Inlägg från: High Heel Bitch |Visa alla inlägg
  • High Heel Bitch

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Vi är skapta för att äta kött, inte en ensidig kost, det är varken bra för kropp eller knopp.

• High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 15:36:51 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 15:13:03 följande: Det är väl ingen som förespråkar en ensidig kost? En vegetarisk kost är fullgod ur näringssynpunkt.
    Nej det finns ämnen i kött, fågel och fisk som vi behöver. Alltså blir vegitarisk mat alldeles för ensidigt för oss.
  • High Heel Bitch
    Fjärilen235 skrev 2009-12-04 15:56:38 följande:
    Fel, den innehåller alla näringsämnen kroppen behöver, knepet är att få i sig dom. Jag äter sällan potatis. Mycket fullkornsris &-pasta, alla bönor som finns, groddar & linser. Mår hur bra som helst & behöver inga vitamintillskott.
    Fast vi är ändå skapta för att äta allsidig kost med det menar jag inklusive kött, fisk och fågel. Visst är bönor, linser och annat jättebra mat. Men t ex för mycket kolhydrater är aldrig bra.
  • High Heel Bitch
    Fjärilen235 skrev 2009-12-04 16:05:26 följande:
    Ja det vet jag att människan är, men jag vet vad pratar om då jag varit demivegetarian i mer än ett år.
    Men dåså då är det ganska logiskt och naturligt att vi ska äta både kött, fisk och fågel också, för att må som bäst också.
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 16:59:04 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 15:48:43 följande: Menar du att det finns essentiella ämnen i kött, fisk och fågel som inte går att få ifrån en annan källa? Isåfall vet du mer än experterna! Berätta!!!
    Vilka liknande ämnen som finns i kött, fisk och fågel skulle finnas i böner och linser menar du?
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 19:26:05 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 15:48:43 följande: Det är du som hävdar att det finns essentiella ämnen i kött som inte finns i vegetarisk mat. Jag antar att du inser att det inte stämmer eftersom du undviker att backa upp ditt påstående. Vill du veta vad olika livsmedel innehåller så kan jag rekommendera: 192.121.81.11/livsmedelsok/sok.aspx uage=SV
    Jag hävdar att vi är skapta för att äta kött, fisk och fågel, man kan inte få i sig samma saker som ingår i det genom böner och linser. Du får gärna svara på inlägg #630.
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 19:44:28 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:33:53 följande: Fortfarande inget svar på frågan... Vilka essentiella ämnen kan man bara få i sig genom att äta kött, fisk och fågel? Kom igen nu, erkänn din okunskap!
    Vilka liknande ämnen som finns i kött, fisk och fågel skulle finnas i böner och linser menar du?
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 19:56:06 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:50:15 följande: Hahaha, du är för rolig!!! Aminosyror t ex. Ska du backa upp dina påståenden nu? Eller är det jättesvårt, månntro? *väntar med spänning*
    Varför bli så otrevlig? Känns som att det är svårt att backa upp att bönor och linser skulle vara minst lika bra som fisk, fågel och kött. Grundat på fakta så kan man aldrig få i sig allt som finns i fisk ecempelvis om du endast äter böner och vegitariskt.
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 20:04:12 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:59:36 följande: "Grundat på fakta"!?! Du kan inte vara lite mer specifik? Vilka ämnen saknas i vegetarisk kost?
    Snälla nån, jag har ju sagt hur många gånger som helst att fisk, fågel och kött innehåller mer saker än vad linser och böner och annat vegitariskt innehåller. Det är grunat på ren fakta, men jag har fortfarande inte fått svar på min fråga. Vi behöver äta kött så är det bara, och man kan aldrig få i sig samma nyttiga saker som finns i det genom böner, grönsaker och linser.
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 21:19:24 följande:
    Ett litet barn är oförmöget att fatta informerade beslut. En vegetarisk kost är fullgod, så det finns egentligen ingen hälsoaspekt att ta hänsyn till. Tycker man sen som förälder att köttindustrin är vedervärdig är det inte konstigt om man inte vill att ens barn ska vara sponsorer.
    www.primavi.se/halsa_mat_och_dryck/artikel.cfm&K%C3%B6tt%20och%20n%C3%A4ring
  • High Heel Bitch
    Lady Dahmer skrev 2009-12-04 21:27:31 följande:
    och? inget av de näringsämnen som nämns där är exklusivt till kött. jag får i mig alldeles tillräckligt av protein, järn, b-vitaminer, mineraler och annat jag behöver genom att äta en vegetarisk kost.
    Om man verkligen läser så ser man också att det t ex finns flera olika sorters järn, det innebär att att det järnet du får i dig utav baljväxter inte är samma som du får i dig av kött.
  • High Heel Bitch
    sanlun skrev 2009-12-04 21:32:41 följande:
    ...för att man som förälder inte tycker det är rätt att stödja köttindustrin till exempel och alltså inte vill handla hem kött! Och om man tycker att det är hemskt att äta kött, varför då ge det till barnen? Jag är som sagt inte vegetarian men min sambo är det och det är så han tänker och jag förstår honom!
    Men barnet har ju egna rättigheter helt enkelt, varför inte låta barnet ta det beslutet själv? Det är inte rätt att låta ett litet barn endast äta vegitarisk kost, barnen behöver allt som finns i kött.
  • High Heel Bitch
    sanlun skrev 2009-12-04 21:43:08 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:34:22 följande: Nixpix, det behöver de faktiskt inte... är man orolig kan man besöka dietist. Så länge de äter mjölk och ägg kan man helt utesluta kött och få i sig protein via veg. substitutprodukter. Men som jag skrev tidigare... får barn bestämma allt hemma? Om föräldrar är religiösa brukar barn fostras religiöst tex, då väljer de inte. När barnen har ett behov och en bra grund för att bestämma får de det... Jag tror inte det fattas dem att inte äta kött när de är ex 5, men vill de äta det utanför hemmet när de är 15 och har överlagt vad det innebär kan man inte hindra dem.
    Mjölk och ägg är ju jättebra och hur många är det inte i dagens läge som är allergiska mot det? Inte konstigt att det blir fler och fler om man tycker att det skulle vara något bättre att ge än kött, fisk och fågel. Det låter faktiskt väldigt skrämmande. Och maten har väl vilket barn som helst rätt att få bestämma över? Man kan ju inte neka dem till att få äta kött bara för att man själv som förälder inte vill det.
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 21:44:53 följande:
    Jag tycker att barn har rätt till näringsrik och bra mat. Jag tycker inte synd om barn som inte äter kött; jag tycker synd om barn som blir serverade ohälsosam mat i stil med falukorv.
    Vad är det som är så ohälsosamt i falukorv då? Själa grisköttet eller? Det finns annan korv som innehåller mycket köttmängd och t ex kyckling eller kalkon, väldigt bra mat.
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 21:57:39 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:47:18 följande: www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_298768.svd
    Den innehåller för mycket vatten, och vatten är inte skadligt. Men är det kättmängden man är ute efter så finns det alltid andra alternativ.
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 22:06:42 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:59:36 följande: Hur var det nu med processerade köttprodukter? Bra för hälsan eller bör undvikas helt enligt cancerstudier?
    Kyckling och kalkon är bra kött. Cancer kan man i princip få av allting, fiskpinnar, chips. Det är något nytt varje dag, man får lära sig att sålla helt enkelt.
  • High Heel Bitch
    John D skrev 2009-12-09 08:57:55 följande:
    Om det inte var meningen att vi skulle äta djur, så skulle dom inte vara gjorda av mat.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!