• Dejsi

Ta vara på småbarnstiden!

Hej alla gulliga småbarnsföräldrar som skriver här. Min dotter är 15 och jag inser att småbarnstiden gått så fort. Har alltid försökt leva i nuet.
    Bekräfta era små liv, skäm bort dom och ge ovillkorlig kärlek. Man kan inte ge för mycket kärlek. Bry er inte om småsaker, men sätt gränser ändå.
    Lyssna på ditt barn, ge det tid varje dag. Beröm mycket och klanka inte ner.
    Tänk på din egen barndom och minns det som var bra.
    Jag kanske verkar präktig men jag har inte alltid räckt till, har varit sjukskriven under min flickas uppväxt.
    Stressa inte heller, man har alltid möjlighet att gör om saker som blir fel.
    Tacka ditt barn om det anstränger sig, de glömmer aldrig.
    Säg att ditt barn är bäst i världen varje kväll vid nattning.
    Pussa och krama ofta, var lycklig att de finns. En tid i tonåren sedan blir
    de självständiga och vill inte vara så nära, men älska dem ändå!

Tiden går fortare än man tror, så ta vara på barnen, de tackar er sedan
    och man får så fin kontakt med dem som tonåringar/vuxna.

Kram från mig

• Svar på tråden Ta vara på småbarnstiden!
  • Dejsi
    ploten skrev 2009-12-08 14:02:07 följande:
    Fint skrivet.
    Tack
  • Dejsi

Hur kan man hata tiden med sina barn? Har alltid tyckt om alla tider med mitt barn, kanske att det bara blir roligare hela tiden. Alla tider har sin charm.

• Dejsi
    tackförfisken skrev 2012-01-08 15:39:52 följande:
    Oja, jag njuter! Dom två yngsta är förkylda och har sovit i min säng i natt och snorat och skrikit! Den äldsta är förbannad och det är kaos. Jag har spaghetti armar och sambon jobbar em . Njuter och tar tillvara på tiden för fullt;)
    Nej.... vad jag menar är att allt snack om att ta tillvara på tiden( bebis, småbarn lr vad det nu kan vara) skapar bara stress.
    Ett har du rätt i och det är att man ska leva i nuet.. det betyder inte att man behöver älska varje sekund av det.
    Ta du också vara på tiden och njut av att ha lite mera fritid nu... Res, gå på bio och lev. Den tiden du har nu kommer inte heller igen;)
    Tack , ska ta vara på medelåldern med att äta rätt och motionera. Tyvärr har jag/vi inte råd med resor då jag får ut 6500 i förtidspension. Och är glad för varje dag som tösen bor hemma, hon går på gymnasiet. Märker att hon ännu tyr sig till mig och vill prata av sig då hon har det kämpigt, skönt att känna sig behövd.
    Härligt Ttg att du njuter
  • Dejsi
    tackförfisken skrev 2012-01-08 15:55:10 följande:
    Nä, usch! Lät nog lite otrevlig nu:( skyller på trötthet, det var ett fint inlägg du skrev!
    Ingen fara, du ville ju mig väl ändå
  • Dejsi
    Flätad skrev 2012-01-09 10:36:53 följande:
    Phu... Sist jag skrev i denna tråden så hade dottern fyllt 4 år, nu fyller hon snart 6 år... Jisses!! vad hände?! Ja, ta väl vara på tiden alla där ute, Ts din trådstart är verkligen tänkvärd och jag önskar alla kunde försöka ta den till sig även om det inte alltid är lätt i vår tid...
    Tack , ja tiden går fort, min dotter är 17 och jag undrar vart tog tiden vägen? Men kärleken till henne är större än någonsin<3
  • Dejsi
    Mina småtroll skrev 2012-01-20 15:44:33 följande:
    Mina småtroll är snart 3 år och 1 år. Jag försöker tänka som du gör, speciellt i påfrestande situationer när man bara vill spola fram tiden lite Trots att mina är relativt små, så känner jag redan som du beskriver Det var fint skrivet!
    Jag vet att man en dag kommer sitta o undra: "vad hände??" 
    Tack, visst finns det jobbiga stunder, men de positiva väger helt klart överSkrattande
    Du verkar ta vara på småbarnstiden.
  • Dejsi

Nu är min tjej utflugen ur boet och jag saknar henne så oerhört. Hon går högskolan på en ort 15 mil härifrån och jag har inget körkort, men kan ju ta tåget. Vill inte tränga mig på, då hon njuter av sitt nya, egna liv. Som tur är finns facebook där jag kan följa henne. Skrattande

• Dejsi
    Sania skrev 2013-09-14 17:47:34 följande:
    Va fint skrivet:)!
    Önska att man kunde tänka/känna så hela tiden, varje dag men ibland tar stressen över och allt annat man måste göra..
    Men som sagt jätte fint skrivet.
    Tack Sania, visst finns jobbiga stunder men det positiva väger över.

Ha det bra <3 
Svar på tråden Ta vara på småbarnstiden!