte om du vill ha svar på om jag sa emot heller, för det svaret kanske inte heller passa mallen, men jo, jag sa att jag inte höll med dem, och i mina ögon fanns det fler fördelar än nackdelar med att skaffa barn i 20-årsåldern.

Känns som om du har taggarna utåt mot "unga mammor" i övrigt...
  • FamBroberg
    stfu skrev 2009-12-12 16:14:06 följande:
    fambroberg: tänk dig för innan du uttrycker dig på ett sånt korkat sätt.jag e 24 o 3barns morsa.fick första sonen månaden innan jag blev 17, året efter kom barn nr 2.så får se... HMMMMMM.. låt mig tänka... taggarna utåt mot unga mammor... hmmm.... ;)
    Hahaha herregud, tar tillbaka.
    Du har inga taggar ut alls, du är bara kass på att argumentera. Men det är värt att bli kallad korkad, om det kan göra din dag lite lättare.
  • FamBroberg
    stfu skrev 2009-12-12 17:06:32 följande:
    hur är jag kass på att argumentera? du får gärna förklara.jag har aldrig sagt DU är korkad, utan att ditt uttalande var det.och vad får dig att tro att min dag blir lättare utav att du missförstod ngt jag skrev?d bästa vore väl om vi höll oss till ämnet som gäller? :)
    Hålla mig till ämnet, det var väl det jag gjorde från början? Jag svarade på ett av dina inlägg, men av någon anledning så bad du mig lägga ner..
    Och du kan fortfarande inte förklara varför du fick taggarna utåt av ett helt vanligt inlägg...
  • FamBroberg
    Colapolarn skrev 2009-12-13 17:20:11 följande:
    Men stfu... Läser man tillbaks så gav famBroberg endast ett ganska naturligt svar på din fråga. Sen vet jag inte riktigt vad du försöker på när du blir arg för svaret. Om du inte bryr dig om andras erfarenheter/ svar, varför ställde du då en fråga i första omgången? Det ser bara ganska konstigt ut när du plötsligt är skitarg för ett svar på din fråga. Men, men..
    Tack för att någon förstår vad jag menar..

Men stånga dig inte blodig, för STFU förstår inte riktigt innebörden av ett diskussionsforum!
Svar på tråden Folk dömer en - bara för att man är ung.