• Tokern

Usch på er som ger era barn KÖTT!

straw2008 skrev 2009-12-03 15:11:38 följande:
    Sånna som dig är faktiskt jätteroligt att bjuda på just kött, alltså mala ner det i typ dina köttbullar som du tror är corn :O) Ha ha någonsinn under alla dina 12 år tänkt på att det faktiskt har hänt?
    Jag äter inte kött. Om andra väljer att göra det lägger jag mig inte i, men detta måste jag dock kommentera. Fy för av vansinnigt kränkande att göra så mot en medmänniska!
    Jag har råkat ut för detta ett par gånger (mig veteligen var det av misstag och inte elakhet) under mina 15 år som veggi, och jag har så vitt jag vet blivit fruktansvärt sjuk vid varje tillfälle. jag har legat på golvet i magsmärtor, kräkts, varit dålig i magen och kallsvettats i mellan 12 timmar upp till 2 dagar. Jag kan inte begripa hur någon kan vara så elak att med flit utsätta en annan människa för något sådant. Även om man inte gillar personen i fråga är det så fruktansvärt taskigt att jag inte kan förstå hur en normalfungerande människa kan sänka sig till något så lågt?!
  • Tokern
    Maggiepuh skrev 2009-12-03 21:55:37 följande:
    Nu tappar jag tråden lite.... Hur har ni vegetarianer gjort med svininfluensavaccinet? Här har ni innehållsförteckningen, hoppas ni inte ångrar er med alla "köttiga" ingredienserna. konspirationer-och-sanningar.blogspot.com/200...
    Har du funderat på att man kan ha sina matvanor av olika skäl? Det kan faktiskt vara helt ok för många att välja bort kött i maten, men ändå använda läkemedel?
    Själv väljer jag bort det som jag anser jag kan avstå utan försämrad livskvalitet, där ingår inte vaccin eller andra motiverade läkemedel.
  • Tokern
    hotmamma skrev 2009-12-03 22:03:01 följande:
    Måste väl ändå varit det dummaste argumentet ikväll..... I magen så bryts det ju ner och blir till skit som man bajsar ut efter 24 tim, på en disk bänk JA där ruttnar det och blir härsket men det har ju att göra med att det är rumstempurerat och ej nedbrytbart...
    Om man får vara petig är det en mycket liten del av bajsinnehållet som ens är matrester, större delen är tarmbakterier och deras avfall. :)
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!