• Velour

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag undrar om vegetarianism även bidrar till sämre språkbruk...

• Velour

TS,

"Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :) "

Ptja, så som du "accepterar" alla?

• Velour
    Minune skrev 2009-12-03 22:11:33 följande:
    ja, och som vegetarianen Adolf H
    Visste du att han hade många sjukdomar också? Han borde nog ha ätit lite kött
  • Velour

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:12:50 följande:

myt. han åt djur. däremot var han för djurrätt.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
    Hmm..jaså?
  • Velour

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:33:15 följande:

att vara vegetarian är ett ETISKT ställningstagande. Det är inte valet av sport eller religion. ALLA föräldrar fostrar sina barn i enlighet med sin egen etiska övertygelse. Även du. Jag gissar att du t.ex lär dina barn att det är fel att slåss och mobbas? Att det är fel att stjäla och vara elak? osv. Jag lär mitt barn att det är fel att döda djur.
    Det är inte ditt barn som dödar djuret, så det är inte jämförbart med om Dr.Kungen lär sina barn att inte slåss eller mobbas.
  • Velour

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:37:50 följande:

så då är det ok om kungens barn lejer en annan unge att slåss och mobbas åt dem? du vet - att leja en person att göra jobbet åt en gör en inte mindre skyldig.
    Det handlar fortfarande inte om mord eller att göra någon illa p.g.a. överdriven aggression.
  • Velour

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:42:02 följande:

fast det håller jag inte med om. Att döda djur är mord, även om det är lagligt.
    Det är subjektivt och du har valt att tolka det så.
  • Velour

Lady Dahmer skrev 2009-12-03 22:46:05 följande:

all etik är subjektivt.
    Det är inte etik att påstå att slakt i syfte att skaffa mat är mord. Det är din personliga känsla inför slakten som påstår det.
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!