Inlägg från: lunkentuss |Visa alla inlägg
  • lunkentuss

Folk dömer en - bara för att man är ung.

Det där har inte med din ålder att göra, kan jag inte tänka mig!

Däremot kaaaan det ju ha o göra med din attityd

• lunkentuss
    Tonx skrev 2009-12-10 09:54:22 följande:
    Exakt. Attityden spelar också in. Och om JAG får vara fördomsfull så är det de mest aggressiva, mest korkade brudarna som ztavar zom typ vässta fjårtizarna som skriker högst om fööööördooooomsfulla GAMLA mammor. (Och nej ts, jag sa _inte_ att du hörde till den kategorin)
    precis...

Man väljer ju hur man vill tolka folk... Folk tittar ju alltid på en när man är ute, men jag kollar ju också på folk Ser jag en person som är gravid så tittar jag -INTE pga av ålder, klädsel mm mm utan för att jag tycker det är gulligt med bebismage... tex

Så folk som tittat på mig som gravid eller när jag ammat offentligt, eller bara är ute o går med vagnen... Jag tänker inte ens på det... Gravida o folk med barnvagn tittas ju alltid på

Så som sagt, en del unga verkar "vilja" att folk ska kritisera dom så dom får säga ifrån att "dom är lika bra som en äldre mamma"
  • lunkentuss

men oj är du 20 år?! Ja, då tror jag ännu mer att det inte har med din ålder att göra

Du är ju vuxen, så strunta i vad "alla andra" eventuellt tycker Huvudsaken är att man själv vet att man är en ok mamma o sålänge ingen ordagrant uttalar nåt elakt så kan man skita i ev. blickar osv

• lunkentuss
    Tonx skrev 2009-12-10 10:15:55 följande:
    Jag måste vara fullständigt blind för jag tycker alla bara ler förtjust! T.o.m i mina barns värsta ögonblick leeeer alla stort. Som igår, var och handlade och min yngsta fick ett av sina berömda raseriutbrott. I kön till kassan så blev jag framsläppt plus att en snäll tjej tog sig an att busa lite med yngsta så jag fick en chans att betala
    Haha, jag är också blind isf, eller iaf fel på synen. Folk, speciellt gamla tanter tittar o LER när jag sitter o ammar offentligt i affärn Försöker se ner i vagnen o söker ögonkontakt o "leker" när jag har barnet i famnen =)

Nu är jag 20 år, men var 18 när första föddes o det var speciellt då folk log o gulla o var extra "gulliga"
  • lunkentuss
    MikuAndSaraLi skrev 2009-12-10 14:16:53 följande:
    Då ska jag dra en historia här - som jag aldrig tyckt var rolig, utan mer snuskig. Jag sitter inne på Försäkringskassan. Så kommer en tant fram. Någon meter från bänken vänder hon sej om och BACKAR in i bänken - träffar nästan min unges huvud på kuppen. Jag sitter och ammar, då. Tanten glor så ögonen blöder, flinar och säger sen högt "Åh, detdär set gott ut - man kanske skulle provsmaka??" och så tittar hon frågande på mej. Jag blir så paff att jag bara glor på henne och vänder mej bort med ett litet "Är du knäpp?"
    och det var pga din ålder?
    Svar: nej -det var pga brist på hjärnceller hos tanten gissar jag
  • lunkentuss
    MikuAndSaraLi skrev 2009-12-10 15:29:26 följande:
    Det skrev jag ju inte, heller :P
    din ts handlar om det
Svar på tråden Folk dömer en - bara för att man är ung.